Volvo XC90

Laprugós lesz az új Volvo XC90

2014.08.12.

A Volvo elárult néhány titkot a két hét múlva bemutatkozó új szabadidő-autójáról: az alapmodell hátul laprugós felfüggesztést kap, a csúcsmodellt pedig egy közel 400 lóerős hibrid hajtás mozgatja majd.

 

Két hét múlva, Svédországban mutatkozik be a vadonatúj Volvo XC90-es, amely a 2002-ben bemutatott első generációt váltja majd le, és 90 százalékban új alkatrészekből épül majd fel. A kocsi elődjéhez hasonlóan hétüléses kivitelben is kapható lesz, a helytakarékos ülések és a csúsztatható középső üléssor révén közel olyan praktikus és tágas lesz, mint egy valódi egyterű.

Ez lesz az első Volvo, amely a gyártó vadonatúj, SPA (Scalable Product Architecture) nevű moduláris padlólemezére épül, később ezt kapja majd minden Volvo a 60-as sorozattól kezdve. Négy évig tartott a hibrid hajtás befogadására is képes platform kifejlesztése, amely során 11 millió dollárt költöttek el a svédek.

Az SPA padlólemezben egyedül az első tengely és a gázpedál távolsága fix, egyébként szabadon lehet variálni a hosszúságot, a szélességet,a túlnyúlások hosszát és a tengelytávot is, ami nagy szabadságot ad a mérnököknek.

A magasság négy, szabadon variálható egységből tevődik össze: az első a hasmagasság, a második az első futómű segédkeretének magasságáig tart, a harmadik a szélvédő aljáig, a negyedik pedig az autó tetejéig. Állítja a Volvo, hogy a különböző hibrid hajtásokhoz többféle méretű akkumulátort is el lehet helyezni a padlólemez erre kialakított részeiben, ráadásul úgy, hogy ezek nem befolyásolják majd a belső térkínálatot. Még a T8-asban is olyan tágasak lesznek a leghátsó ülések, hogy 170 centiméteres magasságig kényelmesen lehet majd ülni rajtuk.

Bár a sajtóanyag szövege nem tér ki rá, a gyár által közzé tett képekből kiderül, hogy az új XC90-es elöl igényes, kettős keresztlengőkaros alumínium futóművet kap majd. Sokkal nagyobb meglepetés, hogy hátul helytakarékos, többlengőkaros futóművet találunk, amelyben acél spirálrugók helyett kompozitból készült légrugó teljesít szolgálatot. Ez nyilván jó hatással lesz a csomagtartó és a harmadik üléssor méretére. Ez a technológia nem új a svéd gyártónál, korábban a 960-as kombit is hasonló hátsó futóművel szerelték. A laprugó azonban csak az olcsóbb kivitelekben lesz benne, a drágább változatok ötállású légrugós futóművel gördülnek majd ki a gyárból, amely valószínűleg magasabb szintű rugózási kényelmet biztosít majd.

A Volvo elárulta, hogy a T8-as jelzésű csúcsmodellt egy kétliteres, turbóval és kompresszorral is lélegeztetett négyhengeres benzinmotor és egy villanymotor kettőse fogja mozgatni, a rendszer összteljesítménye 395 lóerő, össznyomatéka pedig 640 Nm lesz. Újdonság, hogy minden erőforrás, így a benzinesek és a dízelek is kétliteres, négyhengeres turbómotorok lesznek, az öt-, hat-, és nyolchengeres motorokat hiába keressük majd a kínálatban.

Az XC90 legdrágább audiorendszere egy 1400 wattos, karosszériába integrált, léghűtésű (!) mélynyomót és 19 hangszórót tartalmaz majd, aminek a beszállítója a Bowers & Wilkins.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.09
A VW az adminisztratív létszámot felmondási szerződésekkel akarja csökkenteni. Aki gyorsan dönt,....
2024.05.09
Magyarország európai gazdasági súlyát nagy mértékben növeli, hogy a BYD az autóbuszgyára után az....
2024.05.09
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson....
2024.05.09
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA)....
2024.05.09
Nem mindennapi teljesítmény büszke birtokosa egy budapesti Volkswagen Jetta és annak gazdája, Szűcs....
2024.05.09
Aki ellátogat a ZKW autóipari beszállító üzemébe, bepillantást nyerhet a raktárlogisztika jövőjébe....
2024.05.09
Lébény közelében egy szakaszon lassan halad a forgalom - írja csütörtökön délelőtt fél 11-kor a....
2024.05.09
A Continental a tavalyi évben először szállított gumiabroncsokat a világ tíz legnagyobb volumenű,....
2024.05.09
Tegnap írta alá az Audi Hungaria Iskolaközpont Győr – Audi Hungaria Deutsche Schule Győr és a....
2024.05.09
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. három....