Kína

Környezetbarát nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik egy kínai vonatgyártó cég

2014.01.15.

Környezetbarát energiaforrások kombinálásával működő nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik az egyik legnagyobb kínai vonatgyártó cég - írja a sina.com hírportál.

A hibrid vonatoknak elektromos áramszedőjük, akkumulátoruk  és dízelmotoruk is lesz, ezek kombinációjával generálnak majd  energiát a működéshez - jelentette be a fejlesztő China CNR  vállalat. A zöld vonatok kategóriájukban úttörőnek számítanak, s  várhatóan 2015 őszén kerülhetnek forgalomba. A cég tájékoztatása  szerint a járművek a hagyományos nagysebességű társaiknál némiképp  lassabbak lesznek, óránként átlagosan 160 kilométeres sebességgel  száguldanak majd. 

A fotó illusztráció

Az új vonatok a kínai kormány környezetvédelmi programjának  fontos részét jelenthetik. Azok nem az elmúlt években forgalomba  állított modern, óránként 300 kilométernél is gyorsabb  szerelvényeknek jelentenek versenyt, sokkal inkább a hagyományos  vonatokat válthatják fel idővel, hozzájárulva ezzel az állomány  modernizálásához. Ez rendkívüli ütemben halad: Kína 2007-ben kezdett  nagysebességű vonathálózatának kifejlesztésébe, s 2012 végére már  több mint 100 kínai várost kapcsolt be a rendszerbe, napi 1,33  millió főt szállítva országszerte. A 2007-2010 közti időszak  nagyarányú fejlesztése 2011-ben érezhetően lelassult, elsősorban a  40 halálos áldozattal járó 2011 júliusi vencsoui  vonatszerencsétlenség, a járművek gyakori meghibásodása, biztonsági  aggodalmak és a viszonylag alacsony kihasználtság miatt, 2012  elejétől ugyanakkor újra erőre kapott. 

A kelet-ázsiai országban van ma a világ leghosszabb  nagysebességű vonala, ez a tavaly decemberben átadott  Peking-Kuangcsou szakasz, amely csaknem 2300 kilométeres. Kínában  állítottak a világon elsőként magasan fekvő területen közlekedésbe  nagysebességű vonatokat. A járművek különlegessége, hogy azok a  legextrémebb időjárási viszonyokhoz, a mínusz 40 és plusz 40 Celsius  fok közötti hőmérsékletekhez is képesek alkalmazkodni. Egy további  rekordot is megdönthet Kína a jövőben, évek óta folyamatban van  ugyanis a minden korábbinál gyorsabb vonatok kifejlesztése: ezek  akár az 575 kilométeres óránkénti sebesség elérésére is képesek. 

A közlekedési minisztérium korábbi bejelentése szerint a hálózat  hosszát 2015 végére 18 ezer kilométerre kívánják növelni.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Fabrice Cambolive szeretné, hogy a Savane 4X4 koncepcióból valós modellt csináljanak a Renault 4-es....
2025.12.24
A jövő évi nyári menetrendben heti háromszor közlekedik a török és a magyar főváros között a Wizz....
2025.12.24
Mikor láthatjuk utakon az első újkori Jaguar modellt és miért éppen ebbe az irányba mentek el a....
2025.12.24
Az Európai Unió nagysebességű vasúti hálózat kiépítésével, valamint a légi és a vízi közlekedésben....
2025.12.24
A Kia Seltos a gyártó egyik legnépszerűbb autója és a crossover jövőre Európában is kapható lesz. ..
2025.12.24
Baleset miatt megállították az M5-ös autópálya forgalmát Örkény térségében, a Budapest felé vezető....
2025.12.24
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.24
A határátkelés megkönnyítése érdekében 116 digitálisan vezérelhető kijelzőt telepítenek tizenhárom....
2025.12.24
2026. július 1-jétől vége a kiskapuk korának: a 2,5–3,5 tonnás kisteherautók is ugyanabba az....
2025.12.24
A BMW Group müncheni üzeme készen áll a következő nemzedék sorozatgyártására. A gyártóberendezések....