Dakar
Dél-Amerikában Renault Duster néven árulják a nálunk Dacia Dusterként ismert terepjárót, ezért nem csoda, hogy a Dakar-ralira készített versenyváltozat is a Renault márkanévvel indul a világ legnehezebbjének tartott tereprali versenyen. Idén két gyári felkészítésű Duster is rajthoz áll: az argentin Emilio Spataro/Benjamin Lozada kettős mellett egy francia páros, Christian Lavieille és Jean Michel Polato is lehetőséget kap. Előbbiek tavaly öt szakaszon végeztek a legjobb tízben, ebből kétszer a legjobb háromban, és egyszer a legjobb ötben.
Mindkét autót a Renault sport Technologies készíti fel a versenyre és szervizelésért is ők felelnek. Az elmúlt hónapokban 30 szerelő, technikus és mérnök készült fel a verseny megpróbáltatásaira. A látványos megjelenésű versenyautó orrában nem a jól ismert 1,5 literes dízelmotor dolgozik, hanem egy ötliteres, 390 lóerős V8-as, egyenesen az Infiniti QX70-ből. Argentinában a Renault egy speciális, limitált szériás utcai Duster sorozatot is piacra dob a versenyautó tiszteletére.
A 2016-os Dakar-rali január 2-án indul Buenos Airesből, és két héttel később, Rosarióban ér véget, 9000 kilométer megtétele után. Az út során Chilét már nem érintik, csak Argentinát és Bolíviát.