WRC

Kris Meeke óriási szerencsével nyerte a Mexikó-ralit

2017.03.13.

A brit versenyző az utolsó szakasz egyik utolsó kanyarjában kicsúszott a parkoló autók közé, de időben vissza tudott térni a pályára.

Kris Meeke és a gyári Citroën csapat az első győzelmét ünnepelhette 2017-ben Mexikóban, így három versenyen három különböző győztest és autómárkát ünnepelhetett a rali világa. Az északír versenyző több mint 40 másodperces előnyt gyűjtött össze a második helyezett Sebastien Ogier előtt az utolsó power stage szakaszig.

Meeke autóját az utolsó jobbkanyarban egy úthiba megdobta, annyira, hogy nem tudott az úton maradni, és lecsúszott a parkoló autók közé. Viszont a C3 WRC egy defektet leszámítva sérülés nélkül megúszta az esetet, ha fél méterrel arrébb érkezik a fák közül a parkolóba, akkor pont telibe csapta volna egy egyik ott parkoló autót.

Meeke végül visszatért az útra, és, bár több mint 20 másodpercet vesztett az esettel, a végső győzelmet így is megszerezte, de az előnye 13,8 másodpercre olvadt Ogier-vel szemben. Annyira sokkolta az eset a pilótát – ami az előző két versenyen történt kiesések után nem csoda – hogy egyedül nem is tudott felmászni az autója tetejére, hogy ünnepeljen, navigátorának, Paul Nagle-nek kellett felsegítenie őt.

Meeke a verseny első gyorsaságiján második lett, de a következőn már átvette a vezetést, és aztán ki sem engedte a kezéből a végéig. Segítette a citroënes versenyzőt, hogy tiszta pályán, a mezőny végén vághatott neki a gyorsaságikon, és az is, hogy pénteken a C3 WRC-t nem sújtotta a túlmelegedés, és gyújtáskimaradás, mint az összes többi gyártó autóját a mezőnyből.

„Szerintem több száz alkalommal kell majd elmesélnem ezt a sztorit. Nagyon zavar, hogy megint elkövettem egy hibát: az autó szélesen fordult, miután egy kanyarban lévő gödör megdobta, de végül nagy szerencsével megúsztuk a kiesést. Gyorsan megkerestem, hogy hol lehet visszatérni az útra, tudtam, hogy még így is van esélyem a győzelemre. A lényeg, hogy megmutattuk a C3 WRC-ben rejlő lehetőségeket azzal, hogy megszereztük az első győzelmét. Nagyon büszke vagyok a csapatra, ez a győzelem az övék is” – nyilatkozta a megkönnyebbült Meeke a verseny után.  

A második helyezett Sebastien Ogier egyik szeme sírhat, a másik pedig nevethet. Egyrészt átvette a vezetést a vb-pontversenyben Jari-Matti Latvala előtt, és a csapata, az M-Sport előnyét is növelte, másrészt viszont egy saját hibából elkövetett megpördülésének köszönheti, hogy végül nem lett esélye a győzelemre, csakúgy, mint Svédországban.

Nagyon elégedett vagyok ezzel az eredménnyel. Az, hogy 22 pontot előnnyel utazhatok el Mexikóból, egy remek eredmény számomra, a rali előtt megelégedtem volna ezzel. Tudtam, hogy nehéz verseny lesz, mert pénteken nekem kellett takarítani az utat, de azt hiszem, jól megoldottam a feladatot. Amikor a körülmények kiegyenlítődtek, azonos tempót tudtam autózni Krisszel, akinek ezúton is gratulálok, mert nagyon jól vezetett, és nem adott nekünk esélyt a győzelemre. Megérdemelte a győzelmet.” – nyilatkozta Ogier.

Az első két versenyt kis híján megnyerő Thierry Neuville lett a Mexikó-rali harmadik helyezettje, annak pedig külön örülhetett, hogy a power stage-ért járó maximális 5 pontot is bezsebelhette.

Ott Tanak idén először nem állhatott fel a dobogóra, de a negyedik helyével is megerősítette a pontversenyben elfoglalt harmadik helyét. Az észt fordos mögött Hayden Paddon végzett a Hyundai i20 WRC-vel, a hatodik helyen pedig az előző verseny győztese, Jari-Matti Latvala szerezte meg a Toyota Yaris WRC-vel. A finn sztár versenyét az pecsételte meg, hogy pénteken 2 percet vesztett az úttakarítás és a túlmelegedő motor miatt.

Mögötte csapattársa, Juho Hänninen végzett a hetedik helyen. A finn versenyző egész hétvégén betegséggel és gyengeséggel küzdött, ami a pályán mutatott teljesítményére is negatív hatással volt.

Nyolcadik lett Dani Sordo a harmadik Hyundai-jal. A spanyol versenyő autójában pénteken megállt a motor a benzinszűrő miatt, ezért szombaton jelentős csak időbüntetéssel folytathatta a versenyt. Az utolsó WRC helyezett a privát Forddal, a mezőnyben egyedül DMACK gumival induló Elfyn Evans lett. A wales-i versenyző futamát az pecsételte meg, hogy ki kellett cserélni a motort az autójában, amiért 5 perces büntetést kapott.

Végeredmény:

1

Kris Meeke, P.Nagle

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

3ó22p04.6s

2

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport World Rally Team

Ford

13.8s

3

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Motorsport

Hyundai

59.7s

4

Ott Tanak, M.Jarveoja

M-Sport World Rally Team

Ford

2p18.3s

5

Hayden Paddon, J.Kennard

Hyundai Motorsport

Hyundai

3p32.9s

6

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRC

Toyota

4p40.3s

7

Juho Hanninen, K.Lindstrom

Toyota Gazoo Racing WRC

Toyota

5p06.2s

8

Dani Sordo, M.Marti

Hyundai Motorsport

Hyundai

5p22.7s

9

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport World Rally Team

Ford

8p41.8s

10

Pontus Tidemand, J.Andersson

Skoda Motorsport

Skoda

10p51.9s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.15
A cseh limuzin PHEV-változata több mint 120 km-es (WLTP) elektromos hatótávolságot kínál. ..
2025.02.15
Az ipari formatervező életét és munkásságát mutatja be a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) új....
2025.02.15
A Toyota walesi pilótája sovány előnyre tett szert, mivel mindössze 9,1 másodperc választja el az....
2025.02.15
Kína járműexportja idén várhatóan 5,8 százalékkal 6,2 millió járműre nő, ami a 2024-es 20....
2025.02.15
Mindkét sofőr súlyosan megszegte a KRESZ-t, és életveszélyes manővert mutatott be. ..
2025.02.15
A Nógrád Vármegyei Főügyészség indítványára a bíróság letartóztatott három férfit, akik majd egy....
2025.02.15
A BYD megvetette a lábát az autóipari nagyhatalom, Dél-Korea piacán is. ..
2025.02.14
Új sorhatost vezetni 2025-ben olyan élmény, mint egy régen megkedvelt és nehezen beszerezhető ízt....
2025.02.14
Közlekedéstörténeti pillanat: forgalomba állítják az új magyar elektromos buszt! A magyar-cseh....
2025.02.14
A Porsche folytatja megszorító programját, és 2029-ig 1900 munkahelyet szüntet meg Németországban.....