Porsche 356
Walter Röhrl és a Porsche kapcsolata már hosszú ideje tart. Nem elég, hogy a kétszeres rali világbajnok legelső autója is egy használt 356-os volt, a legendás pilóta első raliversenyét is egy Porsche volánjánál teljesítette a 70-es években, és a márka szinte összes autójával versenyzett akkoriban. Amikor befejezte az aktív versenyzést, a stuttgarti gyártó a segítségét kérte a 959-es és a 964-es sorozatok kifejlesztéséhez, 1993 óta pedig hivatásos tesztpilótaként és márkanagykövetként alkalmazza.
Röhrl nemrég ismét vásárolt magának egy 356-ost, de ezúttal nem egy gyári, hanem egy átalakított, 1959-es évjáratú B Roadster példányt. Már az extrém módon kiszélesített hátsó sárvédőkön is látszik, hogy nem mindennapi motor dohog a kocsi hátuljában, ami igaz is, ugyanis egy 1977-es 930 Turbo háromliteres, 260 lóerős boxere került be az eredeti 1,6-os négyhengeres helyére.
A 73 éves ex-versenyző először 2018-ban vezette az autót, amikor egyik barátja, a Porschék felújításával foglalkozó, göppingeni Rafael Diez megkérte, hogy próbálja ki. „Eleinte nagyon óvatos voltam a 356/930 Turbo Roadsterrel, mivel kívülről úgy tűnt, nagyon sok mindent átépítettek benne. Annál jobban meglepődtem az első próbaút után, mivel tökéletes balansza volt a kocsinak, nyugodtan, precízen és élvezettel lehetett vezetni” – nyilatkozta Röhrl.
Diez ezután az autót Porsche 356 3000 RR-re nevezte át, a szám a motor lökettérfogatára, az RR a Röhlr Roadsterre utal. A motorháztető hűtőnyílásaira rátették a pilóta négy Monte Carlo-rali elsőségére utaló győzelmi plaketteket, a kormányt és a műszereket egy régi 911-esből vették át, és még Röhlr aláírása is felkerült a műszerfalra.
Kívülről a kiszélesített hátsó sárvédők, a megnövelt légbeömlők, a 911 S stílusában elkészített első kötény különbözteti meg az autót a gyári 356-osoktól. Diez ezen kívül újrafényezte a karosszériát, krómkeretet adott a szélvédőnek, és átépítette az autót jobb-ból balkormányossá.
A 356 B Roadster átépítésének ötlete azonban nem Diezé, hanem egy Viktor Grasher nevű osztrák repülőgép-műszerészé volt, aki több mint 30 évig Ausztráliában élt. Abban az időben vett ott három darab 356-ost: egy piros Speedstert, egy később Speedsterré átépített A Coupét (2,7-es 911 motort kapott) és azt a Roadstert, amelybe a turbómotor került. Grasher 1981-ben vette a legutóbbit, amelyet később maga kezdett átépíteni.
Sajnos a projekt végét nem érte meg, ugyanis 2008-ban elhunyt, így a saját Porsche-múzeumról szőtt vágyát sem tudta megvalósítani, ahol a három autót ki szerette volna állítani, 2012-ben Diez vásárolta meg az autókat, aki be is fejezte a 356/930-as átépítését, tőle került Röhrl tulajdonába a nem mindennapi kocsi.