Ford GT

Máris díjat nyert a Ford GT

2015.02.10.

A vadonatúj Ford GT – amely a modern technológiák tárháza, hiszen ebben a járműben jelent meg először a csúcsteljesítményű EcoBoost motor, az innovatív aerodinamikai megoldások és a kis tömegű, szénszálas építési mód – elnyerte a legjobb sorozatgyártású autónak járó EyesOn formatervezési díjat. Az ultranagy teljesítményű szupersportkocsi januárban debütált a 2015-ös Észak-Amerikai Autókiállításon.

A NAIAS hivatalos szervezésében megrendezett EyesOn Design formatervezési verseny zsűrije azokat a sorozatgyártású és tanulmányautókat díjazza, amelyek Detroitban lépnek először a világ nyilvánossága elé. A bírák a globális autógyártók jelenlegi és korábbi top-dizájnerei, valamint a legkiválóbb művészeti iskolák járműtervezési tanszékeinek vezetői közül kerülnek ki.

„Ez az elismerés nagy megtiszteltetés a Ford márka és munkatársaink számára.” - fogalmaz Moray Callum, a Ford formatervezésért felelős világszintű alelnöke. „A vadonatúj Ford GT legnagyobb erőssége, hogy sikerült megőriznünk benne az eredeti GT40 lényegét, ugyanakkor vérbeli XXI. századi autót alkottunk. A GT élvonalbeli technológiája és műszaki tartalma jól mutatja, hogy a Fordnál üzleti tevékenységeink minden területén a teljesítményre és az innovatív megközelítésre törekszünk.”

A vadonatúj szupersportkocsi minden ízében megtestesíti a vállalat elkötelezettségét, hogy innovatív eszközökkel fokozza autói teljesítményét: jó példa erre az autó fejlett, kis tömegű kompozit építési módja, ami a jövőben a Ford többi termékében megjelenik majd. Az új generációs, 600 lóerőnél is nagyobb teljesítményt kínáló ikerturbós EcoBoost V6-os motor nemcsak erős, hanem rendkívül takarékos is, ami kifejezetten fontos egy hosszútávú versenyeken tökéletesített hajtáslánc esetében. Az erőforráshoz csatlakozó hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltó szinte azonnal elvégzi a fokozatváltásokat. A GT formatervének legfontosabb eleme a kiváló aerodinamika, ezért a karosszéria minden síkja és íve a légellenállás csökkentését szolgálja. Az aktív hátsó légterelő nyitását a jármű sebessége (vagy a vezető utasítása) vezérli, s a spoiler magassága és/vagy dőlésszöge a mindenkori körülményektől függően változik. A Ford GT gyártása 2016-ban kezdődik, és az autó ugyanebben az évben jelenik meg a világ kiválasztott piacain, emléket állítva annak a diadalnak, amikor a Ford GT versenygépek 50 éve mindhárom dobogós helyet megszerezték az 1966-os Le Mans 24 órás versenyen.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.09
Aki ellátogat a ZKW autóipari beszállító üzemébe, bepillantást nyerhet a raktárlogisztika jövőjébe....
2024.05.09
Lébény közelében egy szakaszon lassan halad a forgalom - írja csütörtökön délelőtt fél 11-kor a....
2024.05.09
A Continental a tavalyi évben először szállított gumiabroncsokat a világ tíz legnagyobb volumenű,....
2024.05.09
Tegnap írta alá az Audi Hungaria Iskolaközpont Győr – Audi Hungaria Deutsche Schule Győr és a....
2024.05.09
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. három....
2024.05.09
Rosszul lett egy utas az Austrian Airlines osztrák légitársaság Bécs felé tartó járatán.....
2024.05.08
A győri HUMDA Lab végzett az első helyen az újoncok között Abu Dhabiban. ..
2024.05.08
Meghökkentő gerillamarketinggel vezeti be Hollandiában az LBX városi crossovert a Lexus. A kampány....
2024.05.08
A járvány idején jelentősen csökkent az autólopások száma. 2023-ban azonban a rendőrség jelentős....
2024.05.08
A 64-es főúton, Balatonbozsok belterületén egy kamion balesetezett. A 36-os km-nél a rendőrök....