Olaszország
Sant'Agata Bolognese
Az Automobili Lamborghini újabb rekorddal bővíti sikereinek listáját: az Urus szuper SUV nagyon rövid időn belül a legkelendőbb modell lett. 2018-as piaci bevezetése óta 20 000 darabot gyártottak, ami évről évre eladási rekordokat állít fel.
A 20.000. Urus Viola Mithrasban fekete féknyereggel és panorámatetővel ma legördül a gyártósorról egy azerbajdzsáni vásárló számára.
Az Urus volt a mozgatórugója a Sant'Agata Bolognese-i vállalati mennyiségek és gyárterületek megduplázódásának. Számos díjat és kitüntetést kapott, és a világ minden táján megrendezett eseményeken a "Járj meg minden utat" főszereplője. Ezek a legmagasabb utaktól a legextrémebb terepkörnyezetekig vitték. Becslések szerint a világon a tulajdonban lévő Urusok összesen több mint 360 millió kilométert tettek meg.
„A 2012-es pekingi Auto China-ban tartott koncepcióbemutató és a 2018-as bevezetése óta évről évre az Urus azonnal és töretlenül megmutatta vonzerejét, mint egy igazi Lamborghini. Szuperautóink és a világ első szuper SUV-ja, az LM 002 örökségéből származik” – magyarázza Stephan Winkelmann, az Automobili Lamborghini elnök-vezérigazgatója. „Az Urus tökéletes kiegészítője szuperautó-kínálatunknak. A legmagasabb teljesítményt és a mindennapi luxust kínálja azoknak a vásárlóknak, akik azonosulnak autentikus olasz márkánkkal.”
Világszerte rekordok és kalandok történetében
A 2017. decemberi bemutató után az Urust 2018 tavaszán egy világkörüli turné keretében mutatták be a potenciális vásárlóknak. Mindössze négy hónap alatt 114 városba utazott és az első megrendelések több mint 70 százalékát tudta generálni vadonatúj vásárlóktól, akik először rendeltek Lamborghinit.
A Lambo Japánban...
A hat vezetési módnak köszönhetően, amelyek az országúti, a sport és a verseny mellett egy-egy terep-, homok- és havas vezetési módot is tartalmaznak, az Urus minden tekintetben megfelelt mottójának: „Minden út kinyitása”. A szuperterepjáró új gyorsasági rekordot állított fel az oroszországi Bajkál-tó jégen, és meghódította a világ legmagasabb motoros útját: az indiai Umling La Pass-t 5883 méteres magasságban.
Túrái keretében az Urus 6500 kilométert tett meg Japánban, bejárta Izland sziklás tájait, remekelt jég- és hópályákon a Lamborghini Accademia rendezvényein, meglátogatta Szardínia lélegzetelállító szigetének legexkluzívabb úti céljait, és megmászta az olasz hegyeket.
...és a Bajkál tó jegén
Az Urus flottája a portugáliai Nazaré strandon mutatta meg tudását a homokon, miközben a profi szörfös, Alessandro Marcianò felszállt a hullámokra. Az olasz siklóernyős bajnokot, Aaron Durogatit is egy Urus kísérte útközben és terepen is, amikor részt vett a Red Bull X-Alpson az olasz hegyekben.
Ad personam individualizálás: Ügyfélszemélyiségek a színek játékában
Az Urus legnépszerűbb színei a Grigio Telesto, a Blu Cepheus és a Viola Pasifae. A Graphite és Pearl kapszulaszínek bevezetésével a vásárlók a Nero Noctis Matt (grafit) és az Arancio Borealis (Pearl) színeket is megbecsülték. Ez az öt külső szín a kedvencek közé került, tükrözve az Urus és tulajdonosai egyedi személyiségét és identitását.
A gyártóhely megduplázódása, a gyár 4.0 és több mint 500 új alkalmazott kevesebb mint négy év alatt
Stephan Winkelmann, az Automobili Lamborghini elnök-vezérigazgatója. Fotók: Lamborghini
Az Urus érkezésével az Automobili Lamborghini Sant’Agata Bolognese-i központja ugrásszerűen megnőtt: az üzem területe 80 ezerről 160 ezer négyzetméterre duplázódott, ezzel egy időben pedig bevezették a Lamborghini Manufacturing 4.0-t. A gyártástechnológiák innovatív megközelítése támogatja a dolgozókat a futószalagon. 2015 és 2018 között több mint 500 új alkalmazottat vettek fel az Urus projekt támogatására. Az Urus festéküzemet 2019-ben avatták fel. 2020-tól javult az Urus ellátási láncának fenntarthatósága azáltal, hogy az Urus testek szállítását közútiról vasútra helyezték át. Ily módon 85 százalékos CO2 megtakarítást értek el.
A V8-as turbó, amely egy szupersportkocsi lelkét ötvözi egy SUV funkcionalitásával
A Lamborghini Urus 4,0 literes V8-as biturbó motorral rendelkezik, 650 LE-vel (478 kW) 6000-es fordulatszámon (max. 6800 ford./perc), nyomatéka pedig 850 Nm 2250-es fordulatszámon. Az összkerékhajtás és az összkerékkormányzás kombinációjának köszönhetően az Urus 3,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, 0-200 km/h-ra pedig 12,8 másodperc alatt), végsebessége 305 km/óra.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!