Scania

Környezetvédelem 30 méternél is hosszabb szerelvénnyel

2014.07.10.

– Két teljes hosszúságú pótkocsiból álló szerelvénnyel a Scania 30%-os üzemanyag-megtakarítást realizált, a szén-dioxid kibocsátás ugyanilyen mértékű csökkenése mellett. A Scania kérelmét követően a Svéd Közlekedési Hatóság a svédországi Södertälje és Helsingborg között engedélyezte 31,5 m hosszú járműszerelvények üzemeltetését.

A Scania Transport Laboratory nevű vállalat immár hat éve szállítja a Scania alkatrészeket a cég két gyártóegysége, a svédországi Södertälje és a holland Zwolle között, miközben valós körülmények mellett tesztelheti a járműveket, a legújabb fejlesztéseket, valamint folytathat különböző megfigyeléseket.


2008 és 2012 között a Transport Laboratory a megfelelően képzett sofőröknek, a fuvarfeladatra specifikált járműveknek és a kisebb átlagsebességnek köszönhetően sikeresen a felére csökkentette autói szén-dioxid kibocsátását. További kutatások folynak abban az irányban, hogy a környezetre ártalmas károsanyagok kibocsátását 20 gramm/ tonna-kilométerre mérsékeljék.

A vállalat 16,5 méter hosszú nyergesvontatóból és félpótkocsiból álló járműszerelvényekkel dolgozik, ami a megengedett legnagyobb hosszúság a legtöbb európai országban. Pótkocsis szerelvényeknél ez az érték 18,75 méter, Svédországban és Finnországban 25,25 méter.

– Környezetvédelmi szempontból tagadhatatlanul pozitív hatásai vannak a hosszú járműszerelvényeknek, de sajnos még így is nehéz támogatást szerezni számukra a legtöbb európai országban – mondta Erik Ljungberg a Scania vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke. „Ezért igazán fontos, hogy a svéd hatóságok lépéseket tesznek ebbe az irányba. Több évnyi kutatómunkát jelentene, ha ugyanezt a környezetvédelmi hatásfokot a járművek fejlesztésével szeretnénk elérni.”


A Svéd Közlekedési Hatóság döntését megelőzte a Svéd Közlekedési Hivatal vizsgálatsorozata, amelyben azt tesztelték, hogy a 31,5 méter hosszú járművek még hirtelen manőverek esetén sem jelentenek veszélyt a közlekedés többi résztvevője számára.

– Hosszú távú fuvarfeladatokat ellátó járműveink semmilyen zavart vagy fennakadást nem fognak okozni a közlekedés ritmusában, hiszen könnyen fenn tudjuk velük tartani a 80 km/h sebességet – erősítette meg Anders Gustavsson, a Scania Transport Laboratory ügyvezető igazgatója.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....