ContiTech

Makó segíti az elbocsátott Continental dolgozókat

2022.01.19.

- A Continental csoporthoz tartozó ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói üzeméből elbocsátott 64 dolgozó kap egyszeri nettó 100 ezer forintos támogatást a makói önkormányzattól - jelentette be Farkas Éva Erzsébet polgármester szerdán.

A polgármester fölidézte, a képviselő-testület december 23-án döntött arról, hogy az önkormányzat segíteni fogja a makói gumigyár elbocsátott dolgozóit, illetve 4 millió forintot biztosít a Makói Gumiipari Szakszervezet számára a munkavállalók jogi képviseletére. A január 17-i határidőig 64 elbocsátott munkavállaló jelentkezett a makói. A makói önkormányzat kezdeményezéséhez csatlakoztak a kistérség települései is, melyek január 31-ig teszik közzé felhívásukat az elbocsátott dolgozók támogatásáról.

Radics Gábor, a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség elnöke elmondta, nemcsak azért fordultak Lázár Jánoshoz, a térség országgyűlési képviselőjéhez és a makói önkormányzathoz, hogy segítséget kapjanak az elbocsátott dolgozók, hanem föl kívánták hívni a figyelmet arra: jogosan meghirdetett sztrájk miatt nem lehet munkavállalókat elküldeni. A szakszervezeti vezető bízik benne, a kistérségen kívül található települések is csatlakoznak a makói önkormányzat felhívásához, és segítséget nyújtanak az ott élő egykori gumigyári dolgozóknak.

Lázár János hangsúlyozta, vége van annak az időszaknak, amikor a nyugati befektetők bármit megtehetnek az állammal, az önkormányzatokkal és a munkavállalókkal. Magyarország már van annyira erős, hogy képes legyen megvédeni a munkavállalókat. Úgy fogalmazott, Magyarországon alapvetően munkabéke van. Kirívóan szélsőséges eset, hogy a makói üzem dolgozóinak három sztrájkot is kellett tartaniuk ahhoz, hogy képesek legyenek jogaikat érvényesíteni egy máshol magas presztízsű, multinacionális vállalatnál.

A képviselő hangsúlyozta, a magyar munkavállakónak a német munkaadókkal alapvetően nincs konfliktusa, a Continental más magyarországi gyáraiban sem szokott ilyen előfordulni. A cég azt vállalta, hogy fejleszti a makói üzemét, megőrzi a munkahelyeket és újakat hoz létre, és ehhez magas állami támogatást kapott. A gyár az autóipar változása miatt indokolttá vált átalakítása azonban elhúzódott, elkezdődött a munkavállalók elbocsátása és folyamatosan csökken a vállalkozás által befizetett helyi iparűzési adó is - közölte Lázár János.

A kormány határozott fellépésének köszönhetően - Magyarországon egyedülálló módon - a cég visszafizetett 1,7 milliárd forint állami támogatást és a korábban bejelentett elbocsátásokat felfüggesztette - mondta a politikus. Lázár János leszögezte, az ország, a város és a Continental közös érdeke, hogy megtörténjen a makói gyár modernizálása.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.15
Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem és a BYD Auto Hungary Kft., amely új....
2025.12.15
Kartellezés miatt bírságolta meg a Rombat SA román autóipari céget az Európai Bizottság - írta az....
2025.12.15
A politikusasszony első új autója volt az 1991-es Supra 2.5 GT Twin-Turbo Limited, amelyet ma már....
2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....
2025.12.15
A Toyota Európa kínálatában jelenleg 3 plug-in hibrid elektromos (C-HR, RAV4, Prius) és 6....
2025.12.15
A járműkommunikáció jövője már láthatáron van, de a világ nagy része még nem áll készen a teljes....
2025.12.15
Vincze Péter, a Rába Jármű Kft. ügyvezetője és a Rába Fejlesztési Intézet vezetője 2025. november....
2025.12.15
Személyesen látogatott el a győri Széchenyi István Egyetemre Kapu Tibor kutatóűrhajós és kiképzett....
2025.12.15
Péntek este szolgálatba álltak az első csendőrjárőrök. Kettő Malackán (Malacky), egy Bánovce nad....
2025.12.15
Nyolcvankilenc rendőr vett részt az országos szintű műveletben a hétvégén. Összesen körülbelül 830....