Hankook
„Büszkék vagyunk arra, hogy a nagyteljesítményű, sportos vezetésű Mercedes-AMG GT Coupé OEM partnerei lehetünk. Az együttműködés újabb példája annak, hogy termékeink a legmagasabb követelményeknek is megfelelnek" – mondta Sanghoon Lee, a Hankook Tire Europe elnöke és COO-ja. „A Hankook Ventus S1 evo Z kiemelkedő kezelhetőségével és a motorsportból átvett technológiájával tökéletes kiegészítése a modellcsalád zászlóshajójának" – tette hozzá.
Egyedi módosítások a teljesítmény érdekében
A Ventus S1 evo Z különlegessége az extra széles futófelület, amely a speciálisan kialakított gumiabroncs-profillal együtt kiváló vezetési stabilitást biztosít. A hibrid-aramid fedőréteggel a száraz utakon is tovább javul a teljesítmény: az aramid megakadályozza a gumiabroncs nem kívánt tágulását, köszönhetően a magas sebességnél fellépő centrifugális erőnek, ami különösen fontos egy 315 km/h csúcssebességgel rendelkező járműnél. A gumiabroncsot a legmagasabb, „Y” sebességindexszel látták el a fejlesztők. Irányváltáskor a futófelület oldalirányú erők okozta deformációja minimális, elősegítve a kiegyensúlyozott kezelhetőséget és irányíthatóságot.
Az új, magasabb szilika tartalmú futófelület jobb tapadást és stabilitást nyújt bármely időjárási körülmény között. Ezzel a módosítással a futófelület még jobban kapcsolódik az útfelülethez a fékteljesítmény maximalizálása érdekében. Az új keverék ellenáll az extrém terhelés okozta magas hőmérsékletnek is, és hosszabb időre biztosítja a gumiabroncsok egyenletes teljesítményét. A Mercedes-AMG és a Hankook első együttműködése keretében az abroncs felületét egy „OEM” (elsőszerelésű eszközök beszállítója) és egy „MO1” (Mercedes-AMG Original) felirattal látták el. A gyártó szigorú követelményei miatt kizárólag ezek az abroncsok engedélyezettek eredeti felszerelésként egy Mercedes-AMG modellen.
A Nürburgring Nordschleife pályán tesztelve
Az extrém teljesítménybeli követelmények mellett a megszokott két évhez képest mindössze nyolc hónap állt a Hankook fejlesztői rendelkezésére. Az intenzív kezelhetőségi teszteket a világ egyik legnehezebb pályáján, a Nürburgring Nordschleife pályán végezték el, amit a maga több mint 20 kilométeres hosszával, számos kanyarjával és 300 méteres szintkülönbségével Zöld Pokolként is emlegetnek. A pályán, versenykörülmények között tett egy kör körülbelül 2 ezer kilométernek felel meg az átlagos utakon. A Zöld Pokolban a Ventus S1 evo Z modellel felszerelt Mercedes-AMG GT Coupé 305 km/h csúcssebességet, valamint a 150 km/h átlagsebességet ért el.
A gumiabroncs 295/35 ZR20 (105Y) XL első és 305/35 ZR20 (107Y) XL hátsó méretben kerül a GT-re. A gumiabroncs a Hankook rácalmási üzemében készül, amely 885 millió eurós befektetésből épült Dunaújváros mellett, és a világ egyik legkorszerűbb abroncsgyára. A gyár 2007 júniusában kezdte meg működését és azóta is folyamatosan fejlődik, bővül. A cég jelenleg mintegy 3000 alkalmazottat foglalkoztat, és személygépkocsik, SUV-ok és könnyű tehergépkocsik számára gyárt gumiabroncsokat. A harmadik beruházási ütem 2015 tavaszán fejeződött be. A rácalmási gyárban készült termékek az európai piacot szolgálják ki, és megfelelnek a vezető autógyártók előírásainak és igényeinek is.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!