autószerviz
Ő.P.: Mesélnél egy kicsit a szervizről! Mi a története?
B.T.: 2001-ben alakultunk, a Thermin Kft. autós üzletágának függetlenedésével jöttünk létre. A márkakereskedési vonalunkból még mindig megvan a Tata, melynek a mai napig hivatalos kereskedése és szervize vagyunk. Nagyon sok a céges ügyfelünk, de a magánszemélyek közül is egyre többen veszik igénybe szolgáltatásainkat. 2018-tól működik klímaszerviz részlegünk, így már sokkal szélesebb körben tudjuk kiszolgálni ügyfeleinket. A műszaki vizsgáztatást elsősorban az általunk szervizelt autókon végezzük el, de vannak olyan autószerelő műhelyek is, melyek a mi vizsgaállomásunkra hozzák a járműveket. Győr, és a környéke gyorsan fejlődik, ennek mi is érezzük pozitív hatását.
Ő.P.: Miért csatlakoztatok a Q-Service hálózathoz?
B.T.: Évekig vajúdtunk három nagy alkatrész-beszállító között, míg végül több szempont alapján az Inter Cars mellett döntöttünk, és nem jártunk rosszul. Fontos szempont volt a jó kiszolgálás, de azt is meg kell említeni, hogy az Inter Cars volt az egyetlen beszállítónk, amely nem árult magánszemélyeknek alkatrészt, s ezzel üzletünket is segítette. Miután az alkatrészek 80-85%-a onnan érkezik, így kézenfekvő volt a kedvező Q-Service hálózati tagság.
Ő.P.: Mit nyújt nektek a hálózat?
B.T.: Segítséget kaptunk a klímagép beszerzésében és egy komoly kapcsolati hálózat részesei lettünk. Az Inter Cars áldoz a reklámokra és ügyfelek szerzésére. 2018 tavaszán csatlakoztunk, és máris érezhető a pozitív hatása a közös munkának. Próbálunk arra koncentrálni, hogy visszaszorítsuk azokat az ügyfeleket, akik az általuk beszerzett alkatrészekkel érkeznek hozzánk, minőségi szempontból ugyanis kifogástalan alkatrészekkel dolgozunk. Minden szempontból előnyt élveznek a visszajáró és teljeskörű szolgáltatást igénylő ügyfelek.
Ő.P.: Milyen terveitek vannak?
B.T.: Jelenleg 9 fő dolgozik a vállalkozásban, főként 3,5 tonna alatti kishaszonjárművekkel és személygépjárművekkel foglalkozunk. Folyamatosan fejlesztünk. Nemrég cseréltük le emelőgépeinket, vettünk új fékpadot és ahogy már említettem, új klímagépünk is van. A műszaki vizsga változásaihoz alkalmazkodnunk kell. Jövőre 10 fővel szeretnénk üzemelni. Évek óta felfele ívelő pályán vagyunk, ezért elengedhetetlen a munkaerő bővülése is.
Ő.P.: Mi a tapasztalat a tanulókkal?
B.T.: Jelenleg 2 tanuló van nálunk, tavaly egy fő itt helyezkedett el a gyakorlat után, mindenképpen nagy reményeket fűzünk az utánpótlás helyi kineveléséhez. A cégnél szerencsére nincs fluktuáció, sok ügyfél ragaszkodik az alkalmazottakhoz, és nekünk is fontos, hogy megtartsuk a jó szakembereket.
Ő.P.: Milyen változásokra számítasz a piacon?
B.T.: Az autók egyre jobban bonyolódnak, fontos a tanfolyamok és képzések kihasználása, mert enélkül nem lehet továbblépni. Fontos, hogy az alkalmazottak is szívesen menjenek tanfolyamokra és érdeklődjenek a szakma iránt. Aki nem tanul, nagyon gyorsan lemarad.
Ő.P.: És végül egy nagyon egyszerű kérdés. Miért jó egy ügyfélnek, ha hozzátok hozza az autóját?
B.T.: Folyamatosan fejlesztjük eszközparkunkat, szerszámainkat és a Q-Service hálózat részeként komplex szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek. Szakképzett kollégák dolgoznak nálunk pontosan azért, hogy a visszatérő és új ügyfeleink minden igényét kiszolgálhassuk, piacképes áron.
Ő.P.: Köszönöm a beszélgetést!