tuning
ABT
Az ABT Magyarországon is ismert név, rengeteg Volkswagen csoportos autón látni a feliratukat, bár ezeknek csak töredéke az, amit valóban az ABT tuningolt. Az ABT persze sokkal több, mint egyszerű tuningcég, 2014-től az Audi Sport zászlaja alatt irányították a Formula E csapatukat, jövőre pedig újra visszatérnek az elektromos versenysorozatba.
Audi RS7 az ABT garázsából
Az ABT család páratlan szenvedélye a technológia, a teljesítmény és a gyönyörű dizájn iránt közel 120 éve. Mindez a Formula E sikerek mellett többször is DTM-bajnokokká tette autóikat.
Az ABT autók általában nem olyan feltűnőek, de jelentősen morcosabb külsőt kapnak, mint gyári alapjuk.
Mansory
Mansory autót ritkán látni Magyarországon, de valójában bárhol ritkaságszámba mennek. Székhelye a németországi Brandban található. A luxusautók mellett szuperautókon, luxusterepjárókon és egyedi kerékpárokon is dolgoznak. A céget 1989-ben alapította Kourosh Mansory iráni-brit tuner. Münchenben működő műhelye a brit márkák, például a Rolls Royce és az olasz márkák, például a Ferrari módosításaira összpontosított.
Egy Mansory szinten visszafogott Bentayga
A Mansory számos prémium vagy luxus autókat gyártó vállalat dolgozik, köztük az Aston Martin, Audi, BMW, Bentley, Bugatti, Ferrari, Maserati, Lamborghini, Lotus Cars, Rolls-Royce, Tesla, Mercedes-Benz járművein.Jelenleg a Mansory 182 alkalmazottat foglalkoztat világszerte, és globális márkakereskedői hálózattal rendelkezik.
A Mansory egy kifejezetten megosztó tuning vállalat, sokak számára túlzás, amit csinálnak az autókkal. Ízlés kérdése, mindenki döntse el maga:
Itt már kevésbé fogták vissza magukat
Brabus
A Brabus úgy indult, hogy Bodo Buschmann személyre akarta szabni autóit, de rájött, hogy a legtöbb meglévő tuningcég nem tudja teljesíteni elképzelését, vagy nem felel meg a követelményeinek, ezért úgy döntött, hogy saját márkát alapít. Miután Buschmann úgy döntött, hogy elindítja saját márkáját, 1977-ben be is jegyezték a Brabust Nyugat-Németországban. Buschmann barátjával, Klaus Brackmannal közösen alapította a céget, mivel a német törvények előírták, hogy egy céget legalább két fővel kell alapítani. A cégnév az alapítók vezetéknevének első három karakteréből (Brackmann, Buschmann) származott. A cégalapítást követően Brackmann nem mutatott érdeklődést sem járművek módosítása, sem az üzletvezetés iránt, ezért 100 euróért eladta cégrészvényeit Buschmannnak.
A 800 természetesen a lóerőt jelöli
A Brabus szinte kizárólag Daimler autókat tuningol, specialitásuk az AMG modellek továbbgondolása. Az eleve rendkívül erős modelleket még tovább hangolják, így jönnek létre 800-900 lóerős modellek. A Brabus elsődleges célja többnyire az autó maximális teljesítményének elérése a lóerő növelésével. Az ügyfelek vásárolhatnak autókat a Brabustól, vagy beküldhetik meglévő autójukat. Az autót közvetlenül megrendelő vásárlók számára a Brabus egy adott modellt vásárol a Mercedestől, majd módosítja azt az ügyfél kívánsága szerint.
Brabus S850
A Brabus szintén ritkaságszámba megy Magyarországon, elvétve látni egy-egy Brabus tuningos G-osztályt.
Hamann
A Hamann Motorsportot a német Richard Hamann alapította 1986-ban, székhelye Laupheimben található. Audi, Aston Martin, Bentley, BMW, Mini, Ferrari, Fiat, Jaguar, Land Rover, Maserati, Mercedes, Rolls Royce, Porsche és Lamborghini autókra specializálódott.
A céget kizárólag Németországban gyártott autókkal, konkrétan a BMW-vel való együttműködésre alapították, de azóta más autógyártók modelljeire is kiterjesztette tevékenységét, mint például a Lamborghini, a Porsche, az Aston Martin és a Ferrari. Emellett saját, egyedi autókat is készít.
A cég az eredeti autó számos alkatrészét tervezi és építi újra. Ezek közé tartozik például az autó motorjának tuningolása, új karosszéria készítése és új funkcióval való felszerelése.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!