Ferrari

Legendás versenypályán gyakorolhatnak a Lexus-tulajdonosok

2019.09.08.

Négy év működés után szintet ugrott a Lexus észak-amerikai vezetéstechnikai akadémiája: mostantól minden látogató a legendás Laguna Seca versenypályán hozhatja ki a maximumot magából és autójából.

Előbb megépítették az autókat, aztán megtalálták hozzájuk a megfelelő embert, most pedig a tökéletes helyszínt: a Scott Pruett szakmai irányítása alatt működő Lexus Performance Driving School az idei évadtól kizárólag a kaliforniai Laguna Seca versenypályán várja a márka jelenlegi és leendő ügyfeleit.

A Lexus 2006-ban mutatta be első, kifejezetten sportos autóját, az IS F szedánt, és ezzel minden előzmény nélkül felhelyezte magát a nagyteljesítményű utcai luxusautókat gyártó, exkluzív márkák térképére. A 423 lóerős IS F-et a mindössze 500 darabban készült LF-A szupersportkocsi követte, és bár az 522 lóerős V10-es motorral szerelt utcai versenyautó két év után utód nélkül vonult nyugdíjba, a sportautó-program folytatódott. Jelenleg a 477 lóerős ikerpár, az RC F kupé és a GS F sportszedán képviseli a márka dinamikus oldalát, és persze inkognitóban ott van harmadiknak az előbbiekkel azonos motorral szerelt LC 500 sportkupé.

Ennek az illusztris triónak mindhárom tagja a résztvevők rendelkezésére áll azokon az egynapos programokon, amelyeket a Lexus Performance Driving School szervez immár negyedik éve. A vezetéstechnikai képzés részben az autókról, részben a sofőrökről szól: az elméleti és gyakorlati képzés során a biztonságos autóvezetésről éppúgy szó esik, mint a sportautók megszelídítésének titkairól – a kettő egyébként, talán nem meglepő módon, ugyanazokon az alapelveken nyugszik. A program szakmai felügyeletére az észak-amerikai motorsport egyik legnagyobb élő alakját, Scott Pruettet kérte fel a Lexus.

A nyolcéves kora óta aktívan versenyző legenda pályafutása során az összes jelentős szériában versenyzett és szerzett másfél tucatnyi bajnoki címet, s tapasztalatát meglepő hatékonysággal osztja meg a közönséggel. Igazi életeleme persze a versenypálya, ahol a kilencórás oktatás utolsó epizódjaként ő maga is a volán mögé ül, hogy megmutassa, mire is képes egy jól hangolt luxusautó a versenypályán.

A Lexus az idei szezonig négy különböző helyszínen szervezte meg vezetéstechnikai élménynapjait. 2019-től azonban csak a nagy presztízsű Laguna Seca szerepel a naptárban – így könnyen összehasonlíthatóvá válik a résztvevők fejlődése, és egységesebbé tehető a program. Az ötvenes évek végén épített, 3602 méteres Laguna Seca leginkább Dugóhúzó (Corkscrew) névre keresztelt kanyarkombinációjáról ismert. A nemzetközi motorsport egyik leghírhedtebb kanyarjának kijárata 18 méterrel alacsonyabban van, mint a bejárata, a radikális szintkülönbség miatt ráadásul beláthatatlan az ív, így garantált a szélsőséges mértékű adrenalintermelés – már ez a néhány méter feledhetetlenné teszi a Lexus egynapos iskoláját.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.06
Mannersdorf an der Rabnitzban (Oberpullendorfi járás) egy férfi holttestet találtak egy kiégett....
2025.02.05
A BMW egyike azoknak a márkáknak, amely az idén jó eséllyel tovább tudja erősíteni éllovas....
2025.02.05
A busz csütörtöktől odamegy, ahol az emberek vannak, akik Debrecen utcáin, Hajdú-Bihar legkisebb....
2025.02.05
Vízre bocsájtották Kínában a világ legnagyobb autószállító hajóját: a BYD Shenzhen „gyomrában” 9200....
2025.02.05
Egy éve indult a vállalati e-autó program: 2024. február 5. óta pályázhatnak a hazai gazdasági....
2025.02.05
Nézze meg a videót! ..
2025.02.05
Kamion és személyautó karambolozott az 1-es főút 95-ös kilométerszelvénye közelében, Ács térségében....
2025.02.05
A túlélés nagymestere, Bear Grylls vadonatúj televíziós sorozattal jelentkezik 2025-ben, amelyben....
2025.02.05
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség egy 53 éves férfi ellen, aki riasztópisztollyal fenyegetőzve....
2025.02.05
A kész járműveket szállító berendezések gyártói és a fuvarozók türelmi időt kértek a német VDI....