Opel
Az új Astra 1,4 literes turbómotorjának tervezői nagy súlyt helyeztek a dinamikus reakciókra és a kis fogyasztás mellett kifejtett nagy teljesítményre. A 235 newtonméternyi nyomatékmaximum széles tartományban, 2000 és 4000/perc között áll rendelkezésre, ami a legjobb előfeltételeket teremti egy élvezetes, mégis gazdaságos autózáshoz: mindössze 4,9 liter szuperbenzin fogy 100 kilométeren (114 g/km CO2). A háromhengereshez hasonlóan finoman és halkan jár, aminek érdekében rezonanciamentes blokkot, két részre osztott olajteknőt, hangszigetelt és a hengerfejbe integrált kipufogócsonkot, akusztikailag lecsatolt nagynyomású befecskendező fúvókákat, zajcsillapító szelepfedelet, és simán futó, kis súrlódású vezérmű-láncot kapott.
Konstrukciójának köszönhetően csak kevéssel járul hozzá az autó súlyához az 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo. Egyedül a könnyűfém blokk tíz kilót takarít meg az aktuális 1.4-es turbó öntött acélblokkjához képest, és ezzel jól illik a hatékony Astrába. Apropó hatékonyság: a főtengelyt üregesre öntik, és lecsökkentették az igény szerint kétféle nyomásfokozattal dolgozó olajszivattyú hajtásának súrlódási veszteségét. Maga az olaj pedig kiváló minőségű, csekély ellenállású, 5W-30 viszkozitással. Mindez kedvezően hat a fogyasztásra. Míg az Opel 1.0 Turbo háromhengerese a méretcsökkentés (downsizing) jegyében született, az új 1.4 Turbo esetében „Rightsizing“ a varázsige, tehát a kis-, illetve nagy terhelés esetében is optimális hatékonyság egyensúlyáról van szó.