közlekedés
Nagy Sándor kifejtette: a zajtérkép kimutatta, hogy elsősorban közlekedési típusú zajjal kell a városban számolni. Silló Szabolcs projektvezető elmondta: elsősorban az átmenő forgalommal érintett bevezető utak, a gyűjtőutak, a hidakhoz vezető utak mentén és a belváros egyes részein erős a zajterhelés. A közúti zajcsökkentési intézkedési tervben emiatt nagy hangsúlyt helyeztek a közlekedési területre, amelyet a városi, regionális közlekedési tervekkel és a környezetvédelmi programokkal összhangban dolgoztak ki.
A következő öt évre szóló zajcsökkentési tervek között van az átmenő forgalom még intenzívebb kiterelése a városból, javaslat a perifériacentrumok megközelíthetőségét javító fejlesztésre, valamint ezzel együtt a tömegközlekedés minőségének javítása.
Még vonzóbbá kell tenni a P+R parkolást, emellett a város egyes részein a hatékony zajcsökkentés érdekében szükséges az utak kopórétegének cseréje is – sorolta a szakember. Az alpolgármester hozzátette: a város projekttervei között már olyanok is vannak, amelyek a zaj csökkentéséhez is hozzájárulhatnak, így a déli Tisza-híd, a Makó-Szeged, valamint a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train (integrált villamos- és nagyvasúti rendszer).