interjú
Knezsik István kifejtette: év közben nagyobbnak látszott a probléma, a valóság azonban mást mutat: 10 százalékkal esett vissza az újautó vásárlók száma tavaly Magyarországon. Az okok több rétűek: a beszállítói láncok nehezen működtek, közre játszott a bizonytalanság is, hogy az energiárakban mi fog történni.
A kialakult helyzethez képest nagyon jó évet zártak az autóimportőrök és a gyártók, és ennek nagyon örülök – fogalmazott az elnök. – Főleg egy olyan országban, mint a miénk, ahol tavaly is nagyon sok autóipari beruházás történt.
A műsorvezető az üzemanyagár sapkát is szóba hozta.
Sokkal inkább pánik van, mint valós probléma – reagált a felvetésre Knezsik István. - Óriási mennyiséget tankoltunk, amíg érvényben volt, kis túlzással a kólás üvegtől a kádig mindent benzinnel és dízellel töltöttek fel a magyarok. Kapacitásbeli problémák voltak, s az elmúlt napokban újra felröppent, hogy gázolajproblémák lesznek. Szerencsére a Magyar Ásványolaj Szövetség ezt cáfolta. Arra kérek mindenkit, annyi üzemanyagot tankoljon, amennyire szüksége van. Helyre kell hogy álljanak a beszállítói láncok, én bízom abban, hogy ezek a dolgok nem okoznak akkora problémát, mint amikor egy magyaros virtusból időnként el tud indulni a hógolyó és a végén hatalmas hóemberré tud nőni.
A riporter egy újabb témát vetett fel, az autószerelő szakmát.
Jó lenne, ha a szervizek újra tele lennének, s az autószerelő szakma ismét trendi, szexi, menő és vonzó lenne. Idén e témakörben sok minden fog történni, hogy a fiatalokat közelebb hozzuk e szép szakmához – fogalmazott az elnök. – Ezt szolgálja a tavaly meghirdetett Autós Szakmák Országos Tanulmányi Versenye, a nevezés még nem zárult le. Egy iskolából öt csapat nevezhet. Úgy tűnik, hogy a teljes létszám betelik és kétszáz csapat fog elindulni a versenyen. Már most gondolkodunk azon, hogy 2023-24-es versenyt hogyan lehetne kibővíteni – mondta el Knezsik István.
Kifejtette: az autószerelő szerelő szakma igen sok rétegűvé vált. A lakatos mellett erős áramú villanyszerelőre is szükség van, mióta megjelentek a hibrid és elektromos autók. És szükség van informatikus mérnökre is, aki az autó számítógéprendszereit tartja karban.
A riporter felvette azt is, hogy milyen időközönként érdemes az autót szervizbe vinni, hogy műszakilag kifogástalan járművel közlekedhessünk.
A gumis nem autójavító – reagált az elnök. – Ez két szakmát jelent. Az autó mellé kapunk egy javítási-karbantartási ajánlatot, amit a szervizkönyv tartalmaz. Mi az, amit a gyártó bizonyos kilométerenként ajánl és meg kell tenni.
Knezsik István beszélt a visszahívási kampányokról is. Az a tapasztalat, hogy az autósok 10-20 százaléka nem megy el a szervizbe, annak ellenére sem, hogy értesítést kap, miközben ezek a visszahívások ingyenesek.
Ami engem nagyon zavar, hogy a biztonsági visszahívásokra sem reagál minden autós – folytatta az elnök. – Szeretnénk elérni, hogy a következő műszaki vizsgán ezt is számon lehessen kérni a közlekedők, a családok biztonságának érdekében.
S ha már közlekedésbiztonság, akkor A közlekedik a család vetélkedő is szóba került, amelyet idén is megrendez az ORFK OBB az Autós Nagykoalíció és a Porsche Hungaria Skoda márkájának támogatásával. A főnyeremény ezúttal is egy vadonatúj Skoda lesz.
Márciusban lesz megint AMTS, s azon belül A magyarok a világ járműgyártásában kiállítás.
Idén ünnepli a Harley Davidson motormárka születésének 120 éves évfordulóját, hallatlan nagy megtiszteltetés, hogy az USA mellett Budapest lesz az európai megemlékezés helyszíne június 22 és 25 között, ennél nagyobb élményt a motorosok nem kaphatnak – mondta el Knezsik István a Rádió 7-ben.