Kia

Leleplezték a Kia EV9-et, így néz ki a gyártó új családi villanyautója

2023.04.09.

Megjelentek az első fotók a sorozatgyártás alatt álló EV9-ről és már most látszik rajta, hogy még a Kia Tellruride-nál is nagyobb lesz.

Mind méret, mind praktikusság szempontjából a 2024-re esedékes Kia EV9-re úgy tekinthetünk, mint egy elektromos Telluride-ra, és szinte biztos is, hogy a Kia szeretné, ha legújabb EV-je olyan áttörő sikert aratna, mint a 2020-ban „Az év autója” díjat elnyerő SUV.

Az EV9 debütálása azért különösen nagy dolog, mert ez az első elektromos autó a népszerű középkategóriás, három üléssoros SUV-k között, ahol olyan járművek, mint a Ford Explorer, a Chevy Traverse, a Toyota Highlander és természetesen a Kia Telluride évente százezres nagyságrendben fogynak az USA-ban. Persze, van néhány három üléssoros EV, például a Rivian R1S vagy a Tesla Model X, de mindkettő jóval drágább, a Model Y pedig opcionális harmadik sorral is kapható, de az eléggé kicsi.

Az első fotók a sorozatgyártás alatt álló EV9-ről, amely egyike a Kia által 2027-re ígért 15 EV-nek, azt mutatják, hogy eléggé ragaszkodik a Los Angeles-i kiállításon 2021-ben bemutatott koncepcióhoz. A Karim Habib által vezetett Kia tervezőcsapat az EV9 külsejét viccesen egy  "kifinomult dobozként" írja le. Élvonalai élesek - például a hátsó ajtókból kiálló háromszög formák, a koncepciónál kevésbé drámai változat -, kifejezetten illenek az autó lekerekített formájához. Várhatóan a képeken is látható, függőleges fényszóró- és hátsó lámpa-kialakításokat láthatjuk majd a jövőbeli Kia által gyártott EV-ken. Ez a korai prototípus 21 colos kerekeket használ, de 19-es és 20-as kerekeket is kínálnak majd.

A Kia még nem erősítette meg az EV9 hajtóerejét, akkumulátorkapacitását, hatótávolságát vagy akár a pontos méreteit, de ránézésre elmondható, hogy szorosan követi az EV9 koncepció méreteit, amelyek hasonlóak a Telluride-éhoz, azonban a tengelytáv húsz centiméterrel megnyúlt.

Ez nem egy „vízcsepp-alakú” EV, a magas és lapos tetővonalnak köszönhetően a második és harmadik sorban kiváló a belmagasság, még a rendkívül magas felnőttek számára is. Az egyetlen dolog, ami kicsi az EV9-ben, az az apró csomagtartó. Természetesen az aerodinamika is különösen fontos az EV-k esetében, és az olyan apró részletek, mint a tetővonalból kinyúló hátsó spoiler, már önmagukban képesek jelentős mértékben hozzájárul ehhez.

Ismétlem, a Kia még nem beszél a méretekről, de a Telluride-hoz képest a második üléssor legalább olyan tágas - nagyvonalú elöl-hátul állítási lehetőséggel -, a harmadik sorban több hely van az ember lábának és különösen több belmagasság áll rendelkezésre. Az EV9 hat- vagy hétszemélyes változatban kerül forgalomba. Az emelt szintű modellekben a harmadik sor elektromosan összecsukható.

A tényleges tágas tér mellett Jochen Paesen, a belső terek kialakításáért felelős alelnök elmondta, hogy az EV9 belső terét tudatosan választották, hogy még szellősebbnek érezzék, mint amilyen valójában. Például úgy döntöttek, hogy nem olyan műszerfalat terveznek, amely az ajtókba nyúlik be, mivel az a bezártság érzetét keltheti. Ugyanebből az okból kifolyólag az első ülések fejtámlái hálósak, hogy a hátsó utasok átlássanak rajtuk. A műszerfal vízszintes és minimalista, és ami úgy néz ki, mintha egyetlen hatalmas képernyő állna ki belőle, valójában két 31,2 centiméteres képernyő - egy a műszeregységnek és egy második az infotainmentnek -, amelyek között egy külön HVAC kijelző található. A gombok száma a Kia jelenlegi kínálatához képest csökkent, csak néhány kulcsfontosságú HVAC-szabályozó és egy hangerőszabályzó maradt, valamint a műszerfalba ágyazott érintésérzékeny vezérlők, amelyekkel a különböző menükbe lehet ugrani. Ez egy teljesen új generációs infotainment, de a Kia egyelőre még nem beszélt az új rendszer részleteiről vagy jellemzőiről.

A Kia által végzett felmérésből származó információk alapján arra lehet számítani, hogy az EV9 vagy egyetlen hátsó motorral, vagy mindkét tengelyen egy-egy motorral fog érkezni az öszkerékmeghajtáshoz, és az ára 50 000 és 70 000 dollár között lesz (kb. 18 600 000 és 26 000 000 forint). Az EV9 koncepciói 300 mérföldes hatótávolságot ígértek, és még gyorsabb töltést, mint az EV6, amely már most is az egyik leggyorsabb ebből a szempontból.

A Kia szerint az EV9 2023 legvégén vagy 2024 elején kerül majd forgalomba.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
- Amióta a BMW bejelentette, hogy Debrecenben építi fel legújabb autógyárát, ugrásszerűen nőtt az....
2024.05.07
Volt olyan gépkocsi, amelyik 50 km/óra helyett 84 km/órával közlekedett. Ezért 58 ezer 500 forint....
2024.05.07
A KLM szerint ezzel komfortosabb, ezáltal kellemesebb munkakörülményeket teremthetnek dolgozóik....
2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....