Land Cruiser
Az Egyesült Arab Emírségek meglehetősen messze esik Izlandtól. Mégis van, ami összeköti a két nemzetet: egyrészt szélsőséges természeti adottságaik, másrészt az extrém terepképességekkel rendelkező járművek iránti rajongás. Nem véletlen, hogy az izlandi Arctic Trucks Dubaiban is nyitott bemutatót termet, illetve hogy kifejezetten ide álmodta meg eddigi talán legimpozánsabb munkáját, a Land Cruiser Extreme-et.
Az alapot értelemszerűen a Toyota sivatagi zászlóshajója adja, de nem a mifelénk ismert 150-es típus, hanem a Land Cruiser 200: a 177 lóerős dízelmotor helyett egy 309 lóerős, 4.6 literes V8-as benzinmotor dolgozik a hatalmas jármű orrában.
Az átépítés, mint az Arctic Trucks-nál általában, egy impozáns, 51 milliméteres futóműemeléssel kezdődött: a gyárilag kialakított oldalsó fellépő itt nem díszítőelem, hanem a be- (vagy inkább fel-)szállás nélkülözhetetlen eszköze. A 285/60 méretű BFGoodrich terepabroncsokat egyszerű, fekete, 18 colos keréktárcsákra szerelték. A gumik nyomását a fedélzeti kompresszor révén menet közben is szabályozni lehet. A rendszer az előre beállított nyomást elérve leáll, így használata nem tereli el a figyelmet – nélkülözhetetlen funkció olyan környezetben, ahol terepezés közben nem sziklákkal és sárral, hanem változó keménységű homokdűnékkel találkozunk. Utóbbin is jó szolgálatot tesz a Land Cruiser annak idején világújdonságként bevezetett kúszásszabályozás (Crawl Control) funkciója, amely nem csupán a kontrollált előrejutásban jelent segítséget, de képes akár a vezető beavatkozása nélkül kiszabadítani a homokban elakadt gépkocsit.
Az Arctic Trucks átalakítása még jutányosnak is mondható: a Land Cruiser Extreme mindössze 16 százalékkal kerül többe, mint egy 4.6 literes benzinmotorral szerelt, alapkivitelű LC200-as. A legszebb azonban az egészben, hogy mivel az átépítés a Toyota regionális importőrével, az Al-Futtaim Motorsszal együttműködésben jött létre, a módosított autóra változatlanul érvényes a márka teljes körű gyártói garanciája.
Műszaki adatok: