WRC

Loeb nem vallott szégyent, de Ogier nyerte a Mexikó-ralit

2018.03.12.

A francia világbajnok pályafutása 42. győzelmét szerezte meg, több mint egy perc volt az előnye a második helyezett Dani Sordo előtt.

Sébastien Ogier karrierje egyik legszebb győzelmét aratta Mexikóban. Pénteken azzal kellett megküzdenie, hogy másodikként rajtolva takarítania kellett a pályákat, aztán a szombaton a mezőny közepéről rajtolva elképesztő időket autózott, és az ötödik helyről átvette a vezetést. Az is segítette a franciát, hogy a közvetlen vetélytársak mind gondokkal küszködtek, volt, aki vezetéstechnikai hibákat vétett, volt, akinek az autója nem bírta az extrém igénybevételt. Ugyanis az egész hétvégére jellemző volt, hogy szokatlanul magas hőmérsékleteket mértek, az autókban 50-60 fok is volt a gyorsaságikon, ami jó állóképességet követelt a pilótáktól.

„Ez a győzelem egy fantasztikus módja annak, hogy megünnepelhettük a 10. jubileumunkat az FIA Rally Világbajnokságon. 2008-ban ugyanis épp itt, Mexikóban versenyeztünk először, és akkor is győztünk a junior kategóriában. Azóta is annyi remek dolog történt velünk itt – és a mai győzelem az egyik legjobb közülük. Ezen a hétvégén tényleg minden beleadtunk. Julien tökéletes munkát végzett és a csapat is nagyon erős volt. Szép dolog a győzelem, de még jobban örülök annak, hogy mennyit fejlődött a teljesítményünk tavaly óta, ami nagy pozitívum a szezon hátralévő részére nézve. Egész hétvégén a határon autóztam, büszkék lehetünk a teljesítményünkre, mert nem sok dolog van, amit jobban tudtam volna csinálni” – nyilatkozta Ogier a verseny után.

Egy dolgot azért elrontott: az utolsó Power Stage-en megütötte a lassító kerítését, emiatt 10 másodperces büntetést kapott, így elbúcsúzhatott a második helyért járó 4 bónusz ponttól. Csapata, az M-Sport fellebbezett a döntés ellen.

Kris Meeke-nek csak addig volt egy halovány esélye a győzelemre, amíg a vasárnapi első szakaszon az oldalára nem fektette a Citroënjét egy balos hajtűkanyarban. Egyszerűen túl nagy tempóval érkezett meg a macskaköves burkolatra, amely alig tapadt. Lecsúszott az árokba, és szerencséjére voltak a környéken nézők, akik visszaállították a kerekeire az autóját, de így is 45 másodpercébe került a kaland, és a hátsó szárnyát is elvesztette, ami miatt kisebb leszorítóerővel mehetett a két hátralévő gyorsaságin.

Dani Sordo köszönte, és elfogadta az ajándékba kínált második helyet Meeke-től, és szép versenyzéssel állhatott fel a dobogó második fokára. Pénteken még a vezetés is az övé volt, de szombaton nem volt válasza Ogier tempójára, és egy defektet is összeszedett. Aztán vasárnap még egy defekt hátráltatta az utolsó gyorsaságin, de az előnye akkora volt Meeke előtt, hogy a második hely nem forgott veszélyben.

Andreas Mikkelsen lett a negyedik annak ellenére, hogy egyetlen gyorsaságit sem nyert Mexikóban, és egész hétvégén elégedetlen volt a saját teljesítményével. Mögötte Sébastien Loeb lett az ötödik, a frissen visszatért kilencszeres világbajnok a győzelemre is esélyes volt addig, amíg defektet nem kapott szombaton. Ha ezt az időveszteséget levonjuk a teljes idejéből, akkor simán második lehetett volna.

Thierry Neuville úgy érkezett Mexikóba, hogy nyert Svédországban és vezette a bajnokságot. Ezen a versenyen azonban szinte semmi sem jött össze neki, egész hétvégén elsőként kellett rajtolnia, ami miatt nem tudott jó időket autózni, és több kisebb hibát is elkövetett, így a hatodik helyen végzett.

A WRC2 kategória éllovasa, Pontus Tidemand lett a hetedik az R5-ös Skoda Fabiával, megelőzve a legjobb toyotást, a nyolcadik helyen végző Jari-Matti Latvalát. A finn azért kerül hátra, mert pénteken generátorhiba miatt ki kellett állnia. Vasárnap viszont remekül vezetett, egy szakaszgyőzelem is összejött neki. Csapattársa Ott Tänak szombaton turbóhiba miatt állt ki, vasárnap azonban visszatért, és a Power Stage-et is megnyerte, így 5 ponttal távozhatott Mexikóból.

A rali-világbajnokság április elején, Korzákában folytatódik a szezon első aszfaltos versenyén, ahol ismét ott lesz Sébastien Loeb az indulók között.

Mexikó-rali, végeredmény:

1

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport Ford WRT

Ford

3h53m58.0s

2

Dani Sordo, C.del Barrio

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m13.6s

3

Kris Meeke, P.Nagle

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

1m29.2s

4

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m48.4s

5

Sebastien Loeb, D.Elena

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

2m34.6s

6

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

9m13.0s

7

Pontus Tidemand, J.Andersson

Skoda Motorsport

Skoda

10m34.7s

8

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

15m47.1s

9

Gus Greensmith, C.Parry

 

Ford

17m19.3s

10

Pedro Heller, P.Olmos

 

Ford

24m28.1s

11

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

31m07.8s

12

Teemu Suninen, M.Markkula

M-Sport Ford WRT

Ford

33m16.3s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....