Honda

Majomparádé

2018.06.16.

A gépjármű iparban sokan arról panaszkodnak, hogy a globális tömeg termelés kiírtja az egyéniséget, a stílust, a humort azokból a járművekből, amelyek sok különböző identitású piacra, nagy darabszámban készülnek. A hír, hogy újra gyártják minden idők legbájosabb, legkedvesebb, legviccesebb és ráadásul rendkívül praktikus motorják a Honda Monkey-t mindennek az élő cáfolata. A világ legnagyobb motor kerékpár gyártójának mini motorját a 70' évek vicces ikonjának tartják, holott árúsítása már 1963-ban megkezdődött. Az első és eredeti verzió 1961-es. Ez egy kizárólag zárt pályás használatra szánt gyermek motor volt, amit a Tama Tech vidámpark megrendelésére készítettek el, ám népszerűsége olyan rohamosan nőtt, hogy a mérnökök kisvártatva hozzá láttak a közúti változat fejlesztéséhez. 

Képre kattintva galéria nyílik!

A Honda Monkey mindig is kettős identitással rendelkezett. Nála viccesebb motort még senki nem gyártott - de praktikusabbat se nagyon. Hiszen ha belegondolunk, hogy rövid, néhány kilométeres távolságra nyaraló helyeken, nagyvárosok szük utcáin, vagy akár a falu egyik végéből a másikba van-e a Monkey-nál adekváltabb jármű,  a válasz csakis a nem lehet. Csak hát annyira bohókás is egyúttal, hogy az évtizedek során szinte senki nem dicsérte praktikumát. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Azt viszont, hogy 2018-ban Banana Yellow/Rosswhite, Pearl Nebula Red/Rosswhite, Pearl Shining Black/Rosswhite színekben újra gyártásba kerül az legalább olyan mértékben köszönhető praktikumának mint kedves bájának. Ha szemügyre vesszük az új Monkey bárki számára közérthető technikai adatait akkor jól látszik, hogy a Honda kedves és megmosolyogtató külsőbe burkolva, de egy kifejezetten praktikus és renkdívül takarékos városi motort készített. 125 köbcentis egy hengeres, 9,4 lóerő a teljesítménye és másfél liter benzinnel beéri 100 km-en. Maradt a legendásan kényelmes puha ülés és a modern kor követelményei szerint még blokkolás gátlót is kapott a kis majom. Tehát jelentősen megnőtt, megkomolyodott, nyílván meg is drágult a Honda Monkey de mindezt úgy, hogy a képek alapján legalábbis semmit nem veszített megkapó egyéniségéből.

Szóval aki arról kesereg, hogy a tömeg termelés kiiktatja az egyéniséget, vessen egy pillantást a globális piaci sikernek is igérkező, 2018-as Honda Monkey-ra, amely azt üzeni mindenkinek, hogy a gépjrmű iparban kreatívat alkotni lehet egy és egy millió példányban is. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.20
A Peugeot új Hypersquare rendszere nem egyszerű innováció, hanem korszakváltás. A francia márka....
2025.12.20
Mostanában egymás után dobta piacra a hajdan volt nagysikerű R5, R4 és legutóbb a Twingo kiskocsi....
2025.12.20
A Mazda CX-5 mára a globális SUV-szegmens egyik ikonikus modelljévé vált. Története azonban számos....
2025.12.20
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.12.20
Nagy karambol történt a körgyűrűn, emiatt lényegében megbénult a forgalom az M0-on. ..
2025.12.20
Európa egyik legkorszerűbb vasúti-közúti terminálját építi meg a 2027-ig Szegeden a METRANS, a....
2025.12.20
Teljes szélességében lezárták a 87-es főút egy szakaszát, miután egy kisbusz és egy személyautó....
2025.12.20
A sikeres futáspróbákat és a hatósági vizsgát követően újabb, immár a 25. CAF-villamost vette át és....
2025.12.20
Az új MINI modellcsalád utastéri anyaghasználatát fenntarthatósági díjjal ismerték el. A másodlagos....
2025.12.20
A BYD kiváló évet zár 2025-ben, az első 11 hónapban összesen 4,182 millió autót gyártott, ez 2024....