Porsche
A WEC (World Endurance Championship) bajnokságba idén visszatérő Porsche megerősítette a brit Autocar c. lapnak, hogy az új LMP1-es kategóriában induló versenyautójának, a 919 Hybridnek egy turbófeltöltésű, kétliteres, közvetlen befecskendezésű V4-es motort terveztek. A V4-es motorok nagyon ritkák az utcán és a versenypályán is, elsősorban azért, mert nehéz sima járásúvá tenni őket. Az Audi versenyautójával ellentétben a turbófeltöltő nem elektromos, a kipufogógáz hajtja meg.
Azért választották ezt a motortípust, mert egyszerű, masszív, kevés helyet foglal, és az alakja miatt a hibrid rendszert optimálisan lehet elhelyezni. A versenyautó ugyanis tele van zsúfolva csúcstechnikával, mert a benzinmotor mellett kétféle energiavisszanyerő rendszert is kapott. A Forma-1-hez hasonlóan lesz benne egy mozgási energiát (KERS) és egy, a kipufogógáz hőenergiáját felhasználó (ERS) energiavisszanyerő rendszer is. A visszatermelt elektromos energia egy lítium-ion akkumulátorban tárolódik, amíg a vezető úgy nem dönt, hogy az első tengelyt meghajtó villanymotort bekapcsolja a hajtásba.
A Porsche már nyilvánosságra hozta a gyári pilóták listáját is, akik közül a legnagyobb név a Forma-1-ből átcsábított ex-Red Bull versenyző, Mark Webber. Az ausztrálon kívül Neel Jani, Timo Bernhard, Romain Dumas, Marc Lieb and Brendon Hartley fogja még vezetni a 919-est. A három autóval induló gyári csapat első versenye a silverstone-i hatórás futam lesz április 20-án, de a szezon csúcspontja a június közepén rendezendő Le Mans-i 24 órás verseny lesz.