Volkswagen Golf
A 300 lóerős, összkerékhajtású Golf R Variant után egy újabb sportos Golf kombit jelentett be a Volkswagen, a GTD-t azonban nem benzines, hanem dízelmotor hajtja. Az ötajtós GTD-ből átvett kétliteres, 184 lóerős TDI motor maximális nyomatéka 380 Nm 1750-től 3250-es fordulatszámig, az erőt hatfokozatú kézi vagy hatfokozatú DSG váltó továbbítja az első kerekek felé.
A sportos dízel kombi 7,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, ez 0,4 másodperccel rosszabb annál, amit a ferdehátú GTD tud. A nagyobb tömeg miatt az átlagfogyasztás is hajszálnyival (0,2 liter) rosszabb lett, de a start-stop rendszerrel mért 4,4 liter még így is alacsonynak számít.
A normál Golf kombiktól az egyedi lökhárítók, a piros csíkos, méhsejt-mintájú hűtőmaszk, a sötétített hátsó lámpák, a 17 colos könnyűfém keréktárcsák, a krómozott, dupla kipufogó és a széles küszöbtoldatok különböztetik meg kívülről a GTD-t. Belül a sportülések, a sportkormány, a fém pedálok és a golflabda alakú váltógomb jelenti a legfontosabb különbséget, de a fekete díszbetétek is sportosabb hangulatot sugároznak. A szériafelszereltség része a bi-xenon fényszóró, a változó áttételű kormányzás és a 15 mm-rel leültetett sportfutómű. Felárért 18 colos felniket, sötétített üvegeket, adaptív lengéscsillapítást és üzemmód-választó rendszert is lehet vásárolni.