Mercedes Actros

Már rendelhető a Mercedes-Benz legnagyobb csillaga, az új Actros

2018.11.15.

Második szintű autonóm vezetési képesség, távolság és sávtartó, valamint táblákat - akár egyszerre többet is - felismerő rendszerek, visszapillantó tükör, helyett Mirror Cam rendszer, a napszakhoz, és a tevékenységhez illő hangulatvilágítás. Az új Mercedes-Benz Actros ezekkel, és emellett több tucat más műszaki, digitális innovációjával méltán pályázhat a nyerges vontatók királyának képzeletbeli címére.

Kovács Péter a Pappas Magyarország Mercedes-Benz új tehergépkocsi értékesítési vezetője elsőként nekünk mutatta be a Mercedes Actros-t, amelynek jövőbeli sofőrjei tényleg egy elegáns és kényelmes Mercedes-Benz luxuslimuzín hangulatát, felszereltségét kapják tehergépjárművükben. A világsajtóban nemrégiben bemutatkozott új Mercedes Actros már rendelhető Magyarországon a Mercedes-Benz Pappas Autónál.

- A Mercedes-Benz nem csak beszél a jövőről és koncepcióautókat épít, hanem tartja magát ígéreteihez és meg is valósítja azokat. Ezért az új Actros bemutatásához a következő mottót választották: „Mások csak beszélnek róla. Mi létre is hoztuk: az új Actros”- meséli Kovács Péter. Hozzátette: több mint 60 forradalmi újítás található az új futurisztikus nyergesvontatóban, mely érinti a hajtáslánc bizonyos elemeit és a vezetőfülke design-t is. Kovács Péter úgy fogalmaz: "az új Actros az első teherautó mely része a digitális, autonóm és intelligens jövőnek a globális tehergépjármű gyártásban.”

A Pappas Auto Magyarország Mercedes-Benz új tehergépkocsi értékesítési vezetője egész listát sorol ezekről:

- Az új Actros teljesen digitális, multimédiás műszerfala 4 kijelzőből áll összesen.

- Két 15”-os kijelző a MirrorCam-hez (tükörkamera)

- Egy szériában 10”, extrafelszereltségként 12”-os elsődleges kijelző a menetdinamikai adatok megjelenítésére a megújult Touchpad-es kormánykerék mögött

- Egy 10”-os másodlagos kijelző a jobb oldalon a logisztikai feladatokhoz és a vezetőfülke kiegészítőinek irányítására, amely így olyan, mint egy modern otthon.

Kovács Péter kiemelte: az új az elektronikus rögzítőfék integrált HOLD funkcióval és az egy gombnyomásra aktiválható, vontatmánystabilizáló asszisztens is. Míg az új Remote Online applikációval a vezetőnek lehetősége van a jármű irányítására. Ez olyan, mint egy modern multifunkciós kulcs, okostelefon formájában. Ahhoz pedig, hogy az okostelefonok töltése és adatkapcsolata a járművel még tökéletesebben működjön, új USB-C csatlakozók kerülnek alkalmazásra. Szintén különleges, hogy a jármű két Bluetooth jel feldolgozására is képes, így a vezető a céges és a privát készülékét is egy kezelőfelületen irányíthatja ami szintén javítja a sofőr komfortérzetét és javítja az otthoni kapcsolattartás lehetőségét. Szintén új opció a mobilkészülékek vezeték nélküli töltése is. A készüléket az induktív felületre helyezve a jel egy külső antennán keresztül továbbítódik, melynek hatására a vétel jelentősen javul.

Mint megtudtuk, a motor beindítása a kormány mellett jobbra található gomb megnyomásával történik, azonban mostantól a kulcs a zsebünkben maradhat. - „Voltaképp kár,mert az Actros új kulcsa kifejezetten szép." Kovács Péter a prémium személyautókhoz hasonlatos minőség rézékeltetésére viccesen megjegyzi: „az egyetlen különbség az új E-osztály kulcsához képest Actros esetében,hogy nem tudjuk a kulccsal a csomagtartót kinyitni. Ezzel a gombbal ehelyett opcionálisan az indulás előtti világításkontroll végezhető el.”

Talán a leglátványosabb jövőbe mutató Actros újdondág a MirrorCam (tükörkamera), amelynek új funkciói tényleg lenyűgözőek:

Ennek számos praktikus és kézzelfogható előnye van, amelyeket Kovács Péter szinte vég nélkül sorolja:

- Közel korlátlan látótér az A-oszlopon keresztül előre és oldalra, jelentősen lecsökkent holtterek.

- Jobbra kanyarodáskor a kameraszoftver „Panning” funkciója digitálisan leköveti a vontatmányt, ezáltal a vontatmány vége folyamatosan látható a virtuális „tükörben”.

- A bal kijelzőben beállítható segédvonal segítségével a jármű vége pontosan meghatározható, így annak segítségével egy rakodórámpa centiméter pontos megközelítése egyszerű feladattá válik. Ehhez új vontatmány csatlakoztatásakor csak annak hosszát, ill. nehéz látási viszonyok esetében a képernyő fényerejét kell beállítani.

- A Panning-funkció tolatás és manőverezés közben a pótkocsi oldalait a jobb láthatóság érdekében felnagyítva fogja mutatni.

- További úgynevezett határvonalak segítik a kijelzőkben a mögöttes forgalom könnyebb megítélését, ez biztonságosabbá teszi az előzési manővereket is.

Természetesen a már ismert kanyarodási asszisztens (opció) kijelzései is helyet kaptak a kijelzőben.

- A MirrorCam további előnye, hogy a kamera nem érzékeny a szennyeződésre.

Míg a hó és a latyak az oldalsó ablakokat és a hagyományos tükröket beboríthatja, addig a kamera tiszta marad és biztosítja a vezető számára a kiváló láthatóságot. 

- A MirrorCam akkor is aktiválható, ha a gépkocsivezető a vezetőfülkében éjszakázik. Például már behúzta a függönyöket és ellenőrizni szeretné, hogy mi történik a szerelvény körül. A MirrorCam az ágy melletti kapcsoló segítségével egyszerűen bekapcsolható (opció).

Az Actros kamioncsaládnál gazdaságossági szempontból forradalmi újítás volt a PPC (Predictive Powertrain Control (= előrelátó hajtáslánc vezérlés ) amit már 2012 bemutatott a Mecedes. A PPC alkalmazásával akár 5% -kal csökkenthető a jármű tüzelőanyag-fogyasztása az autópályán. A jármű GPS és 3D térképanyagok segítségével egy elektronikus horizontot alkot (2 km-t előre) és ezáltal képes a tempomat sebességet és a sebességváltó-vezérlést is az adott körülményekhez igazítani.- „Az 5. generációs Actrosnál a PPC minden eddiginél széleskörűbben lesz alkalmazható. Hogy miért, arra Kovács Péter magyarázata ad választ: - A 3D térképek az összes utat tartalmazzák, nem csak az autópályákat és országutakat. Emellett kanyaríveket, kereszteződéseket és sebesség releváns közlekedési táblákat is. Ezzel a PPC használható lesz településközeli és regionális környezetben is – jelentősen gazdaságosabban, mint az adott útszakaszt nem ismerő gépkocsi vezetővel. Kovács Péter kiemeli: ilyenformán az új PPC ezáltal akár további 5%-os fogyasztáscsökkentést is eredményez az országutakon is! Ez pedig azt jelenti, hogy mostantól akár egy belföldes Arocs-ügyfél is 5%-os fogyasztáscsökkenést érhet el, és természetesen egy távolsági szállítást végző is profitálhat a rendszerből.

A PPC továbbfejlesztése, a MirrorCam által biztosított aerodinamikai előnyök és a hajtáslánc további optimalizálása miatt autópályán is akár 3% tüzelőanyag spórolható meg Az oldalsó fülkelégterelők új konkáv kialakítása tovább javítja az aerodinamikát. Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében az eddigieknél hosszabb hátsó hídáttétel is széria lesz. Kovács Péter emlékeztetett: 2001-ben a Mercedes-Benz volt az első tehergépjármű gyártó, aki távolságszabályozós tempomatot kínált a járműveihez, a rendszer neve Telligent követésitávolság szabályozó tempomat volt, használatával a vezetőt érő stressz csökkenhetett.

- „Ezt követően 2006-ban piacra dobtuk az első vészfékasszisztenst – Active Brake Assist 1 néven. Most az 5. generációnál járunk az Active Brake Assist 5-tel (ABA 5), és képesek vagyunk teljes fékezéssel lassítani a járművet akár mozgó személyek esetében is a városi forgalomban 50 km/h sebességig, a vezető beavatkozása nélkül. A rendszer kamera és radarszenzorok együttműködésével működik"-magyarázza. Hozzáteszi: "Emellett a forradalmian új Active Drive Assist segítségével az új, 5. generációs Actros tartja nemcsak a követési távolságot, hanem most már a forgalmi sávot is.

A radar- és kameratechnológia továbbfejlesztésével és a rendszerek együttműködésével pedig az Active Drive Assist-tal először nyílik lehetőség a részben autonóm vezetésre. Ezen kívül elérhető a Táblafelismerő asszisztensrendszerünk is, mely hozzájárul a közúti közlekedés biztonságához és a szabályok betartásához. A kijelzőn akár 2 közúti jelzőtábla is megjeleníthető párhuzamosan. A felismert táblák közé tartoznak a sebességkorlátozás, előzési tilalom és annak vége és a veszélyt jelző táblák.”

 Természetesen a Mercedes Benz nem csak a műszaki innováció, de a kényelem, a dizájn és az elegancia terén is korszakalkotót alkotott az új Actrossal. - „Azért, hogy a gépkocsivezetők otthonosabban érezzék magukat, a belső megvilágítást is átdolgozták: két új fényforrás kapott helyet a mennyezetben három funkcióval: olvasólámpa, belső világítás és éjszakai fény, most kék színben. Extra felszerelésként rendelhető a hangulatvilágítás, melynél a belső világítást LED-ek, az indirekt fülkemegvilágítást spot és fénygyűrűk biztosítják két színben, az éjszakai fény kék, a hangulatfény pedig ámbra színű, továbbá fénnyel működő „ébresztés” funkció is elérhető. Továbbra is elérhető extra felszereltségként a Hangulatvilágítás „Vezetéshez” és „Pihenéshez” funkciója, mely a hangulatvilágítás mellett a vezetőfülke pihenőrészét is indirekt fénnyel világítja meg” - magyarázza büszkén Kovács Péter, aki hozzáteszi: "A külső megjelenést tekintve az Actros kontúrjait finomították tovább. Elsősorban eltűntek a visszapillantó tükrök (MirrorCam). Ez tagadhatatlanul markáns változás. Másodsorban pedig kiemelt figyelmet fordítottunk a fényhatásokra. Itt láthatják a fényszóróban lévő új LED nappali menetfényt és helyzetjelzőt.

Az „Extra Line“ felszereltségi szint esetén további kiegészítő helyzetjelzőket alkalmazunk, és része a csomagnak pl. a talajra vetített Mercedes csillag is, ami tovább erősítheti a legendás márkaidentitást, márkahűséget a vásárlókban, akik gyakran teher és személyautó esetén egyaránt a varázslatos csillagos márkát, a Mercedest-Benzt választják.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.05.22
Egy személyautó és egy lakóbusz ütközött össze ismeretlen körülmények között ma délelőtt - írja a....
2022.05.22
Minden harmadik magyar járművezető mérlegeli elektromos autó vásárlását a kedvezőbb fenntartási....
2022.05.22
Az érintett útszakaszt teljes szélességében lezárták.   ..
2022.05.22
Akinek friss a jogosítványa, két évig kezdő vezetőnek számít. Tóbiás és Balambér mai közlekedési....
2022.05.22
Az időjárás is segítette az idén bomba formában vezető finnt, hogy megelőzze csapattársát, Elfyn....
2022.05.22
Egy matuzsálemi korú, csaknem 70 éves Ikarus 60 típusú autóbusszal utazhatnak az érdeklődők ma a....
2022.05.22
A környezetkímélő és energiahatékony vasút a jövő közlekedési eszköze, az ágazat fejlesztése....
2022.05.22
A GM és a Honda azt tervezi, hogy 2027-től közösen építenek megfizethető elektromos járműveket –....
2022.05.22
Szünetelt a gépkocsiforgalom a beregsurányi közúti határátkelőhelyen vasárnap a hajnali órákban az....
2022.05.21
Bélyeg és utcatábla is őrzi emlékét, megérdemli, mert ahogy a tehetségesek többsége, Pentelényi....