Daimler

Magyar pincér-show-val debütált a Mercedes-Benz Vito

2015.05.03.

Késsel zsonglőrködők, tányérokat akrobatikus ügyességgel dobálók, parfist a hátukon és mellükön táncoltató pincérek – így indult a minap rendezett Mercedes-Benz Vito bemutató Budapesten.

Valamiben mi is jók vagyunk – jegyezte meg mellettem az egyik meghívott, amikor kezdetét vette a pincérek akrobatikus terítése. A Mercedes ügyes forgatókönyv keretében azt találta ki, mintha a catering cég elfelejtette volna, hogy itt több mint háromszáz vendégnek ebédet kell adni. Tíz percet kértek, hogy a mulasztást pótolják. Szintidőn belül abroszok, poharak, tányérok, étkészletek kerültek minden asztalra. Ez a tíz perc megszámlalhatatlanul sok pincérrel, akrobatikus bemutatókkal emlékezetessé tette a Vito bemutatót.

Tálcákat táncoltatók.

Pedig ez még csak a kezdet volt. A megterített asztalok között megjelent egy targonca, Ingo Fröhlichet, a Mercedes-Benz Hungaria Kft. ügyvezető igazgatóját a magasba emelte, jelezve, a Mercedes emeli a tétet, magasra teszi a mércét.

Földközeli állapotban az ügyvezető igazgató elmondta, tavaly rekordév volt a Mercedesnél, világszerte 1,65 millió eladott személygépkocsival és 291.000 transzporterrel.

A legdinamikusabban növekvő prémiumgyártó vagyunk, szenzációs évünk volt 2014 – fogalmazott Ingo Fröhlich, s elmondta azt is, 2015 első negyedéve is nagyszerűen indult, három hónap alatt 183 ezer Mercedest értékesítettek. Magyar adatokra nem tért ki az ügyvezető, annyit azonban elmondott, az év első két hónapja Magyarországon is rekordeladással zárult.

Ingo Fröhlich magasra tette a mércét. 

Miközben a pincérek most már a show helyett az ételekre koncentráltak, megkezdődött a gasztronómiai élvezet. Az egyes fogások között pedig a Mercedes transzporterei  mutatkoztak be, elsőként a Citan, amelyet a város igazi hőseként aposztrofált a Mercedes. Ebből évente több mint húszezret adnak el, fogyasztása pedig a takarékos kategóriába tartozik a maga 4,6-4,8 literével.

A város hőse a Citan, a nap hőse azonban mindenképpen az új Vito volt, amely a megterített asztalok között méltóságteljesen begördült a rendezvény helyszínére.

Megtudhattuk, hogy az új Vito  már megjelenésével is magabiztos és összetéveszthetetlen hatást kelt. A modell egyedi stílusjegyeivel tökéletesen beleolvad a Mercedes-Benz haszongépjárműveinek népes családjába.

A vállalkozó tevékenységének névjegye lehet az autó, miközben tökeletes munkahely annak, aki vezeti.

A népes vendégsereg megtudhatta azt is, a Mercedes-Benz kínálatának első járműveként a Vito első-, hátsó-, és összkerékhajtással is rendelhető. A kínálatban újdonságként megjelenő elsőkerékhajtás a hozzá társított kompakt dízelmotorral rendkívül könnyű, mindemellett pedig kivételesen kedvező áron vásárolható meg. A hátsókerékhajtás ideális megoldást jelent azon felhasználók számára, akik gyakran szállítanak nehéz terheket, esetleg sokat vontatnak, mivel a klasszikus hajtásképlet kiváló tapadást kínál kiemelkedően jó menetdinamika mellett.

Az összkerékhajtás bizonyos időjárási körülmények illetve útviszonyok között kimagasló fontosságú. Az új, úgynevezett integrált megoldásnak köszönhetően a gépjárműmagasság, és ezáltal a rakodómagasság és a beszállási magasság az új Vito 4x4 modellek esetében szinte megegyezik a kétkerékhajtású modellekével.

Két turbódízel motor, két váltó

A Vito kompakt, OM 622 kódjelű 1,6 literes négyhengeres turbódízel motorja a downsizing jegyében született, és ennek megfelelően alacsony üzemanyag-fogyasztást, kis tömeget és nagy hasznos teherbírást szavatol - attraktív árazás mellett. Az új OM 622 két teljesítményszinttel kérhető a Vitohoz, kizárólag elsőkerékhajtással: a Vito 109 CDI 65 kW-ot (88 lóerőt), a Vito 111 CDI pedig 84 kW-ot (114 lóerő) teljesít.

A Vito különösen erőteljes, OM 651 kódjelű, kettős feltöltésű (egy kisebb és egy nagyobb feltöltővel felszerelt) 2,15 literes Mercedes-Benz erőforrása hátsó- és összkerékhajtással kombinálható. Legerősebb változatában a motor teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normákat. Az OM 651 három teljesítményszintben érhető el: a Vito 114 CDI 100 kW-ot (136 lóerőt), a Vito 116 CDI 120 kW-ot (163 lóerőt), a Vito 119 BlueTec pedig 140 kW-ot (190 lóerőt) képes leadni.

Az erőátvitelről alapesetben egy hatfokozatú kézi váltó gondoskodik, amely ugyanúgy a lehető legalacsonyabb fogyasztást szolgálja, mint az opcionális 7G-TRONIC PLUS bolygóműves automataváltó. Az automataváltó az OM 651 motor két alacsonyabb teljesítményű változatához kérhető opcionálisan, és szériában jár a legerősebb kivitelhez, valamint a Vito 4x4 modellekhez.

Az elődmodellhez hasonlóan az új Vito is kétféle tengelytávolsággal, valamint háromféle hosszal érhető el. Az autó hossza 4895 mm, 5140 mm illetve 5370 mm lehet. A zárt áruszállító kivitel raktere nagyjából változatlan az elődmodellel összehasonlítva. A Vito Kompakt raktere 5,5 köbméter, a Vito Lang 6 köbméter nagyságú, a leghosszabb Vito Extralang pedig 6,6 köbméteres értékkel büszkélkedhet.

Új asszisztens rendszerek szériatartozékok

Figyelemre méltó, hogy az új asszisztens rendszerek szériatartozékként kaptak helyet a Vitoban. Így az Attention Assist fáradtságfigyelő rendszer, továbbá a kategória egyetlen típusaként az alapfelszereltséghez tartozik az oldalszél-asszisztens, amely az oldalirányból érkező széllökések negatív hatásait szinte teljes mértékben kompenzálja. Ugyanúgy szériában jár a Vitohoz a gumiabroncsnyomás csökkenésére figyelmeztető rendszer.

Az áruszállítóknál szintén egyedülálló az opcionálisan választható parkoló asszisztens. A rendszer felismeri a megfelelő méretű parkolóhelyeket, és ha a járművezető elfogadja az asszisztens javaslatát, már csak a megfelelő váltófokozat kiválasztásáról, a gázadásról és a fékezésről kell gondoskodnia, mivel a kormányzást a parkoló asszisztens végzi. Ugyanígy egyedülálló extra a szegmensben a követési távolságra figyelmeztető asszisztens és a Collision Prevention Assist ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer – utóbbi a követési távolságra figyelmeztető asszisztenssel és az adaptív fékasszisztenssel dolgozik együtt.

A holttérfigyelő asszisztens közeli érzékelési tartományú radarérzékelőkkel működik, és a vezetőt sávváltások során figyelmezteti, ha a holttérben egy másik jármű tartózkodik. A szintén opcionális, kameraalapú sávtartó asszisztens az akaratlan sávelhagyásokra figyelmeztet.

Zsámbék felé autózva

Az új Vito új minőségi mércét jelent, nem véletlenül mondtam, hogy magasra tettük a mércét – fogalmazott az ebéd végén Ingo Fröhlich, s türelmetlenül vártuk, hogy a volán mögé ülhessünk. Mercedes transzporterek oszlopa indult el Zsámbék irányába, régebbiek és újabbak között ott volt a Vito is.

Bár a fél órás vezetés alatt sűrűn cserélni kellett az autókat, azért az új Vitoval is mehettünk pár kilométert.

Az elsőre feltűnt, hogy az ülés nagyon kényelmes, mint kiderült, az ülőlap hosszabb lett, a kiváló oldaltartást biztosító háttámla pedig magasabbra nyúlik. A műszerfal szép, a kezelő szervek könnyen kezelhetők.

A gázra lépve a motor könnyedén repítette a Vitot. S bár az idő rövid volt, szerelem első látásra érzéssel szállt ki az ember az autóból, remélve azt, hogy a viszontlátás nem várat majd sokat magára.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....