Michelisz Norbert

A legmodernebb WRC raliautót fogja tesztelni Michelisz Norbert

2022.06.26.

A Hyundai Motorsport gyári pilótái, Thierry Neuville és Michelisz Norbert autót cserélnek majd Zolderben az FIA ETCR – eTouring Car World Cup soron következő versenyén, július 9-én.

A szombat délutánra tervezett izgalmas bemutatón először találkozik a Hyundai Veloster N ETCR és a Hyundai i20 N Rally1, a Hyundai Motorsport jelenlegi FIA ETCR és WRC versenygépe. A 15-szörös vb-futamgyőztes Thierry Neuville és a 2019-es WTCR-győztes Michelisz egyaránt vezetik majd egymás versenyautóit és a sajátjukat is Mindketten egyszerre lesznek tanárok és tanítványok a 4 km-es pályán megrendezett különleges bemutatón.

A Hyundai Motorsport 2018-ban az elsők között kötelezte el magát az ETCR új előírásai mellett, és egyike annak a három gyártónak is, melyek a WRC Rally1 korszakának első szezonjában indulnak az új hibrid raliautóval. Annak ellenére, hogy mindkét versenytechnika tartalmaz elektromos hajtást, nagyon eltérőek. A teljesen elektromos meghajtású, hátsókerék-hajtású Veloster N ETCR 670 lóerős, de több mint 1,8 tonnás, az 1260 kilós, összkerék-hajtású i20 raliautóban az elektromos motor 136 lóerős, és ehhez jön még a 1,6 literes turbómotor 380 lóereje. A hibrid rendszer 20 km-es maximális hatótávolságot biztosít teljesen elektromos üzemmódban (amit a szervizparkban és a kijelölt összekötő útszakaszokon használnak), valamint teljesítménynövekedést biztosít a szakaszokon.

A belga szurkolók számára Neuville és a Hyundai i20 Rally1 raliautó látogatása tökéletes kedvcsináló az augusztusi Ypres-ralihoz, amikor Neuville és navigátora, Martijn Wydaeghe a 2021-ben megszerzett győzelem megvédésére törekszik. Eközben az FIA ETCR bajnokság - amelyben Michelisz is indul - a szezon negyedik fordulójára készül Belgiumban.

Michelisz: „Nagyon érdekes élmény lesz a Hyundai i20 N Rally1-et vezetni. A WRC-k mindig látványosan néztek ki, és ez alól a 2022-es új autók sem kivételek. Remélhetőleg Thierry tud néhány tippet adni, hogy a legjobbat hozzam ki belőle, és mindketten szórakoztató műsort adhatunk a közönségnek. Idén az első szezonomat kezdtem az FIA ETCR-ben, ahol elektromos autóval versenyzem, ez az autócsere lesz az első alkalom, amikor hibrid versenyautóval fogok menni. Nagyon érdekes lesz látni, milyen érzés az extra rásegítés a hibrid rendszertől, különösen azért, mert lehet, hogy ez a technológia a közeljövőben a TCR-autókban is megjelenik. Talán becsempészek egy kis plusz tesztet, hogy előnyt szerezzek a többiekkel szemben! Thierry nagyszerű pilóta, nagy sztár a WRC-ben, de korábban TCR-ben is nyert, így biztos vagyok benne, hogy azonnal otthon érzi majd magát a Hyundai Veloster N ETCR-ben. Alig várom, hogy lássam, mit gondol az autóról!”

Neuville: „A zolderi autócsere nagyon szórakoztató lesz számomra és Norbinak pilótaként – de a nézők számára is, aki kilátogatnak FIA ETCR hétvégére. Más sorozatok és szakágak autóit vezetni mindig érdekes, és sokat lehet tanulni a különböző versenyzőktől. A Hyundai Veloster N ETCR nagyon izgalmas kihívás számomra a 670 lóerős teljesítményével, ami ötször több, mint a Rally1-es autóm hibrid rendszerének ereje. Nagyon erős a kocsi, de másfélszer nehezebb is, úgyhogy alig várom, hogy megtudjam, hogyan gyorsul és hogyan lehet vezetni a pályán. Természetesen az is jó móka lesz, hogy Norbit beültetjük a Rally1-es versenyautóba – akárcsak nekem, neki is valami egészen másba kell beleugrani, mint amihez hozzá van szokva. Jó lesz behozni valakit az "munkahelyemre", és látni a reakcióját a legújabb WRC-autóra, miközben szórakoztatjuk majd a belga rajongókat.”

Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatfőnök-helyettese így nyilatkozott: „A versenyzésben használt elektromos energia a Hyundai Motorsportnál végzett munkánk új, de kulcsfontosságú pillére, így a Hyundai i20 N Rally1 és a Hyundai Veloster N ETCR együttes bemutatása nagyszerű lehetőség. Bár mindkettő legalább elemeiben tartalmazza az elektromos energiával történő hajtást, a két autó felépítése nagyon eltérő – nemcsak azért, mert a versenyben nagyon eltérő kihívásokkal néznek szembe, hanem az elektromos technológia alkalmazásának módja is – hibrid a Rally1, miközben az ETCR autó kizárólag elektromos energiával működik. Nagyon érdekes lesz hallani Thierry és Norbi megjegyzéseit egymás autóiról. A Hyundai Motorsport által gyártott két elektromos meghajtású konstrukció együttes bemutatása azt a szakértelmet is mutatja, amelyet projektjeink során fejlesztünk – a tudást, amelyet megosztunk a szélesebb kutatás-fejlesztési hálózattal, hogy segítsék a kifejlesztését a Hyundai elektromos közúti autói következő generációjának.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.08.18
Egy turisztikailag népszerű település igyekszik minél nagyobb, akár idényjellegű forrásokat bevonni....
2022.08.18
Két motoros életét vesztette Parádsasvár közelében. Teljes útlezárás mellett tart a helyszínelés. ..
2022.08.18
Egy Ifo-tanulmány szerint különösen az autógyártók és a gépipar szenvednének súlyos károkat, ha....
2022.08.18
Egy korszak a végéhez közeledik, több új elektromos és hibrid személygépkocsit adtak el idén, mint....
2022.08.18
Valamikor a 80-as években tartalékosként behívót kaptam egy katonai továbbképzésre. A behívó....
2022.08.18
Az eset Angliában történt ugyan, de a baleset megdöbbentő. A felvételt az Origo szúrta ki. ..
2022.08.18
Megkapták idei első éles riasztásukat a balti légteret védő magyar Gripenek - közölte a honvédelmi....
2022.08.18
- A vasútnál megrendelt 375 új jegykiadó automata több mint 80 százaléka, 324 darab már üzemel, a....
2022.08.18
Az elektromos kishaszonjárművek térnyerése jóval lassabb folyamat, mint a személygépjárművek....
2022.08.18
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló eseményekről rendszeresen ad hírt a....