BMW
Az Egyesült Királyság az első ország, ahol a BMW bevezette az új internetes autóvásárlói szolgáltatását. A 137 márkakereskedővel együttműködésben létrehozott oldal a BMW újautó konfigurátorát kombinálja az autóajánló eszközzel, élő, szakértői chat szobával és használtautó értékbecslővel. Eddig kilenc kereskedés végezte el a rendszer próbaüzemét, amely során már 50 autót értékesítettek. Jelenleg még csak a BMW-khez érhető el a szolgáltatás, de hamarosan a Mini is csatlakozik hozzá, és több országban is elérhető lesz a rendszer.
10 évvel ezelőtt egy vásárló átlagosan 4,5 alkalommal kereste fel a márkakereskedést, mielőtt megvásárolta az új autóját. Jelenleg ez az érték mindössze 1,5. Már tudjuk, hogy a vásárlók hihetetlen keresőmunkát végeznek el az interneten, mielőtt elmennének egy bemutatóterembe – nyilatkozta Ian Robertson, a BMW értékesítési és marketing igazgatója.
Elég komoly idegeskedés előzte meg a bevezetést. De a próbaüzem alatt olyan ügyfelekkel kerültünk kapcsolatba, akikkel azelőtt még sohasem, és az éjszaka közepén is adtak el autót. Ez már elég volt ahhoz, hogy meggyőzzünk 137 márkakereskedőt az Egyesült Királyságban, hogy csatlakozzanak. Reagálnunk kellett arra a tényre, hogy a vásárlási procedúra már inkább egy tranzakcióra hasonlít, mint egy tapasztalati úton meghozott döntésre” – folytatta.
A vásárlás folyamata:
1. A rendszer megkérdezi, az igényeket: tipikus utazások hossza, családtagok száma, stb.
2. Egy új autó konfigurálása, vagy elfogadása annak, amit a rendszer ajánl. Reggel 8-tól este 10-ig chaten lehet segítséget kérni szakemberektől.
3. Ellenőrzése a rendelési időnek és a végső felszereltségnek, és annak, hogy van-e hasonló autó raktáron.
4. Kereskedő kiválasztása és kapcsolatba lépés vele.
5. Használt autó értékbecslése.
6. Fizetés és rendelés véglegesítése. Finanszírozási kalkulátor igénybe vétele, a válasz 90 másodperc alatt megérkezik.