Mazda MX-5
Van valami imádnivaló a japánok autóiparhoz fűződő hozzáállásában. Ahogy az élet minden területén, itt is igyekeznek mindenkinek megfelelni, még akkor is, ha a termékük már amúgy is elnyerte a vásárlók szívét. Ez a helyzet most a Mazda háztáján is, ugyanis elgondolkoztak, hogy mitől lehetne jobb az MX-5 következő generációja. Annak az apró roadsternek, amelyik így is osztatlan sikert aratott jelenlegi modellkínálatával, és az egyik legőszintébb, legélvezetesebb autó jelenleg a piacon. Sajnos ők is az elektromosság felé tapogatnak.
„A könnyű kaszni és a kompakt méret az MX-5 legfontosabb ismérvei, ezért óvatosan kell az elektromos megoldásokhoz nyúlnunk, ha ezt szeretnénk is megőrizni.” – tette hozzá Ichiro Hirose, a Mazda főmérnöke. Egy fél vagy teljesen elektromos hajtáslánc ugyanis mindenképp nehezebb, mint egy hagyományos apró szívómotor, amivel ma kínálják a sportautót. „Úgy gondoljuk, hogy az emberek élvezetes vezetésről alkotott képe változik, szóval nekünk is követnünk kell a piaci igényeket.” Pedig a CO2 adatokból könnyedén kiderül, hogy az MX-5-nek van jelenleg a legkevesebb félnivalója a szigorodó kvótáktól.