elektromos autó

Kiterjesztheti elektromos sportprogramját a Peugeot

2021.03.25.

Az év egyik szenzációjának ígérkezik – és nem csupán a Peugeot világában – a nagyteljesítményű 508 és 508 SW Peugeot Sport Engineered modellpáros színre lépése. A jövő azonban ennél is több izgalmat tartogat... 

Nem egyedi modell, hanem egy házon belüli almárka első típusa lesz a Peugeot 508 PSE – ez egyre egyértelműbb a márka vezetőinek nyilatkozataiból. A PSE, azaz Peugeot Sport Engineered, megjelölés alatt hamarosan villamosított csúcsmodellek népesíthetik be a márka teljes portfolióját.
 
A Peugeot két éve, 2019 februárjában mutatta be az új generációs 508-as modellcsalád minden eddiginél erősebb változatának prototípusát. A „minden eddiginél” ez esetben nem csak a márka középkategóriás modellsorozatát jelenti, amelynek hosszú vérvonala számos sikeres versenyautót adott a világnak, a terepralikon sikeres Peugeot 504-esektől a kétszeres Dakar-győztes 405-ösön át a túraautó-bajnokságokban sikeres 406-osig: a Peugeot autógyártásának immár több mint 130 éve alatt egyszer sem készült még ekkora teljesítményű modell. A szériaváltozatnál mért 360 lóerőről és 520 Nm-ről egy belső égésű és két villanymotor gondoskodik: az előbbi 200 lóerőt és 300 Nm-t ad le, míg az utóbbiak elöl 110 lóerővel és 320 Nm-rel, hátul 113 lóerővel és 166 Nm-rel járulnak hozzá a kollektív teljesítményhez.
 
A Peugeot korábbi márkaigazgatója egy interjú során, már 2020-ban így fogalmazott: „amikor 2021 elején forgalomba hozzuk az 508 Peugeot Sport Engineered modellt, azzal erős üzenetet küldünk a piacnak. Azt az üzenetet, hogy az elektromos átállásnak, a környezettudatos közlekedésnek nem kell unalmasnak lennie; 50 g/km alatti széndioxid-kibocsátással is lehet élvezetes a vezetés.”
 
Még erőteljesebbé teszi az üzenetet, hogy a PSE nem egyedi modell lesz, hanem egy valódi almárka. „Minden évben, minden fő piacon lesz egy-egy nagy modellújdonságunk”. „A villamosítás sajátos értelmezésével még feljebb emelhetjük a Peugeot márkát a piacon. 2020-ban minden harmadik eladott autónk (32%) csúcsfelszereltségű volt: ügyfeleink készen állnak arra, hogy velünk együtt magasabb szintre lépjenek, és ebben az elektrifikáció lesz segítségünkre.”
 
Azt egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy pontosan hány típust (és melyeket) részesíthet kezelésben a Peugeot Sport Engineered – annyi azonban biztosnak tűnik, hogy a 3008-ason alkalmazni fogja az új formulát a márka, hiszen ez a modell már eleve rendelkezik a nagyteljesítményű hajtás alapját képező 4x4 plug-in hybrid hajtáslánccal. A nemrég bemutatott, ősszel debütáló új 308-as is nagy eséllyel pályázik a PSE logóra, hiszen a sportos sziluett és a beígért tölthető hibrid változatok gyári tuningért kiáltanak. 
 
Konkrét adatok nélkül is valószínű, hogy a PSE portfoliója gazdagabb lesz, mint a GTI modelleké valaha volt. Az új modellcsalád ugyanis nem virgonc majdnem-versenyautókat, hanem nagyteljesítményű, magabiztos erőfölénnyel bíró, kifinomult sportmodelleket fog felvonultatni. Az ehhez szükséges kiegyensúlyozott, nagy tartalékokkal bíró adottságok pedig a Peugeot új generációs típusaiban egytől egyig megtalálhatók vagy megtalálhatók lesznek, hiszen a márka 2023-ig valamennyi modelljét elérhetővé teszi valamilyen alternatív hajtással, melyek jelentős potenciált hordoznak ebből a szempontból.
 
Az 508 PSE konfigurációja sarokszámaiban megegyezik a Peugeot alapkivitelű Hybrid4 rendszerével, az extra teljesítményt az eltérő hangolásnak köszönheti a hajtáslánc. Ez azt is jelenti, hogy a Peugeot összes plug-in hybrid modellje részesülhet egy ilyen jellegű teljesítmény-növelésben.
 
Más kérdés, hogy mi lesz azokkal a modellekkel, amelyekhez a Peugeot jelenleg hálózatról tölthető hibrid hajtást nem, csak akkumulátoros elektromos rendszert kínál. Ez nem csupán a márka haszonjármű-kínálatára vonatkozik, hanem a CMP platformra épülő, városi ferdehátú (208) és SUV (2008) modellekre is. Ez a padlólemez nem csak nevében moduláris: két nyomtávval, három különböző tengelytávval és háromféle hátsó modullal szerelhető. Habár nincsenek arra vonatkozó hivatalos tervek, hogy a Peugeot a jelenlegi kínálaton túlmutató konfigurációkkal bővítené ezen modellek hajtáslánc-kínálatát, a jelenlegi lehetőségek is számtalan variációt tesznek lehetővé.
 
A 208 esetében a GTI-hagyományok és a formátum miatt különösen indokolt lehet egy PSE kivitel megszületése, akár tisztán elektromos, akár valamilyen hibrid formában. Ez az egyetlen olyan típus egyébként, ahol a Peugeot vezetése egészen a közelmúltig elképzelhetőnek tartotta a GTI változat kialakítását is. A gondolatot csak 2020 utolsó hónapjaiban vetették el végleg, ám a múlt így is kötelez: biztosak lehetünk abban, hogy egy esetleges 208 PSE (vagy akár e-208 PSE) az új Peugeot Sport Engineered modellcsalád legjobban vezethető, legtüzesebb és, legszórakoztatóbb tagja lesz, az alkalmazott technológiától függetlenül.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....