Balaeset

Legendás mozdonyok és buszok július első hétvégéjén a Balatonon

2024.07.05.

A MÁV-VOLÁN-csoport a magyar tengernél rendezi meg soron következő nagyszabású retrórendezvényét: a nosztalgiajárművek kedvelőit július 6-án és 7-én várja a vállalatcsoport.

A Balaton északi, illetve Keszthely és Tapolca közötti vasútvonalán ezúttal klasszikus járműcsodák idézik fel a régi idők közlekedését. Idén 30 éves a hazai InterCity-motorvonatgyártás egyedi járműve, a Samu. A V63-as Gigant villanymozdonyok 50 éve gördültek le a gyártósorról, az M44-es Bobó tolatómozdonyok pedig 70 évesek lettek. A MÁVAG gyár egyik legsikeresebb terméke, a 424-es gőzmozdony idén ünnepli forgalomba állásának 100. jubileumát – a Bivaly becenévre hallgató mozdonyból a hazai és külföldi vasutaknak összesen 514 darabot gyártottak.

A személykocsik terén 30 évesek lettek az EuroCity-flotta gerincét nyújtó CAF-sorozat első darabjai. Az évfordulós járművek kiemelt szerepet kapnak a MÁV-VOLÁN-csoport idei retrórendezvényein. A Volánbusz a Budapestről érkező vonatokhoz csatlakozva, két ikonikus nosztalgiabusszal szállítja az érdeklődőket Siófok és Balatonfüred között: a zöld színű FAROS-1 és egy Volán-sárga IK266-os színesíti majd a nosztalgiajárművek kínálatát.

A retróhétvége volános járatai mindkét végállomásról 8:30-kor, 10:30-kor, 12:30-kor, 14:30-kor és 16:30-kor indulnak, természetesen a Szántód és Tihany között közlekedő kompjáratot is igénybe véve. A menetrend elérhető az eseményről szóló tájékoztatóban.

A zöld színű, FAROS-1 rendszámmal közlekedő, Ikarus 55 LUX kivitelű (55.21 altípusú) autó-buszt 1967-ben gyártották, első tulajdonosa az Ikarus székesfehérvári üzeme volt. 2000-ben a Kapos Volán romos állapotban vásárolta meg a tengelici termelőszövetkezettől, majd felújították, és 2001-ben forgalomba helyezték. Közel 20 évvel később az állapotára való tekintettel, a zalae-gerszegi Volánbusz-telephelyen dolgozó szakemberek fáradtságos munkájának köszönhetően újra teljes felújításon esett át, a 2020-ban elindított volános értékmentési program keretében. A jármű azóta – a társaság nosztalgiaflottájának egyik büszkeségeként – számos rendezvény és kiállítás fontos résztvevője volt.

Az Ikarus 266 típusú, MNZ-589 rendszámmal közlekedő autóbuszt 1978-ban gyártották az Ikarus székesfehérvári üzemében. A 266.25 altípusba tartozó jármű eredetileg a 13. számú Volánnál, illetve jogutódjánál, a Kapos Volánnál szolgált. Az IK266-os több társához hasonlóan komplett vázcserén esett át a 90-es években, majd 2014-ben, a Kapos Volán megalakulásának 65. évfor-dulóján teljes felújítást kapott. Ekkor zöld-fehér fényezését a jelenlegi Volán-sárgára cserélték, és visszakerült rá a legendás Volán-csiga is.

A nyár folyamán a Volánbusz még számos nosztalgiajárattal várja a retró járművek szerelmeseit, a részletes programokról az érdeklődők a társaság közösségi oldalain tájékozódhatnak.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.21
Egyre jobban szerepelnek az eladási listán a hibrid kategóriába tartozó személyautók Magyarországon....
2024.09.21
Városi terepjáró a Ferraritól? Éveken át erősködtek, hogy ők márpedig nem ülnek fel erre a vonatra....
2024.09.21
A használt autók piacán, a 250 lóerő feletti kategóriában a német prémiumautók mellett csak a Ford....
2024.09.21
Piacra dobta a Chery kínai vállalat a Tiggo 7 Sport modelljét, amely első pillantásra kiköpött....
2024.09.21
Lando Norris, a McLaren brit versenyzője volt a leggyorsabb a Forma-1-es Szingapúri Nagydíj....
2024.09.21
Ha villanyautóként bevált a Mégane, a Renaultnál úgy gondolták, ami jó, azt nem kell abbahagyni:....
2024.09.21
A Hannoveri Haszonjármű-kiállításon (IAA) bemutatott újdonsággal a Toyota Professional belép a....
2024.09.21
A közlekedés jövője a változatos és fenntartható üzemanyag-portfólióban rejlik; a Mol-csoport....
2024.09.21
Billenőplatós autó szorult a híd alá a 162-163-as kilométer között, az országhatár felé vezető....
2024.09.21
A cégek elektromos járműbeszerzéseit támogató programban mostanáig mintegy 3700 pályázatban közel....