sebességkorlátozás

Már jövőre jönnek a kötelező sebességhatárolók

2021.07.21.

Mi értelme lesz a sportmodelleknek, ha azok sem mehetnek majd gyorsabban egy hagyományos családi modellnél?

Emlékszem, amikor még 10 évvel ezelőtt arról írtam, hogy minden autógyár 2020-ra időzíti a teljes villanyos átállást, akkor nagyon távoli valóságnak tűnt az egész. Noha a koronavírus miatt csúsztak egy évet a bejelentések, a legtöbb mérvadó európai autógyár tényleg bemondta 2021-ben az all-int, és a legtöbben elkötelezetten jelentették be, hogy 2030-tól kizárólag emissziómentes járműveket gyártanak majd. Ugyanilyen távolinak, most pedig hirtelen szörnyen közelinek tűnik, hogy 2022-től minden autót sebességkorlátozóval szerelnek fel az Európai Unióban.

Pedig nem új a hír, már 2019-ben bejelentették, hogy minden 2022. július 6. után bemutatott autóban kötelező lesz az intelligens sebességhatároló, a már forgalomban lévő új modellek esetében pedig 2024 július 7-től. Nem a távoli jövőben, ez bizony már jövőre itt van! És itt most nem arról van szó, hogy az autópályákon, vagy például az iskolák környékén korlátozzák a sebességet, amit vagy betartunk, vagy nem. Mégcsak arról sem, amikor a helyi önkormányzatok maguk döntenek a forgalom lassításáról. Az új szabályozás konkrétan mindenre kiterjed. Mégsem beszélünk róla, valahogy elkerülte ez a tény a közvéleményt.

Hiába tűnik rendkívül közelinek a szabály, a részletek mégsem teljesen tiszták egyelőre. Az már biztos, hogy az új technológia egyszerre használja majd az autó által küldött GPS-jeleket, és a táblafelismerő kamera képét, hogy így módosítsák az autó sebességét. Ugyanakkor arról egyelőre nincs infó, hogy mivel és mennyire szankcionálnák a sebesség túllépést. Már most is rendelkeznek az új autók olyan funkciókkal, amik fény- vagy hangjelzéssel tudatják, ha túlléptük a táblafelismerő által beolvasott, vagy rosszabb esetben a navigációból kinyert sebességkorlátot.

Ugyanígy képesek az új generációs sebességkorlátozók, és tempomatok maguktól lassítani a táblafelsimerő segítségével. Mi dönthetjük el, hogy magától lassítson, ha felismer egy táblát, vagy akár gombnyomásra mi is adhatjuk az utasítást. Viszont mindezek továbbra is bármikor kikapcsolhatóak, ignorálhatóak, a sebességet túl lehet lépni, ha úgy kívánjuk. Illetve van még fontos szempont: a legtöbb autóban még mindig nem olyan fejlettek a táblafelismerők, hogy kérdés nélkül rájuk bízzam a tempómat. Egy bután kijelzett sebességérték, és egy indokolatlan fékezés még akár veszélyes is lehet. Remélhetőleg az elkövetkezendő egy évben többet megtudunk a tervekről.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.19
A LaFerrari igazi ritkaság. Mindössze 499 darabot gyártottak hivatalosan az ügyfelek számára, a 500....
2021.10.18
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. idén is csatlakozott az elmúlt évek legsikeresebb országos....
2021.10.18
Hibainjektálás, nonstop tesztelés, hogy mínusz 40 és plusz 110 Celsius fokon is biztonságosan....
2021.10.18
Herbert Diess, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke és Karel Havlíček, Csehország....
2021.10.18
A német vállalatokat egyre inkább aggasztja a szakképzett munkaerő hiánya. Az autóiparnak azonban....
2021.10.18
A Volkswagen Csoport az emberek és áruk hatékony, fenntartható, biztonságos és kényelmes mozgását....
2021.10.18
Egy személy életét vesztette, amikor egy személyautó vonattal ütközött össze egy vasúti átjáróban....
2021.10.18
Az újautó szállító logisztikai cégek a túlélésért küzdenek – írja az automobilwoche.de   ..
2021.10.18
Az Év Zöldautója 2022 díjra jelölt Volkswagen ID.4 feledteti az ID.3 kudarcos indulását, ez az autó....
2021.10.18
Bár a végén műszaki problémák jelentkeztek a Hyundai-ban, ez sem tudta megakadályozni a belga....