USA

Lenyomta a Mercedest a BMW

2021.09.02.

Alig telt el az első félév, máris meglepetés van kialakulóban az amerikai luxusautó-piacon. Helycsere történt az élen.

 

A második negyedévben a bajor gyártó belehúzott, a szabadidő-autói iránt megnövekedő kereslet az első helyre repítette az amerikai luxusautó-piac márkaversenyében. Az első félévi értékesítési adatok ismeretében a BMW 7348 autóval múlta felül az örök riválist. Egy évvel ezelőtt pont fordítva volt, a Mercedes-Benz félévi eladásai 16 ezer 795 autóval haladták meg a BMW féléves eladásait. Az idei első negyedévet még a Mercedes-Benz nyerte, a BMW csak a harmadik volt, közéjük ékelődött be a Lexus.

A koronavírus-járvány okozta sokkból hamar kilábalt a luxusautó-piac - ez igaz az USA-ra is. A luxus szegmens eladásai (személyautók és pickupok) 63 százalékkal múlták fel a tavaly második negyedévi eredményeket, összesen 624 ezer 414 ilyen autó talált gazdára. A teljes autópiac amúgy 49 százalékot javult egy év alatt. Az első féléves növekedés 42 százalékos.

A BMW számára nem ismeretlen a dobogó teteje, három Mercedes-uralta év után 2019-ben és 2020-ban is nyert. A második negyedévben a BMW 96 ezer 561 autóját értékesítette az Egyesült Államokban, ami 90 százalékkal jobb eredmény az egy évvel korábbi adattal összevetve. Az értékesített autók hatvan százalékát szabadidő-autók tették ki.

A Lexus eladásai 65 százalékkal nőttek (83 ezer 459 autó), a legkelendőbb a modellek közül az RX volt, amelyből 28 ezer 703 autó fogyott.

A Mercedes-Benz mintha elfelejtette volna parádés évkezdését, az elmúlt negyedév végére csak a harmadik helyen futott be. 82 ezer 390 autót szállított ki az ügyfeleknek, 39 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A legkelendőbb Merci az USA-ban a GLE, amelyből 19 ezer 37 autó fogyott, a GLC is népszerű, azt 14 ezer 580 ügyfél választotta.

A toplista negyedik helyére a Tesla fért be, amely 97 százalékkal haladta meg tavalyi eladásait (73 ezer 300 autót értékesített).

Az Audi továbbra is lemaradt, már nem tud beleszólni a dobogóért zajló küzdelembe. 66 ezer 995 Audit értékesítettek a második negyedévben, 92 százalékkal többet, mint tavaly. A Volvo negyedéves eladásai 54 százalékkal nőttek 36 ezer 515 autóra, a legnépszerűbbek a konnektoros hibridjei. A Recharge gyűjtőnevű elektromos és PHEV Volvók tették ki az eladások húsz százalékát júniusban. A Porsche autói változatlanul kelendők, 55 százalékkal nőtt a forgalom, 18 ezer 958 új Porschét vettek Amerikában.

Jön fel a Hyundai luxusmárkája a Genesis, 209 százalékkal több ügyfél választotta a márkát (11 ezer 76 autó).

Rekord BMW-eladások

2021 első hat hónapjában a müncheni központú vállalatcsoport világszerte 1 339 080 új autót adott el, amely amellett, hogy 39,1 százalékkal múlja felül a tavalyi esztendő hasonló időszakának teljesítményét, a koronavírus-járvány megjelenése előtti, 2019-es év megegyező mutatóját is 7,1 százalékkal túlszárnyalja.

A BMW Group 2021 januárja és júniusa között világszerte összesen 153 267 tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellt értékesített, amely a tavalyi esztendő első féléves mutatójához viszonyítva 148,5 százalékos növekedés. A tisztán elektromos meghajtású modellek eladási számai 183,9 százalékkal (36 089 autó), a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelleké pedig 139,4 százalékkal (117 178 autó) nőttek.

A BMW világszerte összesen 1 178 292 darab új autót adott át ügyfeleinek az idei év első felében, amely 39,9 százalékos gyarapodást jelent. A paletta legnépszerűbb tagja a BMW 3-as sorozat volt, amely szinte 50 százalékkal növelte eladásait (+49,1 százalék). 33,3 százalékos növekedésével a BMW 5-ös sorozat is megerősítette pozícióját a felső-középkategória prémium szegmensében. A BMW X3, amely a márka történetében elsőként érhető el négyféle hajtáslánc-változattal, 43,9 százalékos fejlődést ért el a január és június közötti hat hónapban.

Az Egyesült Államokban a BMW Group sikeresen lovagolta meg az idei esztendő első negyedévében tapasztalt intenzív ügyfélkeresletet: január és június között a bajor prémiumgyártó összesen 183 619 darab új BMW és Mini modellt adott el a tengerentúlon, amellyel több mint 51 százalékkal szárnyalta túl egy évvel korábbi teljesítményét.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.12.05
A mára Európában 99%-ban öntötő hibrid elektromos autókat értékesítő, vadonatúj plug-in hibrid....
2022.12.05
A rendőrség Magyarország egész területén 2022. december 5. és 11. között közúti ellenőrzést végez....
2022.12.05
A Schaeffler fokozza a szoftver- és elektronikai fejlesztésben való részvételét. Ennek érdekében a....
2022.12.05
Mindent áthat az új, hódító világvallásnak tekinthető progresszív liberális ideológia. Már a....
2022.12.05
A 400 forint körüli euró árfolyam továbbra sem kedvez a használt autó importnak. 2022-ben....
2022.12.05
Az ABB új szerepében, a sorozat hivatalos töltőbeszállítójaként bemutatta azt a töltéstechnológiát....
2022.12.05
Nagy-Britanniában 23,5 százalékkal, 142 ezer 889 darabra nőtt az új autók eladása novemberben az....
2022.12.05
Két perc alatt kétszer hajtott bele a traffipax ellenőrzésbe az a sofőr, aki a napokban....
2022.12.05
Az online autókereskedelem elleni egyik fő érv, hogy az ember ki akarja próbálni az autót, ahhoz....
2022.12.05
Hannover felé indult egy gép 77 utassal a fedélzetén, Németország helyett azonban újra Bécsben....