női szemmel

Magyar hölgy a világ járműgyártásában

2015.03.21.

Igazán büszkék lehetünk azokra a magyarokra, akik fontosat, különlegeset alkottak a világ járműgyártásában. Galamb József, Csonka János, Anasics Ferenc vagy a mai fiatalok közül Kovács Miklós a KIA designere nagyon sokak előtt ismert. Hölgyeket azonban ritkán hallunk ilyen felsorolásokban, mert, hogy tényleg kevés magyar nő és asszony alkotott jelentőset az autóiparban.

A Fiat most bemutatott modellje az 500x-et kísérő marketing kampány azonban könnyen lehet változást hoz majd e tekintetben. Gulyás Sára designer nem az autó hanem a ruha iparban dolgozik. Különleges cipőit régi korok magyar viselete ihlette és Sára nem csak egykori viseleteket de ősi lábbeli készítési technológiákat is népszerűvé tett. A Fiat nem régiben felkérte őt arra, hogy legyen a bírája egy, az 500x-hez kötődő pályázatnak amelynek lényege: praktikus, különleges, egyedi és sok célú kiegészítőt kell tervezni az autóhoz. Ráadásul olyat, amely alkalmas később hivatalos gyári kiegészítő felszerelésként a sorozatgyártásra. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Sára kezébe tehát óriási hatalmat és egyuttal felelősséget tettek. 400 pályázó ötlete közül kellett kiválasztani azt a kettőt, amelyek közül végül eldől melyik kerülhet a Fiatnál sorozatgyártásba. De inkább meséljen ő arról melyik két magyar design terv kap esélyt arra, hogy egyszer a világ bármely Fiat kereskedésében kiegészítő felszerelésként váljon rendelhetővé az 500x modellhez. 

- 400 ötlet közül már csak a mennyiség miatt sem könnyű dönteni - meséli Sára, hozzátéve: - mindenképpen olyan tervet, terveket akartam előnyben részesíteni amelyek az autót műszakilag nem befolyásolják, egyszerűek, több célúak, praktikusak és lehetőség szerint azon célcsoportok életmódjához kötődnek akik számára ez az új Fiat modell vonzó lehet. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Sára végül egy üléshuzattá alakítható kutya és macskahordozót, valamint egy babakocsivá változtatható gyermekülést talált a legötletesebbnek. 

- Nagyon bízom benne, hogy e két igazán eredeti ötlet közül bármelyik is győzzön, az végül eljuthat a Fiatnál a sorozatgyártásig és ismét büszkék lehetünk egy honfitársunkra, aki képes volt - hacsak egy kiegészítő felszerelés erejéig is de befolyásolni a világ autóiparát. - mondja mosolyogva Gulyás Sára.

A ma már világszerte ismert divattervezőnő a felkérés ellenére sem tervezi jövőjét az autóiparban, de mint mondja a beérkezett pályaművek bírálójaként természetesen neki is beindult a fantáziája, így ma már semmiképp nem tartja kizártnak, hogy az egyre több ponton egymáshoz kötődő autó és divat ipar határmezsgyéjén egyszer nem csak pályázatok bírálójaként de önálló alkotóként is szerencsét próbál.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.25
Holtszezonban miről is beszélgetnének az autóversenyek képes krónikásai? ..
2025.04.25
Az AutoWallis éves rendes közgyűlésén a részvényesek elfogadták a társaság 2024. évi éves....
2025.04.25
Audi helyett, dobpergés, dramaturgiai szünet, nagybetűs AUDI néven debütál az ingolstadtiak kínai....
2025.04.25
Zala vámegyében 50 helyett 169 és 124 km/h-s sebességgel közlekedtek! - írja a police.hu.     ..
2025.04.25
Nem szegték a kínai autógyártók exportkedvét az európai uniós vámtarifák: lendületesen nő az öreg....
2025.04.25
Az OMODA az elektromobilitás és a fenntartható közlekedés iránti elhivatottságát egy különleges....
2025.04.25
Az Audi elérkezett egy mérföldkőhöz, és továbbra is ösztönzi a körforgásos gazdaság előbbre vitelét....
2025.04.25
A Széchenyi István Egyetem közel harminc hallgatója vett részt azon a nemzetközi rövid képzési....
2025.04.25
A jó idő beköszöntével a motoros szezon is kezdetét veszi, a hosszú téli pihenő után pedig....
2025.04.25
Az EZ-60-ra keresztelt autó a kínai piacon mutatkozik be, viszont más kontinenseken is debütálni....