Japán
Az összefoglaló tanulmány szerint a jelenlegi költségvetési évben az érvényes jogosítvánnyal rendelkezők 14,5 százaléka 70 év feletti. Ez konkrétan csaknem 12 millió autóvezetőt jelent. Újabb meghökkentő adat, hogy 1975-ben a 70 év feletti sofőrök száma még csak 130 ezer, az 1980-as évek közepén alig több mint 800 ezer volt.
Egy tavalyi kormányzati kampány nyomán mintegy 600 ezer 75 évesnél idősebb gépjárművezető adta vissza jogosítványát a hatóságoknak. Ekkor került ugyanis a közvélemény fókuszába, hogy jelentősen megugrott az idősek által okozott közúti balesetek aránya. A nagyságrend elképesztő. A szigetországi közúti balesetek 55 százalékát a saját kocsijukat vezető 70 év feletti autósok okozzák.
Ráadásul a balesetek egy része nem figyelmetlenségből adódik, hanem például abból, hogy az időskorú sofőrök kritikus helyzetben összekeverik a gáz- és a fékpedált, vagy véletlenül hátramenetbe állítják a sebességváltót.
A helyi önkormányzatok az elmúlt években többször is folytattak kampányokat annak érdekében, hogy adják vissza a jogosítványukat azok az időskorúak, akik számára a vezetés már fárasztó, csökken a koncentrálóképességük. Ezt különféle ösztönzőkkel próbálják elérni. Ez jelenthet vásárlási kedvezményeket, de ad abszurdum az önkormányzati hozzájárulást ad az érintettek majdani temetési költségeihez.
Japánban a népesség mintegy 28 százalékát 65 évesnél idősebb emberek alkotják.