közlekedésbiztonság

Lassuljunk tízzel

2018.05.06.

A francia Sécurité Routiré Tous Responsables közlekedésbiztonsági szervezet szemléletformáló kampányt indított a sebesség 10km/h-val való csökkentéséről.

A szakemberek azt szeretnék, ha a kétszer egysávos, központi sávelválasztó nélküli utakon 90 km/óráról 80 km/órára csökkenne a megengedett legnagyobb sebesség.

2018. február 17. és március 20. között több mint 300 nemzeti, regionális napi- és hetilap, a televízió és a női magazinok is közzéteszik a kampány üzeneteit, hogy mindenkit felvilágosítsanak a gyorshajtás életveszélyes kockázatairól. A cél az, hogy a francia emberekkel megértessék, miért fontos a megengedett maximális sebesség csökkentése 90 km/óráról 80km/órára a kétszer egysávos, központi sávelválasztó nélküli utakon, lakott területen kívül.

 

A kampány plakátja (forrás: Securité Routiére Tous Responsables)

Sok a félretájékoztatás, a félrevezető álhírek, így elengedhetetlen, hogy minden szemszögből felvilágosítsák az embereket egy olyan komoly kérdésben, ami a franciák biztonságát érinti. Három grafikon szemlélteti a megengedett maximális sebesség csökkentésének kedvező hatásait a közúti balesetek és halálozásoknál, és emlékeztetnek a napi ingázás minimális időveszteségére.

A 2018.január 9-i Közlekedésbiztonsági Miniszteri Tanács (CISR) ülésén a  francia miniszterelnök bejelentette, hogy 2020.július 1-jétől  intézkedéscsomagot vezet be a 80km/h-ra történő sebesség csökkentésére. Eddig a dátumig pedig objektív és pontos felmérés készül a tervezett intézkedések közlekedésbiztonságra gyakorolt hatásairól. Időközben pedig a sebességváltozásból származó bírságokat teljes egészében azoknak a kórházaknak ajánlják fel, amelyek a közúti balesetek áldozatairól gondoskodnak. Végezetül pedig a teljes átláthatóság érdekében Franciaország területére kiterjedően automatikus sebességmérő kamerák telepítését bemutató térképet készítenek, a balesetek kialakulásának és ezek telepítésének összefüggéseiről pedig hamarosan tanulmányt tesz közzé a Közlekedésbiztonsági Szervezet a honlapján.

Egyértelmű üzenetek: nem sokat nyerünk, de sokat veszíthetünk a gyorshajtással (forrás: Securité Routiére Tous Responsables)

Forrás: Securité Routiére Tous Responsables

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.23
A gyorshajtás még mindig vezető baleseti ok - sebesség túllépése esetén sokszorosára nő a fékút, és....
2025.04.22
Aranyáron mérik a kicsikéket, legyen az versenykocsi, busz, kamion. ..
2025.04.22
A húsvéti ünnepek négy napja alatt 450 ittas járművezetőt szűrtek ki a forgalomból a rendőrök -....
2025.04.22
A nemrég válságba került német autógyártó, a Volkswagen meglepő módon felpörgeti a termelést fő....
2025.04.22
Az idei év első negyedéve kimagasló eredményeket hozott a Das WeltAuto számára. Ugyanakkor nemcsak....
2025.04.22
A Duvenbeck MAN eTGX teherautókat vásárolt, így járul hozzá a VW-csoport goTOzero hatású....
2025.04.22
Az Audi az A6 modellcsaládját egy klasszikus business Sedannal bővíti. Ez a modell új mércét állít....
2025.04.22
Délutáni és esti kiképzési gyakorlatot tart a kecskeméti repülődandár kedden, szerdán és....
2025.04.22
Márciusban a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, 84 504 személygépkocsi cserélt gazdát....
2025.04.22
Az enyhe időjárás mellett hivatalosan is véget ér a téli gumiabroncsok használatának kötelezettsége....