Stuttgart

A korábbinál is magabiztosabb a Mercedes-Benz

2022.08.04.

A Mercedes ugyan kevesebb autót adott el a második negyedévben, de így is több árbevételt ért el, mint az előző év azonos időszakában. Az autógyártó optimista az év második felét illetően - írja az automobilwoche.de

 

Ola Källenius vezérigazgató Fotó: Mercedes

A váratlanul erős második negyedév után a korábbinál is magabiztosabb a Mercedes-Benz autógyártó. Az ellátási lánc problémái, a fontos kínai piac bezárása és az ukrajnai háború következményei ellenére Ola Källenius vezérigazgató az áremelkedésnek és a drágább modellekre való átállásnak köszönhetően nagyobb üzletet szeretne elérni az eladások és a bevételek terén. A stuttgarti székhelyű cég egy esetleges gázellátási válságra keres megoldást – akár a gáz, mint energiaforrás teljes elhagyásáig is. A Dax-csoport Mercedes részvényei emelkedtek.

A papír 2,7 százalékkal drágult a Tradegate kereskedési platformon szerda reggel. Egyes elemzők a Mercedes előrejelzéseinek növekedésére számítottak – de nem feltétlenül a jelenlegi bizonytalan gazdasági környezetben. A második negyedév eredményei egyébként is jobbak voltak a vártnál. Philippe Houchois, a Jefferies amerikai befektetési bank elemzője "ismét nagyon erősnek" minősítette a negyedévet. Jose Asumendi, a JPMorgan szakértője mindenekelőtt abban látta a pozitív hírt, hogy a jobban becsült kilátások az ár és a keverék hatásából, nem pedig az értékesítési volumenből erednek.

Az eladások „jelentős” növekedése várható

A tőkepiacon nagy figyelmet kapott személygépkocsi-üzletág korrigált működési árrése most 12 és 14 százalék között várható a menedzsment szerint, miután korábban a 11,5-ös sáv felső határát hirdette meg. Hat hónap után itt 15 százalék körüli az árrése a Mercedesnek, de a második félévben két százalékpontos teherre számítanak az első félévhez képesti költségnövekedés miatt.

Mercedes EQS

"Az egyre összetettebb makrogazdasági és geopolitikai kihívásoknak fokozott körültekintéssel és rugalmassággal felelünk meg" - mondta Ola Källenius vezérigazgató. Jó okunk van arra, hogy bizalommal tekintsünk a jövőbe, mindenekelőtt az erős kereslet miatt. A Mercedes most "jelentősen" az előző év feletti eladásokra számít, eddig enyhe növekedést terveztek. Az előző évi kamat- és adózás előtti eredmény (EBIT) helyett most ennek kellene "kissé" emelkednie. A szabad pénzbeáramlás most valószínűleg megegyezik az előző évivel – szintén némileg jobb kilátásokkal, mint korábban.

Rekord negyedév Maybachban

Bár a stuttgarti cég április-június hónapokban mintegy hét százalékkal kevesebb autót adott el az elektronikus chipek hiánya miatt, 487 100 autóval, mint egy évvel korábban, a kereslet állítólag változatlan. Az emelkedő árak és a drágább járművekre való átállás ezért a cég kezére játszott. A Mercedes a folytatólagos tevékenységből származó árbevételét hét százalékkal, 36,4 milliárd euróra növelte, amint azt a cég szerdán közölte.

Igaz, a csúcsmodellek eladásai is visszaestek a negyedévben, ahogyan a kifejezetten drága autókat a luxusszegmensre fókuszáló Mercedesnél nevezik. A Maybach luxusmárka azonban rekordnegyedet ért el, és a Mercedes zászlóshajója, az S-osztály is sikeres volt. Az autóeladások jelentősen visszaestek, különösen a belépő szegmensben.

Källenius nem jelentette be hivatalosan a jelenlegi belépő szintű A és B osztályok végét. De máris világossá tette, hogy az olcsóbb kompakt autóknak a jövőben már nem lesz helyük a portfólióban. Inkább az új elektromos modelleknek kellene elfoglalniuk a helyüket a szegmensben, és több pénzt keresni luxuskörülmények között.

A gázfogyasztást csökkenteni kell

A speciális hatásoktól megtisztított kamat- és adózás előtti eredmény nyolc százalékkal 4,94 milliárd euróra nőtt, és így jobb volt az elemzők által várt átlagnál. A Mercedes szerint a költségmegtakarítás is segített. A konszolidált eredmény két százalékkal 3,2 milliárd euróra nőtt.

A küszöbön álló gázellátási válságra való tekintettel a menedzsment egyre inkább gondolkodik a földgázfogyasztás csökkentésének módjain. A hosszú távú cél a gáz teljes kiváltása villamos energiával és megújuló energiaforrásokkal. A sindelfingeni telephelyen, ahol főleg drága modelleket gyártanak, mint az S-osztály, a teljesen elektromos EQS és a Maybach márka, a fényezőműhely szükség esetén gázellátás nélkül is üzemeltethető.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....