Hannover

Lengyel segítséggel a Volkswagen az ID.Buzz további gyártását vizsgálja

2022.10.09.

Az új e-busz jelenleg a könnyű VW haszongépjárművek rendelésállományát teszi jobbá. Az ID.Buzz belső fejlesztése már folyamatban van. De az ügyfeleknek türelmesnek kell lenniük.

 

VW ID.Buzz: A Volkswagen kiszervezheti az egyes gyártási folyamatokat Lengyelországba. Fotók: Volkswagen

Az ID.Buzz iránti nagy kereslet miatt a Volkswagen haszongépjármű-leányvállalata, a VWN gyártása egyes részeinek bővítését fontolgatja. Sok ügyfélnek azonban valószínűleg várnia kell egy ideig a megrendelt elektromos buszokra.

A VWN hannoveri központját az új modell esetében kezdetben "akár évi 130 000-es kapacitásra tervezték" - mondta Carsten Intra márkamenedzser a német sajtóügynökségnek. Itt évente maximum 150 000 darabot lehet elérni. A hely is korlátozott, mert a gyár az Audi és a Bentley projektekre készül. Az Automobilwoche-nak adott exkluzív interjújában Intra a közelmúltban azt mondta az ID.Buzzról: "Az éves termelésünk gyakorlatilag elfogyott."

"Azonban jól el tudnánk képzelni, hogy az ID.Buzz központját két lengyelországi üzemünk egyikében hozzuk létre" - utalt most a menedzser. Ez nem teljes gyártást jelentene, hanem például a gyártási folyamat egyes területeit.

Fél év szállítási idő - legalább

A VWN főnöke most mutatta be a teljesen elektromos "Bulli" utódját az IAA Transportation kiállításon. Az ID.Buzz első szállítása októberben kezdődik. Eddig csaknem 14.000 példány szerepel a rendelési könyvben – többnyire olyan vásárlóktól, akik még nem vezették az autót, vagy nem látták személyesen – magyarázta Intra. „Nagy ugrás történt a hitben”.

Körülbelül 6000 ID.Buzz-nak azonban először a kereskedőkhöz kellene eljutnia bemutató és kiállítási modellként. – Éppen ezért jelenleg körülbelül fél éves szállítási időnél tartunk. Ez meghosszabbítható, ha a piacon lévő autók további keresletet váltanak ki.

Ha a megrendelések továbbra is így alakulnak, a VW-csoport számára technológiailag fontos modellt részben más telephelyek is gyárthatják. Konkrét megfontolások azonban Lengyelországon kívül nincsenek, mondta Intra: "Ha az Egyesült Államokban vagy Kínában is be akarnának fektetni a gyártásba, további 50-60 ezer járműre lenne szüksége tervezési alapként."

Ekkora nagyságrendet a vásárlói érdeklődés ellenére még nem látni. A Volkswagen az ID.Buzz-zal különösen az Egyesült Államok piacára figyel, ahol az eredeti modell „virágos hajtású autóként” volt népszerű.

Intra bejelentette, hogy 2023-ban az új elektromos autó gyártási célja 80 000-100 000 darab lesz - "bár a jövő év vége felé tovább akarjuk növelni a ciklusok célszámát, amely körülbelül 130 000 darab".

Amellett, hogy egyfajta szabadidős, szórakoztató és családi autóként funkcionál, valamint a kézművesek vagy szerviztechnikusok számára kínált rakományváltozatot, a VW az „életmódvásárlókat”, például a SUV-vásárlókat is el akarja érni az ID.Buzz szolgáltatással. "Bizonyára vannak olyanok, akik azt mondják magukban: Az ID.Buzzban sok hely van, teljesen elektromos, és egyszerűen más" - mondja Intra. Úgy véli, hogy az autó nem versenyez túl jól a normál Multivannal.

A VWN főüzemének átalakítása sok időt vett igénybe. Zwickauhoz vagy Emdenhez hasonlóan később teljes egészében az e-mobilitás számára lesz fenntartva. Ez rengeteg továbbképzést jelent a munkaerő számára. Az ID.Buzz már teljesen "kiképzett" - mondta Intra. Összesen mintegy 4000 kolléga vett részt a közelmúltban az üzemben, és "nagyon jól fogadták" az ajánlatokat.

"Az éves termelésünk már elfogyott" A VWN fontolóra veszi az ID.Buzz kapacitás bővítését

Hannoverben "a termelés zsúfolásig tele". A gyárban vannak olyan területek, ahol ma már a feladatok több mint 90 százalékát robotok látják el. A következő néhány év központi projektje a csoport más márkái számára az elektromos SUV-modellek gyártóegységeinek létrehozása. Az Artemis projekt egy komplett Audi autóról szól, és itt készül egy nagy, teljesen elektromos Audi modell platformja is. A brit luxusosztályú Bentley két modellje a VWN-től kap karosszériát és fényezést, a belső teret maga a luxusmárka készíti.

A Porsche – kezdetben szintén részt vett a tervezésben – Lipcsébe költözik. "Ez pusztán technikai döntés volt" - mondja Intra: "Mert a hajtás, a karosszéria és az elektromosság eltérő lesz a Porsche modellen. Ezen kívül nagyobb szinergiák vannak." Hannoverben a most eldőlt kapacitáskihasználás is „a termelés szempontjából zsúfolásig megtelt”.

A demográfiai fejlődéssel összhangban az itt foglalkoztatottak száma a jelenlegi 14 ezer körüliről várhatóan 10 ezer fölé csökken az évtized végére. "Már most látjuk, hogy a Porsche projekt nélkül is ezen a folyosón maradunk."

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....