Renault
Kiszivárgott pár kép a Renault legnagyobb szabadidő-autójáról, amely elődjéhez hasonlóan a Koleos nevet kapja. A SUV világpremierje a jövő heti Pekingi Autószalonon lesz. A körülbelül 4,7 méter hosszú kocsi a Renault-Nissan Szövetség polcairól vett CMF padlólemezre épül, ugyanarra, mint a Nissan X-Trail.
Az, hogy Pekingben debütál a Koleos, arra utalhat, hogy először Ázsiában fogják forgalmazni, és csak később jelenhet meg Európában. Magát a gyártást is Kínában végzik majd, a kínai Dongfenggel közös vegyesvállalat van megbízva a feladattal.
Kínában a Koleos egy 2,0 és egy 2,5 literes négyhengeres benzinmotorral lesz kapható, előbbi 150, utóbbi 186 lóerős. Hatfokozatú kézi és automatikus váltó is választható, az összkerékhajtás feláras. Az első, nem túl sikeres Koleos egyébként nem a Renault saját fejlesztése volt, hanem csak egy átemblémázott Samsung modell, Dél-Koreából.
Várhatóan csak 2017-ben ér az öreg kontinensre a nagy szabadidő-autó, az ára várhatóan az X-Trailéhez fog igazodni, ami 7 millió forintos kezdő árat feltételez Magyarországon.
A Koleos orra és fara szinte pontosan úgy néz ki, mint a Mégane-é vagy a Talismané, ami a jellegzetes formájú lámpatesteknek köszönhető. A Renault-embléma már közel akkora, mint a Magnum kamionon. Ahogy a kisebb modelleken, a LED-es nappali fény C-alakban kunkorodik a fényszórók alatti területen.
Az első generációs, Európában nem túl sikeres Koleos egyébként nem a Renault saját fejlesztése volt, hanem csak egy átemblémázott Samsung modell, Dél-Koreából.