USA

Lenyomta a Mercedest a BMW

2021.09.02.

Alig telt el az első félév, máris meglepetés van kialakulóban az amerikai luxusautó-piacon. Helycsere történt az élen.

 

A második negyedévben a bajor gyártó belehúzott, a szabadidő-autói iránt megnövekedő kereslet az első helyre repítette az amerikai luxusautó-piac márkaversenyében. Az első félévi értékesítési adatok ismeretében a BMW 7348 autóval múlta felül az örök riválist. Egy évvel ezelőtt pont fordítva volt, a Mercedes-Benz félévi eladásai 16 ezer 795 autóval haladták meg a BMW féléves eladásait. Az idei első negyedévet még a Mercedes-Benz nyerte, a BMW csak a harmadik volt, közéjük ékelődött be a Lexus.

A koronavírus-járvány okozta sokkból hamar kilábalt a luxusautó-piac - ez igaz az USA-ra is. A luxus szegmens eladásai (személyautók és pickupok) 63 százalékkal múlták fel a tavaly második negyedévi eredményeket, összesen 624 ezer 414 ilyen autó talált gazdára. A teljes autópiac amúgy 49 százalékot javult egy év alatt. Az első féléves növekedés 42 százalékos.

A BMW számára nem ismeretlen a dobogó teteje, három Mercedes-uralta év után 2019-ben és 2020-ban is nyert. A második negyedévben a BMW 96 ezer 561 autóját értékesítette az Egyesült Államokban, ami 90 százalékkal jobb eredmény az egy évvel korábbi adattal összevetve. Az értékesített autók hatvan százalékát szabadidő-autók tették ki.

A Lexus eladásai 65 százalékkal nőttek (83 ezer 459 autó), a legkelendőbb a modellek közül az RX volt, amelyből 28 ezer 703 autó fogyott.

A Mercedes-Benz mintha elfelejtette volna parádés évkezdését, az elmúlt negyedév végére csak a harmadik helyen futott be. 82 ezer 390 autót szállított ki az ügyfeleknek, 39 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A legkelendőbb Merci az USA-ban a GLE, amelyből 19 ezer 37 autó fogyott, a GLC is népszerű, azt 14 ezer 580 ügyfél választotta.

A toplista negyedik helyére a Tesla fért be, amely 97 százalékkal haladta meg tavalyi eladásait (73 ezer 300 autót értékesített).

Az Audi továbbra is lemaradt, már nem tud beleszólni a dobogóért zajló küzdelembe. 66 ezer 995 Audit értékesítettek a második negyedévben, 92 százalékkal többet, mint tavaly. A Volvo negyedéves eladásai 54 százalékkal nőttek 36 ezer 515 autóra, a legnépszerűbbek a konnektoros hibridjei. A Recharge gyűjtőnevű elektromos és PHEV Volvók tették ki az eladások húsz százalékát júniusban. A Porsche autói változatlanul kelendők, 55 százalékkal nőtt a forgalom, 18 ezer 958 új Porschét vettek Amerikában.

Jön fel a Hyundai luxusmárkája a Genesis, 209 százalékkal több ügyfél választotta a márkát (11 ezer 76 autó).

Rekord BMW-eladások

2021 első hat hónapjában a müncheni központú vállalatcsoport világszerte 1 339 080 új autót adott el, amely amellett, hogy 39,1 százalékkal múlja felül a tavalyi esztendő hasonló időszakának teljesítményét, a koronavírus-járvány megjelenése előtti, 2019-es év megegyező mutatóját is 7,1 százalékkal túlszárnyalja.

A BMW Group 2021 januárja és júniusa között világszerte összesen 153 267 tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellt értékesített, amely a tavalyi esztendő első féléves mutatójához viszonyítva 148,5 százalékos növekedés. A tisztán elektromos meghajtású modellek eladási számai 183,9 százalékkal (36 089 autó), a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelleké pedig 139,4 százalékkal (117 178 autó) nőttek.

A BMW világszerte összesen 1 178 292 darab új autót adott át ügyfeleinek az idei év első felében, amely 39,9 százalékos gyarapodást jelent. A paletta legnépszerűbb tagja a BMW 3-as sorozat volt, amely szinte 50 százalékkal növelte eladásait (+49,1 százalék). 33,3 százalékos növekedésével a BMW 5-ös sorozat is megerősítette pozícióját a felső-középkategória prémium szegmensében. A BMW X3, amely a márka történetében elsőként érhető el négyféle hajtáslánc-változattal, 43,9 százalékos fejlődést ért el a január és június közötti hat hónapban.

Az Egyesült Államokban a BMW Group sikeresen lovagolta meg az idei esztendő első negyedévében tapasztalt intenzív ügyfélkeresletet: január és június között a bajor prémiumgyártó összesen 183 619 darab új BMW és Mini modellt adott el a tengerentúlon, amellyel több mint 51 százalékkal szárnyalta túl egy évvel korábbi teljesítményét.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....