MÁV Zrt.
Tájékoztatásuk szerint a kiírásban egyen- és formalábbelik ugyanúgy szerepeltek, mint munkavédelmi bakancsok és félcipők. Így például elektromos szigetelőképességgel rendelkező lábbelik a villanyszereléshez, míg más cipőknél, bakancsoknál a mechanikai védelemre, a vágásbiztonságra, a hővédelemre, a vízállóságra, csúszásmentességre, talpátszúrás elleni védelemre, olajállóságra vonatkoznak előírások. A vasútnál számos szakmának, munkakörnek és helyzetnek kell biztosítani a megfelelő lábbelit - fejtette ki Tóka István, a kft. ügyvezetője a közleményben.
Mindezek mellett szükség van férfi és női, téli, átmeneti és nyári modellekre.
Kitértek arra is, hogy ekkora szortimenttel ma nem sok kereskedő rendelkezik Magyarországon, gyártóként pedig az Ipoly Cipőgyár Kft. az egyetlen.
A tender elbírálását egy keretszerződés követi, amelynek terhére a MÁV lehívhatja a cégtől az épp szükséges típusokat és mennyiséget a következő 12 hónapban - tették hozzá.
Az Ipoly Cipőgyár Kft. központi telephelye Nógrád megyében Budapesttől mintegy 70 km-re lévő balassagyarmati határvárosban van, és szimbiózisban működik a Balassagyarmati Fegyház és Börtönnel. Fióktelepe Egerben a Heves Megyei Büntetés-végrehajtási Intézetben található - írja a cég honlapja.
A nyilvánosan elérhető céginformációk szerint a Ipoly Cipőgyár Kft. árbevétele 1,76 milliárd forintot tett ki tavaly, az azt megelőző évben meghaladta a 2,18 milliárd forintot. A cég vesztesége 2019-ben 101 millió forint volt, míg az előző évben nyereséges volt, 80 millió forint adózott profitot ért el.