Audi

Lézerfénnyel világítja be az Audi Las Vegast

2014.01.04.

Az Audi a Las Vegas-i elektronikai vásárra felfrissítette a 2013 őszén, Frankfurtban már kiállított Sport Quattro tanulmányautót. Csak a fényszóróit cserélték le, mégpedig lézerfényű darabokra.

A lézeres fényszórót korábban már 2014-es Le Mans-i 24 órás versenyre készített R18 TDI e-Tron Quattro versenyautóban bemutatták, most azonban már a Sport Quattro tanulmányt is felszerelték vele. A „plazma piros” színben pompázó, konnektoros hibrid sportkocsiban a mátrix LED technológiát a lézerrel kombinálták. A két-két négyszögletű lámpatest közül a külső mátrix LED-esek a tompított, a belső lézerdiódásak pedig a távolsági fényt adják, utóbbiak fénye egy speciális lencserendszeren keresztül vetül az útra. Számos előnye van a manapság a legkorszerűbbnek számító lézeres világítástechnikának az eleve igen hatékony és takarékos mátrix LED rendszerrel szemben: kisebb a fogyasztása, háromszor nagyobb a fényereje, és kétszer messzebbre, 500 méteres távolságra elér a fénye.

Ahogy az eredeti Sport Quattro tanulmányautót, úgy a Sport Quattro Laserlightot is az RS6-ból és az RS7-ből ismert kétturbós, 560 lóerős négyliteres V8-as mozgatja, azonban a benzinmotor és a váltó közé még elhelyeztek egy 150 lóerős villanymotort is. Így a hibrid hajtásrendszer összteljesítménye eléri a 700 lóerőt, nyomatéka pedig a 800 Nm-t. A szénszálas karosszériaelemekkel könnyebbé tett, de azért így is 1850 kilogrammot nyomó, 4,6 méter hosszú tanulmányautónak mindössze 3,7 másodpercre van szüksége a 100 km/h-ra történő gyorsításhoz, a végsebessége 305 km/h. Ha nem a sportos, hanem a takarékosságra hibrid hangolt üzemmódban használják, akkor akár 2,5 liter benzinnel is megelégszik 100 kilométeren, persze úgy mérve, hogy a táv felét tisztán elektromos hajtással teszi meg. Pontosan ennyi hatótávolságot biztosítanak ugyanis a 14.1 kWh kapacitású, hátul elhelyezett lítium-ion akkumulátorok.

A Sport Quattro Laserlight tanulmányautó funkcióinak kezelése az MMI rendszer legújabb változatán keresztül történik, melynek menüje az okostelefonokéra hasonlít, a látványos 3D-s grafikájáért pedig az Nvidia Tegra 30 grafikus vezérlő chip felel.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....