autóút

A magyarok több mint fél órát is hajlandók autózni a bevásárlásért

2014.07.20.

A magyar vásárlók 40 százaléka 15 percet, 25 százalékuk több mint fél órát is hajlandó autózni azért, hogy elérjen egy bevásárlóközpontot, ennél hosszabb időt csak a skandináv országok lakosai vállalnak.

Borbély Gábor, a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó cég,  régiós piackutatási vezetője a társaság által készített felmérés  eredményét az MTI-nek bemutatva elmondta: a 21 országban,  ezer fős mintákon elvégzett felmérés másik magyar jellemzője az  volt, hogy a vásárlók ragaszkodnak a megszokott bevásárló  központjukhoz, így az első generációs létesítményeket megéri  felújítani.  
   

Hozzátette: a felmérés azért egyedülálló, mert eddig csak  egy-egy bevásárlóközpont vonzását vizsgálták, most viszont mód nyílt  az európai szokások összehasonlítására is. Így markánsan elkülönül  Észak- és Dél-Európa, de külön kellett kezelni a kettő közötti  országokat is. 

Elmondta, míg Dél-Európában - némi túlzással - az emberek a  plázákban élnek, addig északabbra egyre céltudatosabban térnek be  oda.

Tudják, hogy milyen szolgáltatást találnak ott és milyenek az  árak. A vásárlást követően pedig távoznak. 

A közöttük elhelyezkedő országokban vannak elvárt szolgáltatások  - például hogy legyen ingyen wifi és ingyen parkoló a plázában,  illetve legyenek jók az éttermek és biztonságos legyen a hely - de a  látogatás módja inkább az északi mintát követi. 

A kutatás szerint a környező országok közül például Románia a  déli pólushoz, míg Csehország a skandináv mintához tartozik.  Magyarország viszont a köztes - egyébként legnépesebb -  országcsoportot követi. 

Borbély Gábor elmondta: miután Magyarországon az utóbbi években  nem épültek új plázák és visszaesett a kiskereskedelem  teljesítménye, ezek is hozzájárulhattak ahhoz, hogy a meglévő  bevásárlóközpontok felújítása került előtérbe. Erre jó példa az első  generációs Pólus bevásárlóközpont - tette hozzá. 

A felmérés része volt az internetes - on-line - vásárlás  számbavétele is. A magyar vásárló az interneten tájékozódik, majd az  üzletben vásárolja meg a kiválasztott árut. Ez a felmérés szerint  fontos jelzés a kereskedőnek, hiszen jó internetes platform nélkül  nem tud vevőket szerezni. Ugyanakkor nem kell félni az üzlet  fenntartásától, hiszen az informálódás után betér oda a vásárló -  áll a tanulmányban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..