járműgyártás
Szerző: Scheiber Ernő
A múzeumban mintegy 150 jármű került kiállításra, a vitrinekben pedig modellek, jármű-alkatrészek, és egy kis teremben különböző országok rendőregyenruhái láthatók.
A múzeumba belépve a látogatót két Tátra személygépkocsi fogadja, egyikük a T600-as, népszerű nevén Tatraplan Hans Lendwinkára, a neves konstruktőrre emlékezve, aki a közeli Klosterneuburg-ban született 1878-ban.
A múzeum gyűjteménye felöleli a járműgyártás teljes történetét. A legidősebb kiállított darab az 1886-ban készült Benz Motorwagen (az eredeti rajzok alapján újragyártva). A múzeumban ma már elfeledett gyártmányok is kiállításra kerültek.
Látható többek között egy 1960-ban készült Borgward Isabella TS Coupe is. A típust 1955 szeptembere és 1961 szeptembere között gyártották, 4 hengeres soros elrendezésű 75 LE-s (55 kW) motorral. A jármű végsebessége 150 km/h volt, 19 sec alatt gyorsult fel 0-ról 100 km-re. A fogyasztása 8 és 10 l/100 km volt superbenzinből.
A kiállításon látható egy 1957-ben készült DAF 66 tipusú, 1289 cm3-es 57 LE teljesítményű Renault motorral szerelt személygépkocsi, amelynek különlegessége a „Vario-matic” fokozatnélküli sebességváltó.
A kiállított járművek között látható egy UNIMOG (UNIversal MOtor Geräte), amely még az eredeti UNI-MOG jelvényt viseli a gépháztetőn. A jármű feltehetően még 1951 előtt készült a Boehringer testvérek gépgyárában. A jármű gyártási jogát a Mercedes csak 1951-ben vette meg és kezdte Gaggenau-ban gyártani. Eddig az időpontig az eredeti gyártó 600 db-ot épített a járműből.
Kiállított jármű egy 1958-ban készült Glas Goggomobil TS-251 típúsú „törpeautó” is, amely a nevét a gyártulajdonos (Glas) fiának beceneve – Goggi – után kapta. A járművet egy kéthengeres kétütemű, 247 cm3 hengerűrtartalmú, 13,6 LE teljesítményű motor hajtja, amely a jármű farában van elhelyezve. A szállítható személyek száma 2+2 (hátul csak gyerekek), a végsebessége 74 km/h.
Végül egy egészen különleges jármű: az eredeti jármű egy Ford Fiesta XR2, amelyet a tulajdonosa – Bruno Floh – 1993-ban vásárolt. 2000-ben az alkatrészek egy részét aranyoztatta, vagy magas fényűre políroz-tatta. 2003-ban kezdte el a járművet a Swarov-ski kristályokkal diszíteni és közel 100.000 db kristályt épített be, amelyek értéke eléri a 200.000 €-t.
A múzeum mellett egy nagy angolpark van, amely kellemes sétalehetőséget biztosít a természetkedvelőknek.
Ezenkívül egy neolitkori falu feltárt maradványai és még sok más látványosság biztosít akár egésznapos programot is kicsinek és nagynak.