limiált széria
Aston Martin Bulldog (1980)
Az egyik személyes „one-of-one”, azaz egyetlen példányban készült modellem az Aston Martin Bulldog. Ha valaki megkérne, hogy mutassak egy tipikus 80-as évekbeli formatervet, akkor az első dolgom lenne beírni a Google-be a nevét. Kompromisszummentesen szögletes és lapos. A hasábforma megtestesítője. Mégis kevésbé híres, mint a Countach, csupán azért, mert Aston Martinnak született. Eredetileg 25 darabot akartak gyártani belőle, de végül csak egyetlen példány készült el, amit egyébként nem rég újítottak teljesen fel – egy csodálatos sztori, érdemes utána olvasni. Sirályszárnyas ajtók, dupla turbós V8, 700 lóerő, és egy full digitális kabin. Ez az autó minden, ami a 80-as évek!
Porsche 928-4 (1984)
Panamera Sport Turismo, Taycan Cross Turismo. Mostanában egyre több a kombi farú, ám sportos autó a Porsche háza táján, ugyanakkor ez korábban elképzelhetetlen lett volna. A korábban említett két modell elődjeként szokás említeni a mindössze egyetlen példányban elkészült Porsche 928-4-est, amit még 1984 szeptemberében prezentáltak Ferry Porsche születésnapjára. Igen, ez még igazi shooting brake volt, háromajtóval, ahogy a „nagykönyvben” le van írva. A bukólámpákat projektorokra cserélték, kapott egy igényes zöld külsőt és belsőt, a B-oszloptól hátrafelé pedig egy nyújtott, szinte kombi kasznit. 25 centivel növelték meg a tengelytávot, hogy több hely jusson hátra. Most a gyári múzeumban csücsül Stuttgartban.
Volkswagen Golf GTi W12-650 (2007)
Amióta létezik a Volkswagen Golf, azóta licitál minden egyes új generáció vagy akár csak egy facelift is az előző változat lóerő adatára. Általában ezek az ugrások aprók, de észrevehetőek, ugyanakkor a 2007-es Wörthersee Fesztiválra valami olyasmit gurított be a Volkswagen, amit azóta sem tudtak überelni, és valószínűleg már nem is fognak. A márkarajongók főeseményén ugyanis egy 6,0 literes W12-es motort dobtak az ötödik generációs Golf GTi-be, ami közel 650 lóerőt tudott – ahogy arról neve is árulkodik. Persze kellett a hely a bődületes motornak kellett a hely, így masszív szélesítést kapott az apró Golf, öblös légbeömlőkkel. 16 centivel lett szélesebb, és 19-colos felnikre volt szükség, hogy valahogy leadják a talajnak ezt az elképesztő erőt. Állítólag mindössze 3,7 másodperc alatt megfutotta a 0-100-at.
Lamborghini Egoista (2013)
A prémium gyártók mindig erősek voltak egyedi változatokban, hiszen az ügyfelek különleges kéréseiből élnek. Ugyanakkor még ezek közül is kitűnik a döbbenetesen extravagánsra sikerült Lamborghini Egoista. Formavilágát nehéz befogadni, hiszen félúton van egy Forma-1-es autó, és egy futurisztikus tank között. Mégis ilyen feltűnő módon akarta megünnepelni 50-dik születésnapját a gyár. Odabent mindössze egyetlen üléssel, egy vadászgépre hajazó kabinnal, a motortérben pedig egy 5,2 literes, közel 600 lóerős V10-es motorral. Az egész kaszni szénszálból és alumíniumból készült, így nem csoda, hogy a költséges gyártástól megfosztotta magát a Lamborghini. Sorozatgyártás végül sosem lett belőle, de a korabeli autós játékok állandó szereplője maradt.
Kia Sorento Ski Gondola (2016)
Akármennyire is hétköznapinak tűnnek a Kia és Hyundai városi terepjárók, annyira izgalmasak általában a koncepció változataik, amik a kereskedésben kapható modellekből valami különleges célgépet formálnak. Ilyen volt például a 2016-os SEMA show-ra átalakított Kia Sorento Ski Gondola, ami, ahogy neve is mutatja, olyan lánctalpakat kapott, amikkel akár egy havas sísánc is bejárható lenne. Noha a hajtáslánc érintetlen maradt, a futóművet értelemszerűen masszívan át kellett faragni. Odabent forgatható üléseket kapott, míg a tetejére síléc tartót és egy hatalmas fényhidat kapott. Nyilván rétegmodell maradt volna, de biztos vagyok benne, hogy a hófödte tájakon lett volna rá kereslet.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!