Nissan Leaf
2010-ben, amikor Európában megjelent a Leaf első generációja, a legtöbb versenytárs márka kétkedve fogadta a Nissan innovációját. Azóta az ügyfelek elektromos járművekkel kapcsolatos hozzáállása és érdeklődése megváltozott, a kereslet ötszörösére nőtt 2012 óta. Az autómárkák nagy többsége éppen most fejleszti ki első generációs elektromos járművét.
Ezzel a szemben a Nissan minden információt felhasznált, melyet az eddigi 83 000 európai ügyfél visszajelzései alapján szerzett, és amit 2010 óta megtanult, ezt a tudást pedig egy vadonatúj járműbe csomagolta. Két hónappal az európai bemutató után, az értékesítés hivatalos megkezdése előtt az európai Nissan forgalmazókhoz már 10 000 előrendelés érkezett be az autóra. 2010 ugyanezen időszakában – amikor az ügyfelek először találkozhattak ezzel az új és izgalmas, azonban akkor még szokatlan technológiával – az első generációs Leafre érkezett megrendelések száma mindössze néhány száz volt.
Már megvan a magyar ár is
Az új Leaf négy felszereltségi szinttel vásárolható meg: Visia, Acenta, N-Connect és Tekna. A nagyobb, 40 kWh-s, 378 km-es (NEDC) hatótávot kínáló akkumulátorral a villanyautó induló ára állami támogatással 8 490 000 Ft. A kezdő Visia felszereltségi szint is olyan extrákat tartalmaz már, mint a 6 légzsák, infotainment rendszer, e-Pedál, távolsági fényszóró asszisztens, Intelligens sávelhagyás-jelzés és –megelőzés vagy az Intelligens holttér-figyelő.
A szeptemberi japán bemutató óta stabilan nőtt Európában az új Leaf lendülete és az ügyfelek érdeklődése. Eddig úgy érkezett 10 000 megrendelés, hogy az autó még nem tekinthető meg a Nissan márkakereskedésekben, nem volt lehetőség tesztvezetésére, és nem volt az ügyfeleket célzó reklámkampány és promóció sem. Az új Leaf gyártása már megkezdődött az Egyesült Királyságban, a Nissan Europe sunderlandi gyárában. Az első ügyfelek 2018 februárjában kapják meg autóikat.