Bocsi Attila
A sajtótájékoztatóval egybekötött eseményen elhangzott, hogy az autót Bocsi Attila tervezte, az összeszerelést pedig Tagai Tamás műhelyében végezték el a Peugeot által küldött elemek felhasználásával.
Turán Frigyes azt mondta, ezzel az autóval és a Tagai Racing Technology technikai hátterével esélyeseivé válnak a hétvégi székesfehérvári futamnak.
"Az első, nagyjából 40 kilométeres teszten kiderült, hogy a Peugeot könnyen vezethető, kifejezetten versenyzőbarát autó, amely hasonló vezetési élményt nyújt, mint az S2000-es gépek, ugyanakkor a turbónak köszönhetően a kigyorsításoknál fürgébben mozog" - tette hozzá Turán.
Tagai Tamás elmondta, a rendelkezésükre álló rövid idő miatt döntöttek úgy, hogy berendelik az elemeket, s itthon rakják össze az autót, más esetben Franciaországban, a Peugeot Sport segítségével is összeszerelhették volna a gépet.
"Ezek közül a 208-asok közül ez az első privát autó, amely elkészült, az összeállításában segítségünkre volt, hogy korábban több Peugeot-t is szereltünk már össze" - jelentette ki Tagai.
Bocsi Attila tervező arról beszélt, hogy az R5 T16 tervezése nagyjából 7-8 hónapot vett igénybe, az autót a Peugeot Sport szakembereivel közösen alkotta meg. Azt mondta, a legnagyobb kihívás a versenygép elejének kialakítása volt, ő ugyanakkor az oldalsó elemeknek és az autó hátuljának a tervezését élvezte a legjobban. Bocsi Attila, aki 2001 óta dolgozik a Peugeot-nál, tavaly azt a 208 T16-ost tervezte, amellyel a kilencszeres rali-világbajnok francia Sebastian Loeb megdöntötte a legendás Pikes Peak hegyiverseny rekordidejét és felállította az új 8:13.878 perces csúcsot a 20 kilométeres pályán.
A most bemutatott autóval Turánék még a héten tesztelnek egyet, a nagyközönség pedig a pénteken kezdődő Székesfehérvár-ralin láthatja majd először.