Az utóbbi időben két területen is felmerült a fiatal autóvezetők korlátozása. Az Egyesült Királyságban a 25 év alatti járművezetőket a "fokozatos vezetői engedély" részeként megakadályozhatnák abban, hogy fiatal utasok szálljanak be a járműbe, amit ők vezetnek.
Ennek értelmében a fiatal járművezetőknek a jogosítvány megszerzését követő első 12 hónapban jogilag tilos lenne kortársaikat fuvarozni. Az indoklás szerint a fiatal járművezetőket érintő balesetek egyik tényezője a kortársak nyomása által hozott rossz döntések.
Az Egyesült Királyságban az ilyen járművezetők az összes sofőr mindössze 6%-át teszik ki, de minden ötödik súlyos vagy halálos balesetből egyért ők felelősek.
A jelenlegi jogszabályok szerint nincsenek korlázotások az ilyen, nemrégiben szerzett képesítéssel rendelkező járművezetőkre vonatkozóan. A járművezetőknek azonban kétéves próbaidőszakon kell átesniük, amelynek során a jogosítványukra csak hat büntetőpontot gyűjthetnek, mielőtt azt bevonnák.
Bár jelenleg semmi sincs megerősítve, a lehetséges változtatásokat bírálók szerint a 25 év alatti járművezetők kevesebb balesetet okoznak, mint a 85 év felettiek, mégsincs szó utóbbiak korlázozásáról.
A másik terület a fiatalok által vezethető autók körének szűkítés: elsősorban a több tonnás, nagy teljesítményű SUV modellek vezetéséről van szó. Erről több országban is vitáznak az Európai Unión belül.
A fiatal vezetők jellemzően kevesebb tapasztalattal rendelkeznek a volán mögött, egy nagy és erős SUV kezelése pedig tapaszatalatot, vezetési készségeket és helyzetfelismerést igényel, amelyekhez többéves gyakorlat szükséges. A tapasztalatlan vezetők nehezen tudják kezelni ezeknek a járműveknek a méretét, súlyát és teljesítményét, ami nagyobb baleseti kockázatot eredményezhet.
A terepjárók súlypontja a kisebb járművekhez képest magasabb, így hajlamosabbak a borulásra, különösen hirtelen manőverek vagy éles kanyarok során. A fiatal vezetők nem feltétlenül rendelkeznek a jármű hatékony irányításához szükséges készségekkel ezekben a helyzetekben, ami növeli a balesetek és sérülések valószínűségét.
Ráadásul terepjárók általában nagyobbak és terjedelmesebbek, ami megnehezítheti a manőverezést szűk helyeken vagy parkolókban, különösen a tapasztalatlan vezetők számára. A távolságok megítélésének nehézségei, a korlátozott látási viszonyok és a helytelen kezelés balesetekhez és a jármű vagy a környező ingatlanok károsodásához vezethetnek.
A biztonság érdekében és a kockázatok csökkentése érdekében a fiatal vezetőknek általában azt tanácsolják, hogy kisebb és fordulékonyabb járművekkel kezdjenek, így tapasztalatot szerezhetnek és fejleszthetik vezetési készségeiket, mielőtt nagyobb és erősebb SUV modelleket választanának.