Peugeot

Műszerfal, gombok nélkül – új Peugeot a nyolcas jegyében

2013.10.03.

Nemcsak otthonosan, hanem fürgén és csöndesen mozgott a Peugeot új 308-as modellje a francia hegyekben, ahol dinamikus sajtóbemutatón tesztelhették az újságírók az autókat.

Sokat vár a Peugeot az új 308-asától, mely megőrizte számnevét, benne a végtelen jelet is magába foglaló, s a meghódítandó kínai piacon szerencseszámként ismert nyolcas. A tervezők és a gyártók azonban nem elsősorban a szerencsében bíztak, egy sok újdonságot felvonultató, kategóriájában piacképesnek ígérkező modellt alkottak. Saját ismertetésük szerint az „intuíció, a korszerűség, a letisztult design és az elegancia” jegyében.

Erős mezőnyben kell bizonyítania az új modellnek, hiszen az Európában értékesített autók egyharmada a C-szegmenshez tartozik. Az ötajtós, lejtőshátú Peugeot 308 főként a Ford Focust, s az Opel Astrát előzheti meg , a Golf valószínűleg nem verhető. A modell hazai árazása még folyamatban van, az árérzékeny hazai piacon mindenképpen döntő lesz, hogy mennyibe kerül.

Az autók súlyversenyében mindenesetre könnyűnek találtatott a jármű, 140 kilogrammot fogyott.  Ebből hetven kilót az új EMP2 platformnak köszönhetően dobott le magáról. Az alkalmazott szilárd, de könnyű anyagok között említésre érdemes a termoplasztik, melyből a világon elsőként a csomagtér ajtaja készült.

Az új modellek teljesítménye benzinmotorok esetében 82 és 155 lőerő között mozog. A dízel hajtómű  legkisebb teljesítménye 92, a legnagyobb 115 lőerő. A választékban szerepel az első 3 hengeres turbófeltöltött benzinmotorral felszerelt autó is.

Az igazi újdonság az innovatív vezetőtér. A műszerfalon gyakorlatilag nincsenek gombok, a szükséges kezelőeszközök  a kormányon találhatóak, illetve többségük a 9,7 colos érintőképernyőn. Innen kapcsolható a légkondi, a navigáció, ,minden multimédiás eszköz, a telefon, a Peugeot Connect Apps, s itt lehet kezelni a jármű beállításait.  Ettől, az i-Cockpit névre hallgató rendszertől várják, hogy az új modell „erős alternatívát” jelentsen a piaci versenyben.

Opcióként kérhető például automatikus vészfék, aktív sebességrögzítő, holttérfigyelő rendszer, elektromos kézifék .A vezetőt a az aktuális veszélyzónára figyelmeztető, s az Európában kétmillió ember által használt Coyote alkalmazás is a Peugeot 308 tulajdonosok rendelkezésére áll.

Az új modellek a francia Sochauxban készülnek, de a tervek szerint Kínában is gyártják majd. Hazájában már megkezdték a forgalmazást, Magyarországon október közepétől lesz kapható.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.01.29
Több olajat importált Németország 2022 első tíz hónapjában, mint egy évvel korábban, az....
2023.01.29
Az Inception első pillantásra a távoli jövő autójának tűnik. A koncepció azonban már most is....
2023.01.29
Hamisított adásvételi szerződésekre bukkant egy használtautó-kereskedő cégnél az adóhatóság,....
2023.01.29
Története legnagyobb forgalmát érte el tavaly a főként robogókat és motorkerékpárokat gyártó olasz....
2023.01.29
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Nagyon nagy a baj! ..
2023.01.29
Egy az M3-as autópályán lerobbant tehergépkocsi mentését végző autómentő vezetőjét gázolta halálra....
2023.01.29
Itt a koriszezon, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjaiban megmutatjuk a legfontosabb....
2023.01.29
A dinamikus kupé japán belpiacos változata esett át egy enyhe ráncfelvarráson - a belső teret új....
2023.01.29
Sikeresen startolt a BME (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem) Aerospace Team által....
2023.01.29
A Pirelli Elect, az e-járművek és plug-in hibridek technológiai csomagja mostantól a gumiabroncs-....