ContiTech

Makó segíti az elbocsátott Continental dolgozókat

2022.01.19.

- A Continental csoporthoz tartozó ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói üzeméből elbocsátott 64 dolgozó kap egyszeri nettó 100 ezer forintos támogatást a makói önkormányzattól - jelentette be Farkas Éva Erzsébet polgármester szerdán.

A polgármester fölidézte, a képviselő-testület december 23-án döntött arról, hogy az önkormányzat segíteni fogja a makói gumigyár elbocsátott dolgozóit, illetve 4 millió forintot biztosít a Makói Gumiipari Szakszervezet számára a munkavállalók jogi képviseletére. A január 17-i határidőig 64 elbocsátott munkavállaló jelentkezett a makói. A makói önkormányzat kezdeményezéséhez csatlakoztak a kistérség települései is, melyek január 31-ig teszik közzé felhívásukat az elbocsátott dolgozók támogatásáról.

Radics Gábor, a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség elnöke elmondta, nemcsak azért fordultak Lázár Jánoshoz, a térség országgyűlési képviselőjéhez és a makói önkormányzathoz, hogy segítséget kapjanak az elbocsátott dolgozók, hanem föl kívánták hívni a figyelmet arra: jogosan meghirdetett sztrájk miatt nem lehet munkavállalókat elküldeni. A szakszervezeti vezető bízik benne, a kistérségen kívül található települések is csatlakoznak a makói önkormányzat felhívásához, és segítséget nyújtanak az ott élő egykori gumigyári dolgozóknak.

Lázár János hangsúlyozta, vége van annak az időszaknak, amikor a nyugati befektetők bármit megtehetnek az állammal, az önkormányzatokkal és a munkavállalókkal. Magyarország már van annyira erős, hogy képes legyen megvédeni a munkavállalókat. Úgy fogalmazott, Magyarországon alapvetően munkabéke van. Kirívóan szélsőséges eset, hogy a makói üzem dolgozóinak három sztrájkot is kellett tartaniuk ahhoz, hogy képesek legyenek jogaikat érvényesíteni egy máshol magas presztízsű, multinacionális vállalatnál.

A képviselő hangsúlyozta, a magyar munkavállakónak a német munkaadókkal alapvetően nincs konfliktusa, a Continental más magyarországi gyáraiban sem szokott ilyen előfordulni. A cég azt vállalta, hogy fejleszti a makói üzemét, megőrzi a munkahelyeket és újakat hoz létre, és ehhez magas állami támogatást kapott. A gyár az autóipar változása miatt indokolttá vált átalakítása azonban elhúzódott, elkezdődött a munkavállalók elbocsátása és folyamatosan csökken a vállalkozás által befizetett helyi iparűzési adó is - közölte Lázár János.

A kormány határozott fellépésének köszönhetően - Magyarországon egyedülálló módon - a cég visszafizetett 1,7 milliárd forint állami támogatást és a korábban bejelentett elbocsátásokat felfüggesztette - mondta a politikus. Lázár János leszögezte, az ország, a város és a Continental közös érdeke, hogy megtörténjen a makói gyár modernizálása.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..
2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....