Nissan
A második generációs Nissan Leaf 2018-ban lép piacra, és elődjétől eltérően nem két, hanem még többféle akkumulátorral lesz kapható. A legdrágább verzió akkumulátora közel 550 kilométeres hatótávot biztosít majd a kocsinak, amivel azok számára is vonzóvá válhat, akik addig a viszonylag kis hatótáv miatt kerülték az elektromos kocsikat.
A Leaf előfutárjának a tavalyi Tokiói autószalonon bemutatott Nissan IDS tanulmány tekinthető, amelyben egy 60 kilowattórás lítium-ion akkumulátor volt. Az IDS hatótávolságát akkor 500-550 km közé becsülte a Nissan.
A jelenlegi Leaf a legutóbbi modellfrissítés óta már a korábbi 24-esnél nagyobb, 30 kilowattórás akkumulátorral kapható, amivel a korábbi 200 helyett már 250 kilométeres hatótávot ér el.
A Tesláéhoz hasonló stratégia folytatódik az új Leaf esetében is, vagyis többféle akkumulátorral lehet majd megvenni, a drágábbakkal többet lehet majd autózni egy töltéssel.
A Nissan 2016. márciusi európai eladásainak 6 százalékát tették ki az elektromos autók, de a cég abban bízik, hogy ez a szám 2020-ra, az új Leaf érkezésével 20 százalékra nőhet.