Lexus LS

Lexus LS: a hightech és a hagyományok

2018.09.01.

A világ legzöldebb luxusautómárkájaként ismert Lexus legendás zászlóshajója, az LS felsőkategóriás luxuslimuzin a japán prémium autógyártó egyik legfontosabb modellje. A modellből idáig világszerte 836.130 darabot adtak el, ami ugyan elmarad a márka két legnagyobb darabszámban értékesített szedájától, a hamarosan most először Magyarországon is rendelhető ES-től (2.212.918 db) és az IS-től, (1.105.84 db), tekintve azonban azt, hogy az LS a legnagyobb presztízsű luxusautók szegmensében versenyez, ez elképesztően magasnak számít.

A Lexus zászlóshajójaként a modell önmagában meghatározza és mutatja a márka evolúciójának irányát, és betekintést enged abba, mi várható Lexus modellektől a jövőben. Éppen ezért különösen fontos a modellben bemutatkozó japán kézműves ’Takumi’ mestermunka, amely a japán kultúra legkiválóbb hagyományait és esztétikai értékeit modern formatervezési és technológiai megoldásokkal párosítja. A fényűző belső térben olyan művészeti ágazatokkal találkozhatunk, mint a Kiriko üvegművesség vagy az Origami, amelyeknek az exkluzív díszítőelemeket, a kézzel hajtogatott ajtóburkolatokat köszönhetjük, de épp ilyen különleges technikákat alkalmazva hozták létre az új Művészi Fa díszítőelemeket.

A Takumi mesterek utolérhetetlen képességei minden Lexus modell minőségét magasabb szintre emelik, ám az új LS fejlesztése során a Lexus még messzebb ment, és a japán kultúra és esztétikum hagyományos értékeit modern formai megoldásokkal és fejlett technológiákkal ötvözte. KoichiSuga vezető dizájner volt az, aki az új LS tervezésekor olyan hagyományos japán művészeti formákból merített, mint a Kiriko üvegművészet vagy az Origami.

„Japán luxusmárkaként arra törekedtünk, hogy a japán kultúra elemeit és a japán kézműves munka időtlen vonzerejét megragadva kifejezésre juttassuk a Lexus személyiségének művészi oldalát.”- avat be Suga.

A Lexus Takumi

Takuminak nevezik a Lexus legnagyobb tapasztalattal bíró, rangidős kézműves mestereit, akik a gyártási folyamat minden fázisában gondoskodnak arról, hogy megvalósuljon az elvárt, igen magas szintű minőség. A tapintás, a látás és a hallás hosszú éveken át tökéletesített képességeire támaszkodva a legapróbb egyenetlenséget, rendellenességet is észreveszik, és leheletnyi változtatásokat eszközölve biztosítják a makulátlan teljesítményt vagy megjelenést. Emellett a jármű kézzel készített komponenseihez is hozzájárulnak; ellenőrzik például a bőrkárpitozás varrásának egyenletességét. Ennek érdekében a Takumi mesterek intenzív képzési folyamaton esnek át, ahol először az egyenes öltéseket tanulják ki, majd rátérnek a gyors, ívelt varrásokra. Amint elsajátították a szükséges technikát, valódi műszerfalon kezdenek dolgozni, három hónapon át több százszor megismételve ugyanazokat az öltéseket. A Lexus hatalmas Kyushu üzemében mindössze 12 Takumi mester dolgozik: ők felelnek minden egyes öltés tökéletességéért. A Takumi mesterek feladatai közé tartozik még a többi gyári dolgozó képzése és inspirálása; kitanítják őket azokra a képességekre, amelyek birtokában a jövőben maguk is Takumi mesterré válhatnak. A megtisztelő Takumi cím elnyeréséhez számos igen szigorú próbatételen kell átesnie a Lexus munkatársainak. Ennek fontos része a mindennapos Origami macskahajtogatás. Hogy részletekbe menő figyelmüket és kézügyességüket bemutassák, tökéletes macskát kell hajtogatniuk kevesebb, mint 90 másodperc alatt. És ha ez önmagában nem volna elég nehéz, kizárólag az ügyetlenebbik kezükkel hajtogathatnak.

Kiriko üvegdíszítés

A japán Kiriko üvegkészítés hagyományos mesterségét és jellegzetes mintavilágát felhasználva született meg az új generációs LS egyedülálló ajtópanel-díszítése. A Lexus Kiriko mesterekkel együttműködve képes volt lemodellezni a kézzel faragott üvegtárgyak megjelenését; az így nyert díszítőelem többsíkú felülete a rajta megtörő fénnyel együtt látványra és tapintásra semmihez sem fogható élményt biztosít. Habár a Kiriko üvegpanelek törékenynek tűnnek, a valóságban rendkívül ellenállók, hála a modern edzési technológiáknak.

Kézzel rakott ajtópanelek

Az ajtópanelek hajtogatott borítását az Origami papírhajtogatás évszázados művészetéből kiindulva alapozva hozták létre. Egy színtervező és egy kézműves mester közösen hívta életre azt az újszerű, kézzel rakott szövethajtogatási technikát, amely látványra és tapintásra egyaránt kellemes, háromdimenziós mintázatot teremt. A folyamatnak csupán a kifejlesztése négy évet vett igénybe; az eljárás nem gépesíthető, kizárólag kézzel végezhető. A legkiválóbb Origami mesterek munkáit idéző eljárás során különálló szövetlapokat hajtogatnak egybe, mintha papír volna. A végtermék a természetes és mesterséges megvilágítástól függően mindig más benyomást kelt, amivel még elegánsabbá, még otthonosabbá teszi az utasteret.

Művészien megmunkált fa

A Lexus által kidolgozott, újszerű famegmunkálási módszerek olyan egyedülálló mintázatot és hatást eredményeznek, ami minden más gépkocsitól megkülönbözteti az új LS-t .Ezeket az eljárásokat a Takumi kézműves mesterek szakértelmével kombinálva jöttek létre azok az új Művészi Fa felületek, amelyek a fa természetes szépségét a Lexus merész dizájnszemléletével társítják. Az Organikus Művészi Fa precízrétegelési technika és természetes, fényes lakkréteg segítségével teremt vibrálóan energikus, erősen kontrasztos, lángszerű mintázatokat. A Halszálka-mintás Művészi Fa esetén a finom hangszerek gyártásánál alkalmazott eljárásokat vettük alapul; kézzel faragott, apró fadarabokkal teremtettünk kifinomult, szimmetrikus mintázatokat. A téma harmadik féle megközelítése a Lézermetszésű Special, amely lézeres technológia segítségével vág bele a faburkolatba, feltárva az alatta megbúvó fémréteget; az így létrehozott mintázat azt idézi, ahogyan az LS orsó alakú hűtőmaszkjába beledolgozták a Lexus L-motívumát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....
2025.12.17
Papíron minden adott az egységes, modern autóvásárlási élményhez, a gyakorlatban viszont továbbra....
2025.12.17
Kitüntették Markus Schafert, a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagját, aki Magyarország igaz....