közösségi közlekedés
A most kiírt tender nyertesének nemcsak a húsz elektromos buszt kell leszállítania a BKV-nak, hanem a töltő infrastruktúrát is telepítenie kell. A kiíró nagyon szűk határidőt szabott a szerződéskötésre és a járművek leszállítására. Ugyanis a kiírás napjától számítva mindössze öt hónap áll rendelkezésére a nyertesnek ahhoz, hogy Budapestre érkezzen az utolsó kocsi, a határidő 2015. december 15.
A Modulo bemutatkozása a Várban tavaly tavasszal
Valószínűleg azért kellett ilyen gyorsan cselekednie a BKV-nak, mert az elektromos midibuszok üzembeállítása a Budai Vár felújításához kapcsolódó, az Európai Unió által támogatott projekt része. Ilyen rövid határidővel, elektromos buszokat csak egyetlen gyártó tud szállítani. Ez pedig – vélekedett a totalcar.hu cikkírója - a kompozit buszokat gyártó magyar evopro, melynek buszai már többször tesztelték a Várat. A Modulo Medio Electric típus győzelmét sejti a cikkíró azért is, mert a kiírás műszaki tartalma, a korábbi tenderektől eltérően, már nem 2500, hanem 2550 milliméteres legnagyobb szélességet enged meg. Ez pedig a MODULO mérete.
Mint ismeretes, korábban a BKK már kiírt egy tendert, amit végül a Siemens nyert meg a Rampini Alé elektromos járművével. A BKK alá is írta a szerződést a Siemens konzorciummal a 7 plusz opciósan újabb 14 villanybuszra, de a magyar kormány nem bólintott rá a beszerzésre, így a BKK kifutott a féléves türelmi időből, a tender semmis lett.