Daimler

„Kutyák” is vannak a Mercedes új karosszériaüzemében Kecskeméten

2018.06.07.

Alighogy lehullt a lepel a Kecskeméten is készülő új A-osztályos autóról, a média képviselői máris volánhoz ülhettek. Kecskemétig hajtottunk, ahol a Mercedes kitárta kapuit új karosszériaüzeme előtt. Nehéz eldönteni, melyik volt emlékezetesebb, a világszínvonal azonban mindkettőre illik.

Bár az autó már május elejétől rendelhető, május végére időzítette a Mercedes új A-osztályának prezentációját. Ahogy az illik, két szemre való hölgy leplezte le a legalább annyira szemrevaló autót.

Lehull a lepel

Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója és Hesz Tamás, a Mercedes személyautó üzletágának marketing és kereskedelmi vezetője tartottak mindenre kiterjedő prezentációt, amelyből kiderült, a kompakt kategória új mércéjét jelenti az A-osztály.

A modell 1997-ben indult el hódító útjára, amikor három és fél méteren egy Mercedes jelent meg – fogalmazott Hesz Tamás. A mostani jelenti a negyedik generációt. Az első háromból több mint három millió darabot adtak el. Az A osztálynak köszönhetően 13 évvel csökkent a Mercedest vásárlók életkora, s hetven százalékuk korábban nem Mercedes-szel járt, vagyis rengeteg új vevőt elhódított.

Jörg Schmidt

A kecskeméti Mercedes-Benz gyárban készülő A-osztály éppen olyan fiatalos és dinamikus, mint elődje, ám soha nem volt még ennyire komfortos. A modell újradefiniálja a kompakt szegmensben a modern luxus fogalmát és forradalmasítja a belső formatervet – tudtuk meg a prezentáción. Vadonatúj MBUX multimédiás rendszere emocionális kapcsolatot teremt az autó, a vezető és az utasok között. A beépített mesterséges intelligenciának köszönhetően az autó képes tanulni szokásainkat. A Hey Mercedes! utasításra aktiválódik a hangvezérlés természetes beszédfelismeréssel.

Az új A-osztály egyes helyzetekben első ízben képes részben autonóm vezetésre. A biztonságot az S-osztályból érkező vezetői segédrendszerek csomag jelenti. Ebben egyebek mellett megtalálható a követésitávolság-tartó asszisztens, az aktív kormányzás asszisztens, a sávtartó asszisztens, az aktív vészmegállító asszisztens vagy éppen az oldalszél asszisztens.

Az új A-osztály 0.25-ös légellenállási együtthatójával a kategória éllovasa – emelte ki Hesz Tamás. Elmondta azt is, az autó formaterveit Gordon Wagener készítette, s minden elemében a sportosság, a dinamika és az érzelem dominál.

Lenyűgöző a belső dizájn is. A két, egyenként akár 26 centiméter képátlójú, egyetlen közös üveglap alá helyezett kijelző igencsak tetszetős.

Az új autó új motorokkal is érkezik. A benzines 1.33 literes, 163 lóerővel. A dízel 1.5 literes, 116 lóerővel. Később a motorválaszték bővülni fog, a csúcsmotor 400 lóerő közelében lesz.

Az új A-osztály nem lett drágább, s mellé még egy négyéves szervizcsomag is jár – hangsúlyozta Hesz Tamás.

Hesz Tamás

A bemutató után Kecskemétre autóztunk. Élmény vezetni az autót, tágas, kényelmes, az 1.33 literes benzinmotorral szerelt autó, amelyet vezethettem, pörgős, folyamatosan vigyázni kellett arra, hogy tartsam a megengedett sebességet, mert pillanatok alatt ment volna felfelé.

Kecskeméten Kurcsics Imre üzemmérnök kalauzolt bennünket az új karosszériaüzemben, amelyet először mutatott meg a Mercedes a média képviselőinek.

A Kuka robotjai precízen dolgoznak

A 96 ezer négyzetméteres új csarnokban készülnek az A-osztály karosszéria elemei. 650 Kuka gyártmányú robot dolgozik, a vezető nélküli szállítóelemek pedig a flexibilitást biztosítják.

Ezeket az eszközöket a dolgozók egyszerűen csak kutyának keresztelték el, van kisebb, az a kiskutya, a nagyobb pedig a nagy kutya – fogalmaz az üzemmérnök. Elmondja azt is, a vezető nélküli szállítóeszközök a padlóba épített mágnespontok és mágnesszalagok segítségével tájékozódnak, s tévedésük aránya egyenlő a nullával.

Önvezető szállító jármű, amit a dolgozók kutyának neveztek el.

Bevetésük következtében jelentősen lecsökkent a targoncaforgalom, már most targoncaszegény karosszériaüzem a kecskeméti.

Az üzemben zene szól, a dolgozók dönthetik el, milyen rádióállomásra hangoljanak. A csarnok pasztell fehér színű, a természetes fény áramlik az épületbe, hogy a dolgozók minél komfortosabbnak érezzék munkahelyüket, ahol pihenőszobát is kialakítottak. Három hűtőszekrény, egyik piros, a másik fehér, a harmadik zöld, több mikró, asztalok, székek szolgálják az étkezéshez a kellő hátteret.

A program végén újra A-osztályba ülünk, s Budapestig még egyszer átélhetjük, milyen érzés vezetni a Kecskeméten gyártott autót. Egyetlen szóval kifejezve: varázslatos.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.12
A McLaren ausztrál versenyzője nyerte a Forma-1-es Bahreini Nagydíj szombati időmérő edzését, így a....
2025.04.12
Kétszer is kigyulladt, de már nem égő a közel kétezer lóerős Mjølner. ..
2025.04.12
Kubában megkezdődött az UAZ Patriot terepjárók összeszerelése. ..
2025.04.12
Budapesten három napon át három vonalon teszteli a BKV a Credobus Electronell buszcsalád szóló és....
2025.04.12
A horvát határon tartóztatták fel a lopott BMW XM-mel távozni próbáló sofőrt. ..
2025.04.12
Csokorba szedtük, milyen buszos rekordok érdekességek vannak a világon és Magyarországon.   ..
2025.04.12
A dobozos megjelenésű SUV a Sanghaji Autószalonon mutatkozik be, mint a Cyber modellcsalád második....
2025.04.12
A rendőrség nyilvánosságra hozta az április 9-i Speedmarathon eredményeit. ..
2025.04.12
Az önjelölt kaszkadőr, aki ott segít, ahol tud. ..
2025.04.12
Egy olaszországi teszt során 941 kilométert tett meg egyetlen feltöltéssel egy Pro S verzió, ami....